Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Hyundai Coupe 2.0 16V - Alakfényező

A Hyundai legújabb kupéja teljes értékű négyüléses.

Tesztnapló

A Coupe szélzaja csekély. Ablaktörlői nem aeroblade-ek, s a hatásos fényszórók is sima halogének

A kupé nem új műfaj Koreában, már a Hyundai Ponyból is készült ferdehátú. A legújabb kupégeneráció kizárólag benzinmotorokkal (1,6: 105 LE, 2,0: 143 LE, 2,7 V6: 167 LE) fut, nálunk a listából csak a 2,0 literes érhető el, 1,6-os nincs, a V6-os rendelésre jön.

Karosszéria, utastér A kupé hosszú, ablakkeret nélküli ajtajai szélesre tárhatók, beszálláskor az alacsony tető korlátoz. Sportautósan mélyre kell ülni, majdnem vízszintesen kinyújtott lábakkal. A lábtér tágas, de a pedálrend lépcsős, a fej feletti hely, a műfajhoz képest – főleg az alacsony ülés miatt – bőséges. Az átlagos méretű, Recaro-gyártmányú ülések formája határozott, jól tartanak, és kényelmesek is, kár, hogy a kormány csak magasságban állítható. Az utastéri műanyagok többsége kopogósan kemény, de a műszerfal burkolata kellemes tapintású, puha. A nagyméretű műszerek könnyen értelmezhetők, kék megvilágításuk zavaró lehet, a középkonzol gombjai, tekerői egyszerűen kezelhetők, ám nem mindegyik áll kézre. A fűtés-szellőzés visszajelzőjét túlságosan mélyre helyezték, a fedélzeti számítógép pedig csak a kormány mögötti műszerfali gombbal léptethető. A Coupe hátsó ülésén két gyerek hosszabb távon is jól érzi magát, a láb- és a fejtér rövidebb utakra felnőtteknek is megfelelő. A csomagtartó meglepően méretes, rakodópereme magas, de a szélesen nyíló harmadik ajtón át könnyen pakolható, s osztott támladöntéssel bővíthető is.

Egyszerű rajzolatú, áttekinthető műszerfal, puha burkolattal. A jó fogású kormánynak csak a magassága állítható

Motor, erőátvitel A Coupe változó vezérlésű kétliterese simán forog, s meglepő módon már kevéssel az alapjárat fölött is erőből húz. 2000/perc körül kapcsolva is dinamikus a gyorsulás. A négyhengeres 2500/percig csendes, onnantól sportos kipufogóhanggal énekel, de zaja autópályán sem zavaró. Az ötfokozatú váltó karja átlagos utakon könnyen jár, az áttételkiosztás nem szűk, de a nyomatékos motorral ez nem jelent problémát.

Vezetés, menettulajdonságok Hátrafelé nem jó a kilátás, viszont a tükrök nagyok, az A-oszlopok vékonyak, így nem gond a városi manőverezés. Az inkább kényelmes, mint sportos futóműhangolású Coupe nem fordulékony, ívmenete azonban terhelten is semleges, határhelyzetekben enyhén alulkormányzott, egyenesmenete nagy sebességnél is pontos. Viselkedése összhatásában leginkább a 90-es évek elejéről származó könnyű sportkocsikéra emlékeztet, ám technikája modern: fékei jól adagolhatók, hatásosak és teherbírók,

A rakodóperem magas, de az alapesetben is több mint 300 literes raktér osztott támladöntéssel bővíthető

kormányzása közvetlen. A Coupéval egyszerű futóműszerkezete ellenére is élvezetes a szerpentin kanyargás.

Felszereltség A Coupe itthon egyetlen felszereltségi szinttel kapható, ebben alapáras az alufelnikészlet, a két első ködlámpa, a négy légzsák, a blokkolásgátló, a fedélzeti számítógép, az elektromos tükör- és ablakmozgatás, a távirányítós központi zár, az automata légkondi, a két első ülés fűtése, és a hat hangszórós rádió-előkészítés is.

SZG

Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Nyomatékos, szép hangú motor
Jó váltó
Kényelmes ülések
Viszonylag tágas csomagté
Hatásos fékek
Jó futómű
Néhol egyszerű anyagok az utastérben
Rossz elrendezésű középkonzoli kezelőszervek
Nehezen kezelhető fedélzeti számítógép
Kitörésgátló nem rendelhető
Rövid szervizciklus

Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Soros négyhengeres benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1975 cm3. Furat x löket: 82,0×93,5 mm. Teljesítmény: 143 LE/105 kW (6000/ min). Nyomaték: 190 Nm (4500/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel, ABS. Gumiméret: 215/45 R17. Csomagtér: 312 l. Üzemanyagtartály: 55 l. Hossz x szélesség x magasság: 4395x1760x1330 mm. Tengelytáv: 2530 mm. Saját tömeg: 1401 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,3 s. Végsebesség: 208 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 11,9/6,6/ 8,5 l/100 km. Tesztfogyasztás: 9,0 l/100 km. Általános garancia: 3 év, kilométer-korlátozás nélkül. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 6 év. Szervizintervallum: 15 000 km vagy 1 év olajcsere és szerviz.

Ára: 5 999 000 Ft

Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás