Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Hummer H3 3.7 Luxury - Tereptárgy

A H3-as nem finomkodó, messziről feltűnő ruhája komoly tereptechnikát takar.

Tesztnapló

A harckocsiknak is becsületére váló vonószemek alapárasak, a karosszéria sarkaira ültetett kerekekkel a terepszögek nagyok

A legkisebb Hummer a márka egyetlen Európában is „mérethelyes” modellje. Soros öthengeres benzinesével az Amerika-mániás V8-hívőknek csalódás, de futóműve kényelmes, hangolása lágy, már-már limuzinos, tereptudása pedig messze átlag feletti.

Karosszéria, utastér A szögletes formák (a sárvédő-szélesítések műanyag rátétek) átlagos, középkategóriás utasteret fognak körbe. A beltéri vonalak egyszerűek, a kezelőszervek nagyok, könnyen használhatók, a műanyagok olcsók, itt-ott sorjásak, az egész műszerpult kopogósan kemény plasztik. Az ajtózsebek keskenyek, a kesztyűtartó átlagos, a pakolóhely kevés, a középkonzol pohármélyedései és a könyöklő doboza a fő kacathely. A hátul ülők mindössze az első támlák szatyraiba és a középső utast zavaró (ülőlapból kihajtható) pohártartóba rámolhatnak. A puha első fotelek méretesek, a fejtér elöl is, hátul is szűk, de a vállak helye bőséges. Az alvázas építésből adódóan a padló szinte sík, a hátsó lábtér kényelmesen tág, de a hátsó sor lapja rövid. Az ülőlapokat elöl-hátul túl közel szerelték a padlóhoz, a pedáltér nagy, de a pedálok szintkülönbsége túlzott, és furcsán meredeken állnak. A pedálos rögzítőfék a bal lábtól vesz el helyet. A csak függőlegesen állítható kormány jó fogású, karimája vastag, a műszerfal könnyen értelmezhető, rajzolata egyszerű, és a középkonzol sem bonyolult. A műanyagból kiöntött jó formájú csomagtér ablakvonal alatti része nem nagy, de aszimmetrikus támladöntéssel bővíthető (a támlák az ülőlapokra fekszenek, a csomagtér-utastér lépcső méretes) küszöb nincs, de a perem magas, a rakományrögzítő fülek alapárasak. A kalaptartó kifeszíthető háló, terhet nem lehet rárakni. Szűk parkolóhelyeken a rakodást nehezíti, hogy a hátsó ajtó oldalra nyílik.

Motor, erőátvitel

Az utastér csupa kopogós műanyag, a kezelőszervek egyszerűek. Az alacsony ablakok megnehezítik a kilátást, beüléskor vigyázni kell, könnyű megrúgni az ülésfűtés billenőkapcsolóját, az ülőlapok oldalán. Az első ülések nagyok és kényelmesek

A csupa alu, változó vezérlésű soros öthengeres Chevy-származék. Csendesen és rezgésmentesen jár, készségesen veszi a gázt, de alul nem nyomatékos. Hangja csak 3000/perc felett erősödik fel, de távolról érkező tompa búgása nem zavaró. A hagyományos bolygóműves, négyfokozatú automatában nincs semmi trükk, mégis finoman kapcsol, és még motorféke is van. Az állandó összkerékhajtás felezője és hátsó diffizárja a műszerfal gombjaival kapcsolgatható.

Vezetés, menettulajdonságok A 3,7-es nem viszi sportosan a Hummert, a dinamikus haladáshoz keményen kell taposni a gázt. Ilyenkor az automata akár 3500/perc fölé is húzatja az öthengerest. Meglepő, hogy autópályás előzésekhez rendszeresen – már akár fél gáz körül – visszakapcsol: ilyenkor vehemens a gyorsulás. A lágy futómű-beállítással és a ballonos gumikkal a Hummer ringósan kényelmes, tökéletesen kiszűri az útegyenetlenségeket, hullámos felületen légpárnásszerűen mozog. Cserébe nem kanyarodik szívesen, bár szervójának ereje nem túlzott, és egyenesmenete sem túlérzékeny, ívei billegősek. A fékpedál ereje átlag feletti, de a hatás mindig pontosan adagolható. Terepen elemében van a H3-as, gázlómagassága tekintélyes, s a karosszéria sarkaira ültetett kerekekkel terepszögei is nagyon jók. A robusztus futóművel, a terepgumikkal és a felezővel a mély sár és a homok sem okoz gondot. Városban is jól mozog a méreteihez képest fordulékony terepes, de zavaró, hogy nagy külső tükreinek holttere hatalmas, és hogy keskeny ablakai miatt nehezen látható belőle a forgalom. A tolatás szerencsejáték.

Kalaptartó nincs, a csomagtér műanyag burkolata kosztűrő

Felszereltség A Luxury-szinten egyebek mellett alapáras a kitörésgátló, a légkondicionáló, a hat légzsák, az elektromos állítású fűthető ülőgarnitúra, a bőrhuzatú kormány, a négy elektromos ablakemelő, az osztott hátsó támladöntés, a távirányítós központi zár, a CD-s, MP3-as hifi, a riasztó és a tempomat is.                                       

SZG

Az Autó2 újság 2008/7. számából

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Komoly terepképességek
Közúton is kényelmes rugózás
Viszonylag csekély menetzaj
Finoman kapcsoló automata váltó
Jó fékek
Olcsó anyagok az utastérben
Kevés pakolóhely
Csak függőlegesen állítható kormányoszlop
Szűk fejtér
Holtteres tükrök
Nehezen átlátható karosszéria
Visszafogott dinamika
Nagy fogyasztás
Nagy fékpedálerő
Hibás pedálrend

Az Autó2 újság 2008/7. számából

Műszaki adatok

Soros öthengeres benzinmotor, elöl hosszában beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep, változó vezérlés. Hengerűrtartalom: 3653 cm3. Furat x löket: 95,5×102,0 mm. Teljesítmény: 244 LE/180 kW (5600/min). Nyomaték: 328 Nm (4600/min). Négyfokozatú automata váltó, állandó összkerékhajtás. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul merevtengelyes felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl-hátul tárcsafékek, ESP. Gumiméret: 265/75 R16. Csomagtér (plafonig): 835–1575 l. Üzemanyagtartály: 87 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4780x1990x1870 mm. Tengelytáv: 2840 mm. Saját tömeg: 2305 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,7 s. Végsebesség: 158 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 18,7/12,1/14,5 l/100 km. Tesztfogyasztás: 17,3 l/100 km. CO2: 346 g/km. Általános garancia: 4 év vagy 100 000 km. Rozsdagarancia: 6 év. Szervizintervallum: 15 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 2 év.

Ára: 14 973 800 Ft

Az Autó2 újság 2008/7. számából

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás