Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Kia cee’d SW 1.6 CRDi EX - Felszállóág

Maradt a páratlan garancia, kombival bővült a cee’d kínálata.

Tesztnapló

Nagy lámpájú divatkombi, átlagos csomagtérrel. A rakodótéri átlós oszlop nehezíti a hátralátást

Az új cee’d a divatot hűen követő, enyhés sportos vonalakkal operáló, hagyományos kombi alakzat. Belső kiképzése sem okoz meglepetést.

Karosszéria, utastér A javarészt puha műanyaggal burkolt műszerfal nagy kijelzőin jól láthatóak az üzenetek. A kesztyűzseb közepes, az ajtófachok elég tágasak, s van más rakodási lehetőség is, összességében sok a pakolóhely. Az utastér meghatározó anyaga a műanyag, kellemes kialakításban. A középkonzol fémes kerete tükröződhet a szélvédőben. Találni USB-csatlakozót, a rakodóüregek alján hangtompító gumilapokat. Széles az utastér, jócskán jut hely a fejeknek. Az ülés keményre tömött, oldaltartást ad, a gerinctámasz az utasén is szabályozható. A pedálrend megfelelő, a kormány mélységben is állítható. A tükrök nagyok, a bal oldali osztott. A hosszú és széles oszlopok hatalmas területeket vonnak ki a látótérből. A hátsó sorban pazar a térkínálat, a széles ülésen hárman is elférhetnek. Bő a lábfejek helye, az első támla a térdektől távol, a tető magasan a fej fölött van. Az ülőlap kissé rövid. Pici zseb lapul a felül puha műanyaggal burkolt ajtón, és lehet rámolni az első ülések hátába is. A csomagtér ajtaja magasra emelkedik fel, széles nyílást tesz szabaddá. A rakodóperem alacsony. A szükségpótkerék fölött többszintes a padló, alul a szűk rakodórekeszeknek kevés a hasznuk. A felső lap szövettel fedett, az ajtóperemnél mindössze egy centivel alacsonyabb. A kerékdobok mélyen a raktérbe nyúlnak, mögöttük fedeles tárolók bújnak meg, oldalt horgok segítik a pakolást. A hátsó támla és lap osztva hajtható előre, hagyományos módon, a mozdulatok nyomán sík a rakhely.

Az alacsony peremű csomagtér a hátsó ülésig 100, az elsőig 170 cm hosszú, a kerékjáratok között mindössze 86 cm a távolság

Motor, erőátvitel Alapjáraton kissé remegős a motor, nem hangos, elinduláskor erőtlen. Ám hamar magához tér, 1800-as fordulattól jól húz, hoszszú és erőteljes gyorsításokra képes. A váltó nem túl könnyedén, de erőlködés nélkül tologatható az öt fokozat között. Autópályán elkelne a hatodik is.

Vezetés, menettulajdonságok A 2,7 fordulatos kormány jó kapcsolatot tart a kerekekkel, a pedálrend jó. A raktéri „oszlopgazdagság” tolatáskor akadályozza a kilátást. A kissé feszes felfüggesztés sima útburkolaton biztos tartást ad, rossz úton kevésbé, a hibák határozottan érezhetők az utastérben. A kanyartulajdonságok megbízhatóak. Az utastér nem zajos, a futóművek

Könnyű eligazodni a műszerfalon. Az utasteret hat légzsák vigyázza

elszigetelten, csöndesen teszik a dolgukat.

Felszereltség A magas EX-fokozat része az ESP, a hat légzsák, a távnyitó, az állítható magasságú vezetőülés, az automata légkondicionáló, az elektromos kormányszervo, az esőérzékelős törlő, a tükör és az első-hátsó ablakok elektromos mozgatása, az osztott hátsó ülés, a CD-s rádió 6 hangszóróval, a fedélzeti számítógép, a színezett üveg.                     

Földvári András

Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Hét év garancia
Kedvező ár
Biztonsági felszerelés
Könnyű rakodás
Helybőség az utastérben
Úttartás
Akadályozott kilátás
Széles kerékjáratok
Feszes rugózás
Sűrű szervizperiódus

Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, hengerenként négyszelepes turbódízelmotor, elöl keresztben beépítve. Hengerűrtartalom: 1582 cm3. Furat: 77,2, löket: 84,5 mm. Teljesítmény: 115 LE/85 kW (4000/ min). Nyomaték: 255 Nm (1900–2750/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul több lengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS. Gumiméret: 205/55 R16. Csomagtér: 534/1664 l. Üzemanyagtartály: 53 l. Hossz x szélesség x magasság: 4470x1790x1525 mm. Tengelytáv: 2650 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 11,7 s. Végsebesség: 190 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,9/4,4/4,9 l/100 km. Tesztátlag: 5,9 l/100 km. Garancia: 7 év vagy 150 000 km általános, 10 évi átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás nincs. Olajcsere-periódus: 15 000 km.

Ára: 4 918 000 Ft

Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás