Újautó
Tesztnapló: Hyundai Sonata 2.0 CRDi Premium - D-re hangolva
Az átszabott testbe új lélek költözött – szépen szól.
Tesztnapló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Ma már jobban hangzik, mint régen, hogy eredeti koreai dízellel is piacra lépett a Sonata.
Karosszéria A Sonatának eddig sem kellett szégyenkeznie. A jól eltalált forma az idő múlásával sem avult, pusztán az eladást serkentő menetrend kényszerítette apróbb változtatásokra. A kidolgozás kívül-belül jó, a tesztautó világosabb, puha műszerfala igényes, belső bőrözése (Premium-szereltség) kellemes, a fabetétezés
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
sem csapott át ízléstelen barokkba. A vezetési kényelem alapjában jó, a vezetőülés magassága állítható, a kormány is két síkban mozog, a karosszéria jól átlátható. Az ülés ülőlapja viszont kicsit rövid, és a támla íveltsége lentről felfelé lehetne gondosabb. Az immár családi jegyeket is felvonultató műszerfal könnyen értelmezhető, áttekinthető. A beszállási kényelem az alacsonyabb építés miatt átlagos, a tér elöl-hátul minden irányban – még a felsőközéposztályhoz képest is – nagyvonalú a négyajtós elrendezéssel a csomagtér hiába nagy, a kis fedél miatt nem ideálisan kihasználható, annak ellenére, hogy az ülések aszimmetrikusan lehajthatóak, a hátsó üléseken felső Isofix-pontok is vannak. Rakodási helyből bőven van, szemüvegtartóval és a két elektromos csatlakozóval kirí az átlagból, a kesztyűtartó is nagy.
Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!
Előnyei-hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||
|
|
Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Négyhengeres soros, hengerenkénti négyszelepes, közvetlen befecskendezéses, közös csöves dízelmotor elöl keresztben beépítve. Változó geometriás turbó, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 1991 cm3, furat: 83,0 mm, löket: 92,0 mm. Teljesítmény: 150 LE/110 kW (3800/min). Nyomaték: 305 Nm (2000/ min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl kettős keresztlengőkarok, hátul összetett karrendszerből álló független felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló. Saját tömeg: 1591 kg. Gumiméret: 225/50 R17. Csomagtér: 462 l. Üzemanyagtartály: 70 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4800x1832x1475 mm. Tengelytáv: 2730 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 10,7 s. Végsebesség: 203 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,8/5,0/6,0 l/100 km. CO2: 159 g/km. Tesztfogyasztás: 7,5 l/100 km. Általános és fényezési garancia: mindkettő 3 év kilométer-korlátozás nélkül. Rozsdagarancia: 10 év. Szervizintervallum: 15 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év, kilométer-korlátozás nélkül.
Ára: 6 699 000 Ft
Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...