Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Honda Accord Tourer 2.4 Executive Advanced Safety - Előrelátás

Az Accord kombi csúcsváltozata elektronikákkal támogatja meg a vezetői józan észt.

Tesztnapló

A vadonatúj Accord kombija a korábbinál lejtősebb csomagtérajtóval inkább a sportosságot, mint a praktikumot célozza. A vevőkör ismeretében ez nem is meglepő.

Karosszéria, utastér A lemezillesztések még japán mércével is extraszűkek és egyenletesek, az ajtók luxusautósan finoman nyílnak-csukódnak. Elöl nagyok az ajtónyílások, de mélyre kell ülni, hátul a lábfejeknek kevés a hely. Az ülések átlagosak, de hosszú távon is kényelmesek, jól méretre igazíthatóak. Az első tér méretes, ám a széles középkonzol és az indokolatlanul mélyre húzott műszerfal a lábteret erősen korlátozza. Menet közben a jobb lábat nyomja, kiszálláskor a bal térdet „üti” a pult alsó éle. A pedálrend kevéssé lépcsős, a műszerek jól láthatók, sötétben is könnyen értelmezhetők, a középkonzol kezelését tanulni kell, sok a piktogramok helyett angol rövidítésekkel feliratozott gomb. A kidolgozás minősége messze átlag feletti, az illesztések a beltérben is példásak, a műanyagok többsége puha. A kezelőszervek finoman és pontosan működnek, a gombok, kapcsolók többsége kellemes tapintású. A hátsó lábtér nagy, az ülőlap kényelmesen hosszú, a fejtér 180 centi felett is megfelelő, hátul hárman is elférnek, de a középső utas lábhelye korlátozott, a merevítőalagút széles és magas. Pakolóhelyből viszonylag sok van, az első zsebek átlagosak, a kesztyűtartó nagy. Ajtózsebek hátul ülőknek is járnak, de kicsik, s kár, hogy a középkonzoli rekeszkéket kiegészítendő nem jutott tárhely a műszerpult felső-középső és utas előtti részére. Az aszimmetrikus támladöntéssel egyszerűen bővíthető csomagtartó, ajtaja magasra nyílik, küszöbe kényelmesen alacsony. Padlójában és oldalában dobozok, fiókok várják a holmikat. A csomagtér rolójának kezelése kétkezes feladat, ez megnehezíti a pakolást.

Az orr a lépcsőshátúé. A menetelektronika kamerája a szélvédő mögül, a belső tükör mellől figyel
 
Jól áttekinthető műszerfal, finom anyagokból. Napsütésben tükröződik a szélvédőn
 
A csomagtér ajtaja magasra nyílik, a rakodóküszöb kényelmesen alacsony. A padlóban rekeszek várják az apróbb holmikat
    

Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Jó összeszerelési minőség
Gazdag alapfelszereltség
Jó váltó
Kényelmes ülések
Jó egyenesfutás
Semleges kanyartulajdonságok
Hatásos fékek
Minőségi anyagok az utastérben
Hatásos világítás
Alacsony fordulaton nyomatékszegény motor
Szűk vezetői lábtér (belógó műszerfal)
Szélvédőben tükröződő műszerfal
Túl korán figyelmeztető felkapcsolásjelző lámpa
Nehezen kezelhető csomagtérroló

 Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Soros négyhengeres benzinmotor elöl keresztben beépítve. Hengerenként négy szelep, változó vezérlés. Hengerűrtartalom: 2354 cm3. Furat: 87,0, löket: 99,0 mm. Teljesítmény: 201 LE/148 kW (7000/min). Nyomaték: 234 Nm (4500/ min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul oldalanként több lengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek belső hűtéssel, ESP. Gumiméret: 225/50 R17. Csomagtér: 406 l. Üzemanyagtartály: 65 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4740x1840x1470 mm. Tengelytáv: 2705 mm. Saját tömeg: 1559 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 7,8 s. Végsebesség: 222 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 12,3/7,1/9,0 l/100 km. CO2: 215 g/km. Tesztátlag: 8,2 l/100 km. Garancia: 3 év, vagy 100 000 kilométer általános, 12 évi átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év. Olajcsere-periódus: 20 000 km, vagy 1 év.

Alapár: 8 690 000 Ft

Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás