Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi - Nagy vadászó

Új formát és friss technikát is kapott a nálunk kevéssé ismert Santa Fe. Az elsősorban amerikai piacra szánt szabadidő-terepjáró 2,2-es dízelével az európai vásárlók, automatájával a kényelmes vezetők kegyeit keresi

Utastér, erőátvitel

Hyundaios arcvonások, markáns hűtőmaszk. Az alapkivitel 16 colos kerekeket kap. Xenonfényszóró nem is rendelhető
Hyundaios arcvonások, markáns hűtőmaszk. Az alapkivitel 16 colos kerekeket kap. Xenonfényszóró nem is rendelhető

Karosszéria, utastér

Tágra nyílnak az ajtók, a magas padlószint ellenére nem nehézkes a beszállás. Az elülső ülések kényelmesek, elektromos állításúak, a vezetőé elöl-hátul emelhető ülőlapú, deréktámaszos. A hely elöl tágas, a tetőablak miatt a langaléták kissé szűkös fejtérrel számolhatnak. A második sor minden irányban bőséges teret ad, hárman is elférnek kényelmesen, a kardánalagút alacsony. A hátsó ülések 1/2 arányban osztottak, van pohártartós könyöktámasz, a támlák több helyzetben rögzíthetők, de az ülőlapot nem lehet tologatni. A harmadik sorba jobb oldalról érdemes beszállni, itt nemcsak a támla, az ülőlap is előrebuktatható. A bejutás így sem túl kényelmes, de a háttámlán levő karral a padlóból felbuktatható két üléshez meglepően tágas lábtér tartozik. A 180 cm feletti utasok feje hozzáér a plafonhoz. A beltérben nem spóroltak a rakodórekeszekkel, kisebb kacatoknak, poharaknak még a harmadik sorban is találni helyet. A minőség jó, az anyagok többsége igényes, de a fautánzatú betétek nem illenek az autóhoz. A csomagtartó hét üléssel apró, teljes kapacitással több mint 1,5 köbméteres, a bővítés egyszerű. A rakodószint magas, a nyitott ötödik ajtó pereme nagyra nőtt utasok számára potenciális sérülésforrás.

A harmadik sorban hosszabb lábú utasok is meglepően jól elférnek, a beszállást csak a jobb oldalról segíti előrehajtható ülőlap. Önálló klímaszabályozás jár a harmadik sorban
A harmadik sorban hosszabb lábú utasok is meglepően jól elférnek, a beszállást csak a jobb oldalról segíti előrehajtható ülőlap. Önálló klímaszabályozás jár a harmadik sorban

Motor, erőátvitel

A 2,2-es közös csöves, négyhengeres turbódízel hangja nem zavaró, alapjáraton mindössze minimális remegés érezhető a kormányon. A 150 LE-s erőforrás 355 Nm-es nyomatéka 1800– 2500 fordulatszám közötti tartományban ébred, nem sportosan, de megfelelő lendülettel mozgatja a Santa Fét. Az ötfokozatú, kézzel is kapcsolható automata váltó a régi időket idézi: ha nem adunk gázt, csökken a fordulat, állandó sebességnél, minimális gázadásokkor fel-le „hullámzik” a fordulatszám. Jó, hogy gyorsan reagál a gázadásra, és rángatásmentesen kapcsol. A motorfék még provokálásra sem jön elő, legfeljebb kézi üzemmódban. Autópálya-tempónál sincs nagy motorzaj (130-nál 2500 körül jár a fordulatszámmérő), és szél-, valamint futóműhangok sem tolakodnak zavaróan az utasok füléhez. A Santa Fe alapesetben elsőkerékhajtású, a körülményekhez igazodva (az elülső kerekek kipörgésével) jut az erő a hátsó kerekekhez. A középkonzol alján elrejtett 4WD kapcsolóval zárható a középső differenciálmű, így 50-50 százalékban oszlik el a nyomaték a tengelyek között.

A cikk még nem ért véget. Lapozzon!

Vezetés, költségek

A kék fényű műszerek jól tájékoztatnak, az mp3-as hifi szépen szól. A kézifék lábbal oldható és aktiválható. A kormányon kell keresni a tempomat kezelőszerveit
A kék fényű műszerek jól tájékoztatnak, az mp3-as hifi szépen szól. A kézifék lábbal oldható és aktiválható. A kormányon kell keresni a tempomat kezelőszerveit

Vezetés, menettulajdonságok

A négy irányban állítható kormány szervorásegítése optimális, a volán pontos. A tükrök jók, a leghátsó tetőoszlop sokat takar, tolatóradar elkelne parkoláskor. A fékrendszer pontosan adagolható, erejére nem lehet panasz. A 18 colos Hankook-gumik jól tűrik a rossz burkolatú utakat, de a kátyúkat megérzik az utasok; a komfortosra hangolt, elöl McPherson-rendszerű, hátul többlengőkaros felfüggesztés nem szűri eléggé a hibákat, az egymás utáni aszfaltkráterek, keresztbordák imbolygóssá teszik az egyenesmenetet. Kanyarban nagyot dől a karosszéria, de nincs rosszindulatú reakció. Az egyenesfutás pontos. Földúton, könnyebb terepen jól boldogul a nagy dél-koreai, ám a kis terepszögek és a felező hiánya miatt a mély árkokkal tűzdelt, laza talajú helyeket érdemes elkerülni.

Felszereltség, költség

A közel 11 milliós csúcsfelszereltségű Sante Féhez kitörésgátló, hat légzsák, elektromos ablakok és tükrök, elektromos ülésállítás, bőrkárpitozás, ködfényszóró, tetősín, 18 colos alufelni, elektromos napfénytető, iránytűs elektrokróm belső tükör, elöl-hátul külön szabályozható automata klímaberendezés, ülésfűtés, esőszenzor, tempomat, kormányról vezérelhető mp3-as hifi jár, xenonfényszóró és tolatóradar viszont nem is rendelhető. A csomagtartó két ülése 400 000 (ehhez szintszabályzó is tartozik), a metálfény 140 000 forint.

KarnerM

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás