Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Hyundai i10 1.1 Style - Plasztikás

Az i10 elődjére, az Atosra és rajta keresztül a Kia Picantóra épül, részleteiben mégis friss. Ráadásul a szegmens egyik legalacsonyabb ára az övé.

Tesztnapló

Az előd Atosnál alacsonyabb, de legtöbb konkurensénél magasabb az i10. A fényszórók jól világítanak, a lökhárítók és az ajtók fényezését egyaránt betétek óvják

A városi minik között kifejezetten nagynak számító (2380 mm-es) tengelytáv mellett az i10-es kellően széles is: 7 centivel növi túl elődjét.

Há­tul két fel­nőtt vagy há­rom gye­rek fér­het el, az ülés for­má­zá­sa vis­­sza­fo­gott, de ké­nyel­mes

Az Indiában gyártott csöppség illesztési hézagaira nem lehet panasz. A hátsó oldalajtókon egyértelműen felismerhető a Picanto-rokonság, a karosszéria egyedi. Az ajtók tágra nyílnak, záródásuk kissé zajos. A beszállás könnyű, az üléspozíció az Atosénál alacsonyabb, de kevéssel még így is átlag feletti, könynyű beszállni, az üléseknek szinte semmi oldaltartásuk nincs, az első támláknak is csak alsó felükön, ívelésük azonban kényelmes, így hosszabb utakon is jól támasztják a testet. A beltérben mindenütt olcsó fekete-szürke műanyagok, több árnyalatban. A középkonzolt a Style-szinten fémes betét dobja fel, sőt a szürke műszerfali és ajtóberakások élénkebb színekben is kérhetők. A kormány és a vezetőülés le-fel állítható, a pedálrenddel nincs gond, alapvetően kényelmes a vezetési pozíció. A kisautósság leginkább a válltéren érezhető, hátul három gyerek biztonsági ülésbe csatolása komoly tornamutatvány; Isofix-csatlakozó a két oldalra jár. Mivel a középső hely csenevész, és a padlómerevítő is jókora, csak két felnőtt fér el hátul, 180 centisek még éppen beülhetnek.

A jól áttekinthető, nagyméretű MP3-as, CD-s rádió már az alapkivitelhez is jár, a fémes középkonzol a Style-csúcskivitel sajátja

A térdhellyel nincs gond, az egyetlen kényelmetlenség, hogy az első ülés lapja túlzottan hátranyúlik, így az nem sokkal a boka felett nyomja a sípcsontot. A csomagtér 225 literes alapméretével rekorder a minik között, az üreg alaphelyzetben is 45 centi magas, a padló hossza 54, persze a hátrafelé dőlő üléstámla miatt a tetejénél már csak 40 cm. Az üléshajtogatás egyszerű, a fejtámaszok betolhatók a támlákba, így azok könnyedén dönthetők az előrehajtott ülőlapok helyére. A szükségpótkerekes, padlórekesz nélküli tesztautó lehajtott ülései alig 5 cm-t lógnak ki a raktér padlósíkjából.

Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata 

 

 

  

A csomagtér külső kilincse újdonság az Atoshoz képest, a lámpák koccanásvédett helyre kerültek Hátul két felnőtt vagy három gyerek férhet el, az ülés formázása visszafogott, de kényelmes
 
A tágas csomagtér küszöbe 20 cm, a tárgyakat több mint 70 cm magasba kell emelni bepakoláskor.
 
A kalaptartó kézzel hajtogatós. Ledöntött ülésekkel 120 centis a raktérhossz
    

Katona Mátyás

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Kényelmes beszállás
Magas üléspozíció
Jó váltó
Nagy csomagtér
Kedvező fogyasztás
Gazdag alapfelszereltség
3 év garancia és assistance
Kissé egyenetlen alapjárat
Autópályán szél- és motorzaj
Magas csomagtérküszöb
15 000 km-es szervizperiódus
A kalaptartót kézzel kell hajtogatni

Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Soros, négyhengeres benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Egy, szíjhajtású, felülfekvő vezérműtengely, hengerenként három szelep, könnyűfém hengerfej. Hengerűrtartalom: 1086 cm3. Furat: 67,0 mm, löket: 77,0 mm. Teljesítmény: 66 LE/49 kW (5500/min). Nyomaték: 97 Nm (2800/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl segédkeretes McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés spirálrugókkal, elöl-hátul kanyarstabilizátorral. Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ABS. Gumiméret: 165/60 R14. Csomagtér: 225–870 l. Üzemanyagtartály: 35 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 3565x1595x1550 mm. Tengelytáv: 2380 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 15,6 s. Végsebesség: 152 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,1/4,4/5,0 l/100 km. CO2: 119 g/km. Tesztátlag: 6,6 l/100 km. Garancia: 3 év általános, 10 év átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére. Olajcsere-periódus: 15 000 km vagy 1 év.

Ára: 2 699 000 Ft

Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás