Újautó
Tesztnapló: Honda Civic Sedan 1.8 ES - Nagypolgár
A hibrid után hagyományos erőátviteli lánccal is piacra lépett a négyajtós Honda.
Tesztnapló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az ötajtóshoz mérten viszszafogottabb szedánkivitel a Honda-hagyományokra épít. Lapos, széles és sportos.
Karosszéria, utastér Az ötajtóshoz képest ugyan lényegesen konzervatívabb, de nem avítt a ruha. Sőt a kevésbé túljátszott, „csillagok háborújától” megfosztott orr- és farrész, a plasztikusan masszív rajzolataival az igényesebb Legend-rokonságba emeli. A proporció a legszebb négyajtós korszakot idézi a lapos, széles Civic-arányokkal. A kiviteli minőség első ránézésre magasan szárnyal, közelről viszont felfedezhetőek az utóbbi időszak, slendrián Civic-gyengeségei. A nem praktikus, csak belülről karral vagy kintről kulccsal nyitható csomagtartó belső borítása hézagosan lóg, a bal B-oszlop kemény műanyag burkolata lepattanva fityeg az oszlop mellett, ordítva hirdetve, hogy nem Japánból, hanem Törökországból jön. A beszállás nem légies, a belső tér kényelmes, változtatható az ülésmagasság, és a kormány kétirányú állíthatósága is megvan. Az ötajtóst idéző műszerfal, közepén a fordulatszámmérővel áttekinthető, szép, de mégiscsak kemény műanyagból faragták. A bel
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
magasság elöl kielégítő, hátul kicsit mértékletesebb. Ott viszont a lábtér hatalmas, a padló teljesen sík, és a szélesség is imponáló. A csomagtér 340 literes, az üléstámlák aszimmetrikus előrehajtása növeli a teret (kellemetlenül), a támlák a csomagtér rablásbiztonsága miatt csak a csomagtérből oldhatók ki. Pakolásra sok hely van, igaz, egyik sem nagy, még a kesztyűtartó sem.
Motor, erőátvitel A motor és a váltó kincset ér. A fordulatszámmérő skálája 7500-nál vált pirosra, a főtengely turbina simasággal, valószínűtlenül kis rezonanciával és nagy csenddel orsózik. Az intelligens váltózó vezérlés (i-VTEC) a nyomatékfolyamot vastagon zúdítja a főtengelyre, a gyorsulás 9,2 s, és a 140 lóerős teljesítmény 200 km/ órás végsebességet ad, miközben a hatfokozatú v
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
áltó karja ideális úton és olajozottsággal tologatja a fokozatokat.
Vezetés, menettulajdonságok A dinamizmusra, vezetési élményre kihegyezett Civic jól hozza azokat a paramétereket, amiket sportos vevőköre elvár tőle, a nagyon direktre áttételezett, a kicsit nehezen megszokható, kis gázra nagyot emelő gázpedál is erről árulkodik. Úttartásával, semleges sajátkormányzási tulajdonságával is sportvonalon jár. Noha egyelőre vége a Honda híres első kettős keresztlengőkaros korszakának, és a mezei McPherson foglalja el annak helyét. Groteszk módon, joviálisabb lemezei alatt lényegesen igényesebb az összetett, független hátsó felfüggesztése, mint a jóval sportosabbra vett, csatolt lengőkaros ötajtósé. A direkt (2,6 fordulatos) szervós, fogasléces kormány alacsony tempón, árnyalatnyit sportosan feszesen forog, a sebességet fokozva ideálisra vált, a hirtelen kormánymozdulatokkal versenyautósan szögletes mozgásformák is elérhetőek. A rugózás alapvetően feszes, a futóműbekötések sem túl elasztikusak (ezt jelzik a téli gumikról felszaladó futómű, és féksúrlódáshangok is, különösen lassú gurulásnál)
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
, de nem kényelmetlenül rázósak. A négy tárcsafék határozottan, és hatásosan fog, a kezelőszervek, a kapcsolók prémiumszinten dolgoznak. A beltérben szél-, motor- és belső hangok nem jellemzőek.
Felszereltség A felszereltség a legtöbb igényt kielégíti, a kitörésgátló viszont hiányzik belőle. Hat légzsák, aktív első fejtámlák, két irányban állítható kormány és szabályozható ülésmagasság, sebességtartó automatika, négy elektromos ablak és tükrök, ködfények, távvezérelt zárak, automatikus klíma, indításgátló és riasztó, napfénytető, 6 lemezes, kormányról irányított (MP3-/WMV-képes) hangrendszer.
S. P.
Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei – hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, egy vezértengelyes, hengerenkénti négyszelepes, változó vezérléses (i-VTEC) benzinmotor keresztben beépítve. Hengerűrtartalom: 1799 cm3. Furat x löket: 81,0×87,3 mm. Teljesítmény: 140 LE/103 kW (6300/min). Nyomaték: 174 Nm (4300/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Elöl McPherson-, hátul összetett karrendszeres, független spirálrugós felfüggesztések. Elöl és hátul tárcsafékek. Gumiméret: 205/55 R16. Csomagtér: 340 l. Üzemanyagtartály: 50 l. Hossz x szélesség x magasság: 4545x1750x1430 mm. Tengelytáv: 2700 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,2 s. Végsebesség: 200 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 8,7/5,5/6,6 l/100 km. Tesztátlag: 8,5 l/100 km. Garancia: 3 év vagy 100 000 km általános, 12 évi átrozsdásodás elleni. Olajcsere-periódus: 20 000 km (vagy két év). Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére.
Ára: 4 749 000 Ft
Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...