Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Hyundai Sonata 2.0 CRDi Premium - D-re hangolva

Az átszabott testbe új lélek költözött – szépen szól.

Tesztnapló

A korábbihoz képest éppen csak átsimították. Maradt a teljesen európai megjelenés, hatalmas beltérrel és teljesen elfogadható minőséggel

Ma már jobban hangzik, mint régen, hogy eredeti koreai dízellel is piacra lépett a Sonata.

Karosszéria A Sonatának eddig sem kellett szégyenkeznie. A jól eltalált forma az idő múlásával sem avult, pusztán az eladást serkentő menetrend kényszerítette apróbb változtatásokra. A kidolgozás kívül-belül jó, a tesztautó világosabb, puha műszerfala igényes, belső bőrözése (Premium-szereltség) kellemes, a fabetétezés

A korábbihoz képest éppen csak átsimították. Maradt a teljesen európai megjelenés, hatalmas beltérrel és teljesen elfogadható minőséggel

sem csapott át ízléstelen barokkba. A vezetési kényelem alapjában jó, a vezetőülés magassága állítható, a kormány is két síkban mozog, a karosszéria jól átlátható. Az ülés ülőlapja viszont kicsit rövid, és a támla íveltsége lentről felfelé lehetne gondosabb. Az immár családi jegyeket is felvonultató műszerfal könnyen értelmezhető, áttekinthető. A beszállási kényelem az alacsonyabb építés miatt átlagos, a tér elöl-hátul minden irányban – még a felsőközéposztályhoz képest is – nagyvonalú a négyajtós elrendezéssel a csomagtér hiába nagy, a kis fedél miatt nem ideálisan kihasználható, annak ellenére, hogy az ülések aszimmetrikusan lehajthatóak, a hátsó üléseken felső Isofix-pontok is vannak. Rakodási helyből bőven van, szemüvegtartóval és a két elektromos csatlakozóval kirí az átlagból, a kesztyűtartó is nagy.

Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Minőség
Belső (és csomagtér) méret, felszereltség
Dinamikus, csendes, takarékos motor
Jó hatfokozatú váltó
Rugózási kényelem
Jobb oldalon nincsen aszferikus tükör
Felütésre hajlamos futóművek
Kényelmetlen első ülések

Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Négyhengeres soros, hengerenkénti négyszelepes, közvetlen befecskendezéses, közös csöves dízelmotor elöl keresztben beépítve. Változó geometriás turbó, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 1991 cm3, furat: 83,0 mm, löket: 92,0 mm. Teljesítmény: 150 LE/110 kW (3800/min). Nyomaték: 305 Nm (2000/ min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl kettős keresztlengőkarok, hátul összetett karrendszerből álló független felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló. Saját tömeg: 1591 kg. Gumiméret: 225/50 R17. Csomagtér: 462 l. Üzemanyagtartály: 70 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4800x1832x1475 mm. Tengelytáv: 2730 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 10,7 s. Végsebesség: 203 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,8/5,0/6,0 l/100 km. CO2: 159 g/km. Tesztfogyasztás: 7,5 l/100 km. Általános és fényezési garancia: mindkettő 3 év kilométer-korlátozás nélkül. Rozsdagarancia: 10 év. Szervizintervallum: 15 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év, kilométer-korlátozás nélkül.

Ára: 6 699 000 Ft

Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás