Újautó
Tesztnapló: Hummer H3 3.7 Luxury - Tereptárgy
A H3-as nem finomkodó, messziről feltűnő ruhája komoly tereptechnikát takar.
Tesztnapló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A legkisebb Hummer a márka egyetlen Európában is „mérethelyes” modellje. Soros öthengeres benzinesével az Amerika-mániás V8-hívőknek csalódás, de futóműve kényelmes, hangolása lágy, már-már limuzinos, tereptudása pedig messze átlag feletti.
Karosszéria, utastér A szögletes formák (a sárvédő-szélesítések műanyag rátétek) átlagos, középkategóriás utasteret fognak körbe. A beltéri vonalak egyszerűek, a kezelőszervek nagyok, könnyen használhatók, a műanyagok olcsók, itt-ott sorjásak, az egész műszerpult kopogósan kemény plasztik. Az ajtózsebek keskenyek, a kesztyűtartó átlagos, a pakolóhely kevés, a középkonzol pohármélyedései és a könyöklő doboza a fő kacathely. A hátul ülők mindössze az első támlák szatyraiba és a középső utast zavaró (ülőlapból kihajtható) pohártartóba rámolhatnak. A puha első fotelek méretesek, a fejtér elöl is, hátul is szűk, de a vállak helye bőséges. Az alvázas építésből adódóan a padló szinte sík, a hátsó lábtér kényelmesen tág, de a hátsó sor lapja rövid. Az ülőlapokat elöl-hátul túl közel szerelték a padlóhoz, a pedáltér nagy, de a pedálok szintkülönbsége túlzott, és furcsán meredeken állnak. A pedálos rögzítőfék a bal lábtól vesz el helyet. A csak függőlegesen állítható kormány jó fogású, karimája vastag, a műszerfal könnyen értelmezhető, rajzolata egyszerű, és a középkonzol sem bonyolult. A műanyagból kiöntött jó formájú csomagtér ablakvonal alatti része nem nagy, de aszimmetrikus támladöntéssel bővíthető (a támlák az ülőlapokra fekszenek, a csomagtér-utastér lépcső méretes) küszöb nincs, de a perem magas, a rakományrögzítő fülek alapárasak. A kalaptartó kifeszíthető háló, terhet nem lehet rárakni. Szűk parkolóhelyeken a rakodást nehezíti, hogy a hátsó ajtó oldalra nyílik.
Motor, erőátvitel
A csupa alu, változó vezérlésű soros öthengeres Chevy-származék. Csendesen és rezgésmentesen jár, készségesen veszi a gázt, de alul nem nyomatékos. Hangja csak 3000/perc felett erősödik fel, de távolról érkező tompa búgása nem zavaró. A hagyományos bolygóműves, négyfokozatú automatában nincs semmi trükk, mégis finoman kapcsol, és még motorféke is van. Az állandó összkerékhajtás felezője és hátsó diffizárja a műszerfal gombjaival kapcsolgatható.
Vezetés, menettulajdonságok A 3,7-es nem viszi sportosan a Hummert, a dinamikus haladáshoz keményen kell taposni a gázt. Ilyenkor az automata akár 3500/perc fölé is húzatja az öthengerest. Meglepő, hogy autópályás előzésekhez rendszeresen – már akár fél gáz körül – visszakapcsol: ilyenkor vehemens a gyorsulás. A lágy futómű-beállítással és a ballonos gumikkal a Hummer ringósan kényelmes, tökéletesen kiszűri az útegyenetlenségeket, hullámos felületen légpárnásszerűen mozog. Cserébe nem kanyarodik szívesen, bár szervójának ereje nem túlzott, és egyenesmenete sem túlérzékeny, ívei billegősek. A fékpedál ereje átlag feletti, de a hatás mindig pontosan adagolható. Terepen elemében van a H3-as, gázlómagassága tekintélyes, s a karosszéria sarkaira ültetett kerekekkel terepszögei is nagyon jók. A robusztus futóművel, a terepgumikkal és a felezővel a mély sár és a homok sem okoz gondot. Városban is jól mozog a méreteihez képest fordulékony terepes, de zavaró, hogy nagy külső tükreinek holttere hatalmas, és hogy keskeny ablakai miatt nehezen látható belőle a forgalom. A tolatás szerencsejáték.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Felszereltség A Luxury-szinten egyebek mellett alapáras a kitörésgátló, a légkondicionáló, a hat légzsák, az elektromos állítású fűthető ülőgarnitúra, a bőrhuzatú kormány, a négy elektromos ablakemelő, az osztott hátsó támladöntés, a távirányítós központi zár, a CD-s, MP3-as hifi, a riasztó és a tempomat is.
SZG
Az Autó2 újság 2008/7. számából
Előnyei-hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2008/7. számából
Műszaki adatok
Soros öthengeres benzinmotor, elöl hosszában beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep, változó vezérlés. Hengerűrtartalom: 3653 cm3. Furat x löket: 95,5×102,0 mm. Teljesítmény: 244 LE/180 kW (5600/min). Nyomaték: 328 Nm (4600/min). Négyfokozatú automata váltó, állandó összkerékhajtás. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul merevtengelyes felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl-hátul tárcsafékek, ESP. Gumiméret: 265/75 R16. Csomagtér (plafonig): 835–1575 l. Üzemanyagtartály: 87 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4780x1990x1870 mm. Tengelytáv: 2840 mm. Saját tömeg: 2305 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,7 s. Végsebesség: 158 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 18,7/12,1/14,5 l/100 km. Tesztfogyasztás: 17,3 l/100 km. CO2: 346 g/km. Általános garancia: 4 év vagy 100 000 km. Rozsdagarancia: 6 év. Szervizintervallum: 15 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 2 év.
Ára: 14 973 800 Ft
Az Autó2 újság 2008/7. számából
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...