Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Honda CR-V Elegance - Helyén van

Csak erősített szabadidő-autó jellegén a CR-V második generációja.

Tesztnapló

Egyedi alakjával átmenetet mutat a személy- és a szabadidő-autók között. 11 centivel rövidebb, néggyel szélesebb elődjénél
Egyedi alakjával átmenetet mutat a személy- és a szabadidő-autók között. 11 centivel rövidebb, néggyel szélesebb elődjénél

Igazi európai méretű szabadidő-autónak indult, és ezt az ösvényt mélyebbre taposva, az általa alapított műfaj talán legerősebb képviselőjévé nőtte ki magát a rövidítését kétféleképpen is feloldó (Compact Recreational Vehicle, Comfortable Runabout Vehicle) CR-V.

Karosszéria, utastér A szabadidő-autók legnemesebb hagyományait követi a forma a magassággal, a masszívsággal, a nagy és tágra nyíló ajtókkal, a terjedelmes csomagtérrel, a letisztult, könnyen takarítható belső felületburkolással. Mindehhez kialakításával is passzol a kemény, de különleges anyagból készült, jól áttekinthető műszerfal, a kényelmet fokozó, változtatható magasságú vezetőülés és a két irányba állítható kormány. A körbeláthatóság hangsúlyozottan jó, ezt a hatalmas holttér nélküli, aszferikus visszapillantó tükrök is segítik: a magas üléshelyzetből jól áttekinthető a forgalom. Pakoláshoz mérsékelt mennyiségű, kisméretű helyek vannak, még az ajtókon sem nagyok a zsebek. Hátul is tágas és kényelmes a hely (az ülések tologathatók), nagy a fej-, illetve a lábtér, teljesen sík a padlózat, a csomagtér alapból nagy, üléshajtogatással térfogata alaposan megnövelhető. A pakolást könnyítő, nagyméretű, hátsó ajtó egészen könnyen felnyitható. Ahogyan a Hondánál általában – különösen a Japánban gyártottaknál –, a minőség igen magasan szárnyal.

A kívülről a padlólemez alá vitt pótkerékkel a terepjárós megjelenésből sportos szabadidő-autó lett
A kívülről a padlólemez alá vitt pótkerékkel a terepjárós megjelenésből sportos szabadidő-autó lett

Motor, erőátvitel Az erőátviteli lánc egészében a jó szabadidő-autó mintamunkájának tekinthető. A korszerű, selymes járású, hengerenkénti négyszelepes, változó vezérléses (i-VTEC), könnyűfém, négyhengeres, 2,0 literes 150 LE-s (192 Nm-es) motor ugyanúgy logikus alternatíva ehhez, mint a rövid úton, finoman kapcsolható hatfokozatú váltó. Ennek a szemléletnek kicsúcsosodása a terepjáróktól jól elhatárolt felfüggesztés, elöl McPhersonokkal, hátul független kettős keresztlengőkarokkal, spirálrugókkal csak azért, hogy a nagy sebességű személyautózást támogassa, és a műfajhoz képest a rugózási kényelmet is a legmagasabb fokon tarthassa. Az alapállásban elsőkerék-hajtásból, automatikusan a szükségletnek megfelelően négykerék-hajtásba forduló hajtásmód sem igazán a terepjárásra, hanem a gyors betonos és laza talajos mozgásra született, de az első és hátsó tengelyek közötti (65:35 százalékos) automatikus nyomatékosztás meglovagolásával jól birkózik meg az átlagautós hóiszonyával is.

Az autó jellegéhez igazodik a jól áttekinthető és kezelhető műszerfal. A műszerfalra emelt váltó az átjárás lehetőségét is megteremti
Az autó jellegéhez igazodik a jól áttekinthető és kezelhető műszerfal. A műszerfalra emelt váltó az átjárás lehetőségét is megteremti

Vezetés, menettulajdonságok A kellemes vezetési helyzet, a jó átláthatóság és a rugózási kényelem „megágyaz” a vezetés örömének. A kicsit hosszúra, háromfordulatosra áttételezett, megfelelő erőkkel támogatott szervokormánnyal a jó kanyarodási tulajdonságok és az egyenesfutás ezt az érzetet tovább fokozzák. Az erőátvitel teljesen zajtalan, akár a motor, szélzaj sincs, a gördülő gumik a leghangosabbak, és a négy tárcsafék még drasztikus fékezéskor sem tudatosítja az efféle járművek nagy tömegét, személyautós a lassulás, a bólintás. A felfüggesztések finoman simítgatják ki az útfelület egyenetlenségeit, a négykerék-hajtás a kitörésgátlóval szövetségre lépve javítja a nagy sebességű autózást még rosszabb útviszonyok között, laza útfelületen is, illetve segíti a mérsékeltebb terepezést.

Felszereltség Hat légzsák, aktív első fejtámlák, kitörésgátló, két aszferikus tükör, kétsíkú kormánymozgatás, ülésfűtés, automatikus ablaktörlő, rádió-CD, Bluetooth, sínen tolható hátsó ülések, távvezérelt központi zár, négy ablak elektromos mozgatása, kétzónás automatikus klíma, utánfutóstabilizáló-rendszer.                  

Surányi Péter

Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Kényelmes, nagy karosszéria
Nagy sebességű autózást és az eljutást segítő négykerék-hajtás
Szép járású, dinamikus motor
Csendes, személyautós mozgás, kényelmes rugózássa
Finom, jól áttételezett hatfokozatú váltó
Teljesen sík padló hátul
Kevés és szűk rakodási helyek

Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, egy vezértengelyes, hengerenkénti négyszelepes, változó vezérléses (i-VTEC) benzinmotor keresztben beépítve. Hengerűrtartalom: 1997 cm3. Furat x löket: 81,0×96,9 mm. Teljesítmény: 150 LE/110 kW (6200/min). Nyomaték: 192 Nm (4200/min). Hatfokozatú kéziváltó, négykerék-hajtás. Elöl McPherson, hátul kettős keresztlengőkaros, független spirálrugós felfüggesztések. Elöl és hátul tárcsafékek. Gumiméret: 225/65 R17. Csomagtér: 524/955 l. Üzemanyagtartály: 58 l. Hossz x szélesség x magasság: 4530x1820x1810 mm. Tengelytáv: 2620 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 10,2 s. Végsebesség: 190 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 10,4/ 6,7/8,1 l/100 km. Tesztátlag: 10,7 l/100 km. Garancia: 3 év vagy 100 000 km általános, 12 évi átrozsdásodás elleni. Olajcsere-periódus: 20 000 km. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére.

Ára: 7 150 000 Ft

Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

BMW M5 CS

Az M5 CS a valaha gyártott leggyorsabb gyári BMW,...

Itt a Lada Largus

Kereslet minden bizonnyal lenne rá, de nem éri meg,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás