Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Kia Carnival 2.9 CRDI EX Aut - Az ajtók záródnak

Európának készül az átdolgozott középkategóriás egyterű hét üléssel, automata váltóval.

Tesztnapló

Az elektromosan mozgó ajtók megállnak, ha akadályba, például nyitott üzemanyagtöltő-fedélbe ütköznek
Az elektromosan mozgó ajtók megállnak, ha akadályba, például nyitott üzemanyagtöltő-fedélbe ütköznek

Klasszikus, busz formájú egyterű, kategóriája felső határán. Magas az autó, nagyok a felületek.

Karosszéria, utastér Magas és széles a tér az első üléseknél, a vezető és utasa közötti, átjárható folyosót lehajtható, kemény rakodótálca takarja el. A műszerfal puha, kialakítása a sok műanyag ellenére is gondos. Az elektromosan állítható, fűthető bőrülés kényelmesen süpped, gerinctámasza változtatható, ám oldaltartást alig ad. A műszerfal könnyen kiismerhető, bár két szokatlan kapcsoló is helyet kapott: az egyik a hólánc használatakor megakadályozza a kerék – sárvédőt veszélyeztető – teljes elforgatását, a másik a pedálsor távolságát módosítja. Több pontról is vezérelhető elektromotorok nyitják-csukják az oldalsó tolóajtókat és a csomagtérét is. Valamennyi finoman és csöndesen mozog, szélesre tárul, halkan és biztosan záródik. A második sor mindhárom ülése egyforma széles, bőven van hely a lábaknál és a fejek fölött. Az ülés lapja kissé rövid, de a hely kényelmes, a támlák sínen tologatva egyenként fektethetők le, felhajtani egyben lehet őket. A leghátsó sor két ülése szintén külön-külön 20 cm-t tologatható. A térkínálat itt szűkös, a fej fölötti magasság középtermetűnek még éppen jó. A pótüléseket nem lehet eltüntetni a padlóban, ám könnyű kiemelni őket, így az utasok rovására teherautósan nagyra növelhető a kis raktér.

Motor, erőátvitel

Valamennyi ülés sínen jár. A széles ajtó csukódására vészvillogó figyelmeztet
Valamennyi ülés sínen jár. A széles ajtó csukódására vészvillogó figyelmeztet

A közös csöves, hengerenként négyszelepes turbódízel csöndes, alacsony fordulaton is elboldogul, 100-as tempónál 1800-at forog ötödikben. Az automata váltó ötfokozatú, szekvenciális kéziváltással kissé lomhán kapcsol, automata állásban enyhe megtorpanásokat okozva igyekszik mielőbb felkapcsolgatni. Erős gázadásra gyorsan visszavált, előzésekhez jól felgyorsítható.

Vezetés, menettulajdonságok A magas ülőhelyről jó az áttekintés. A tükrök osztottak,de lehetnének nagyobbak. A végpontjai között 3,5-et forduló kormányt túl könnyen és sokat kell tekerni. A kormány, az ülés és a pedálsor állításával ideális vezetői helyzet teremthető. A magas autó a kanyarokban semlegesen viselkedik, a karosszéria hajlamos kisebb oldallengésekre. A majdnem lágy, komfortos rugózás azonban csak tompítja, de meg nem szünteti az úthibák ütéseit.

Széles középkonzolból nő ki a váltókar, az üléssorok között széltében-hosszában bejárható az autó
Széles középkonzolból nő ki a váltókar, az üléssorok között széltében-hosszában bejárható az autó

Felszereltség A leggazdagabban felszerelt változat része az ESP, a hat légzsák, a ködlámpa, az állítható fordulókör, a hátul külön szabályozható automatikus klíma, az elektromos tükrök, ablakemelők, pedálsor, első ülések, napfénytető, toló- és hátsó ajtó, az ülésfűtés, a bőrülés, a sebességtartó, a CD-rádió, a színezett és sötétített üvegek, a könnyűfém kerekek.

Földvári András

Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Jól alakítható, tágas tér
Kényelmes üléshelyzet minden sorban
Halmozott kényelmi felszereltség
Bőséges biztonsági tartalom
Ideális kormány–pedál távolság
Sokfordulatú kormány
Lengő karosszéria
Zörgő műanyagok
Magas fogyasztás
Drága kivitel

Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros közös nyomócsöves dízelmotor elöl, keresztben beépítve. Két felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep, változó geometriájú turbótöltő. Hengerűrtalom: 2902 cm3, furat 97,1, löket 98 mm. Teljesítmény: 185 LE/136 kW (3800/min). Nyomaték: 343 Nm (1750/min). Elöl McPherson-, hátul több lengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS. Ötfokozatú automata váltó, elsőkerék-hajtás. Gumiméret: 225/70 R16. Csomagtér: 172/1263/2840 l, üzemanyagtartály: 80 l. Hossz x szélesség x magasság: 4810x1985x1815 mm. Tengelytávolság: 2890 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 2250/2900 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 12,9 s. Végsebesség: 194 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 12,3/7,0 l/100 km. Tesztátlag: 9,6 l/100 km. Garancia: 3 év általános (védőszárny-szolgáltatás a garancia idejére), 6 év átrozsdásodás ellen. Olajcsere-periódus: 15 000 km.

Ára: 9 499 900 Ft

Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás