Újautó
Tesztnapló: Hyundai Coupe 2.0 16V - Alakfényező
A Hyundai legújabb kupéja teljes értékű négyüléses.
Tesztnapló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A kupé nem új műfaj Koreában, már a Hyundai Ponyból is készült ferdehátú. A legújabb kupégeneráció kizárólag benzinmotorokkal (1,6: 105 LE, 2,0: 143 LE, 2,7 V6: 167 LE) fut, nálunk a listából csak a 2,0 literes érhető el, 1,6-os nincs, a V6-os rendelésre jön.
Karosszéria, utastér A kupé hosszú, ablakkeret nélküli ajtajai szélesre tárhatók, beszálláskor az alacsony tető korlátoz. Sportautósan mélyre kell ülni, majdnem vízszintesen kinyújtott lábakkal. A lábtér tágas, de a pedálrend lépcsős, a fej feletti hely, a műfajhoz képest – főleg az alacsony ülés miatt – bőséges. Az átlagos méretű, Recaro-gyártmányú ülések formája határozott, jól tartanak, és kényelmesek is, kár, hogy a kormány csak magasságban állítható. Az utastéri műanyagok többsége kopogósan kemény, de a műszerfal burkolata kellemes tapintású, puha. A nagyméretű műszerek könnyen értelmezhetők, kék megvilágításuk zavaró lehet, a középkonzol gombjai, tekerői egyszerűen kezelhetők, ám nem mindegyik áll kézre. A fűtés-szellőzés visszajelzőjét túlságosan mélyre helyezték, a fedélzeti számítógép pedig csak a kormány mögötti műszerfali gombbal léptethető. A Coupe hátsó ülésén két gyerek hosszabb távon is jól érzi magát, a láb- és a fejtér rövidebb utakra felnőtteknek is megfelelő. A csomagtartó meglepően méretes, rakodópereme magas, de a szélesen nyíló harmadik ajtón át könnyen pakolható, s osztott támladöntéssel bővíthető is.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Motor, erőátvitel A Coupe változó vezérlésű kétliterese simán forog, s meglepő módon már kevéssel az alapjárat fölött is erőből húz. 2000/perc körül kapcsolva is dinamikus a gyorsulás. A négyhengeres 2500/percig csendes, onnantól sportos kipufogóhanggal énekel, de zaja autópályán sem zavaró. Az ötfokozatú váltó karja átlagos utakon könnyen jár, az áttételkiosztás nem szűk, de a nyomatékos motorral ez nem jelent problémát.
Vezetés, menettulajdonságok Hátrafelé nem jó a kilátás, viszont a tükrök nagyok, az A-oszlopok vékonyak, így nem gond a városi manőverezés. Az inkább kényelmes, mint sportos futóműhangolású Coupe nem fordulékony, ívmenete azonban terhelten is semleges, határhelyzetekben enyhén alulkormányzott, egyenesmenete nagy sebességnél is pontos. Viselkedése összhatásában leginkább a 90-es évek elejéről származó könnyű sportkocsikéra emlékeztet, ám technikája modern: fékei jól adagolhatók, hatásosak és teherbírók,
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
kormányzása közvetlen. A Coupéval egyszerű futóműszerkezete ellenére is élvezetes a szerpentin kanyargás.
Felszereltség A Coupe itthon egyetlen felszereltségi szinttel kapható, ebben alapáras az alufelnikészlet, a két első ködlámpa, a négy légzsák, a blokkolásgátló, a fedélzeti számítógép, az elektromos tükör- és ablakmozgatás, a távirányítós központi zár, az automata légkondi, a két első ülés fűtése, és a hat hangszórós rádió-előkészítés is.
SZG
Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei-hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Soros négyhengeres benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1975 cm3. Furat x löket: 82,0×93,5 mm. Teljesítmény: 143 LE/105 kW (6000/ min). Nyomaték: 190 Nm (4500/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel, ABS. Gumiméret: 215/45 R17. Csomagtér: 312 l. Üzemanyagtartály: 55 l. Hossz x szélesség x magasság: 4395x1760x1330 mm. Tengelytáv: 2530 mm. Saját tömeg: 1401 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,3 s. Végsebesség: 208 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 11,9/6,6/ 8,5 l/100 km. Tesztfogyasztás: 9,0 l/100 km. Általános garancia: 3 év, kilométer-korlátozás nélkül. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 6 év. Szervizintervallum: 15 000 km vagy 1 év olajcsere és szerviz.
Ára: 5 999 000 Ft
Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...