Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia - Nagy falat

Méretével jócskán kilóg kategóriájából, s egyéb tulajdonságai miatt sem kell szégyenkeznie.

Tesztnapló

A tesztautó adaptív sebességtartója 290 000 forintért kapható. A beállított távolságot tartó, fékező, gázt adó automata főként országúton hasznos

Új padlólemezzel, hatalmas tengelytávval és az elődétől teljesen eltérő formatervvel küldték csatába a középkategóriás Fordot. A legerősebb dízelmotor jó társ, de a négyajtós karosszéria csomagterét szűk nyíláson át lehet megközelíteni.

Karosszéria, utastér Az ajtók tágra nyílnak, mindkét sorban fejedelmi a helykínálat. Az elektromosan állítható vezetőülés jól tartja a testet, tömése puha, hosszú távon sem kellemetlen. Hátul hárman kényelmesen elférnek. A műszerfal műanyagai puhák, a famintázatú betét láthatóan műanyag, a kapcsolók többségét nem érheti kritika, bár a megvilágított gombok nappal leolvashatatlanok, a rádió kezelőszervei pedig kicsik. Számos rakodóhely van, a kesztyűtartó óriási fedele viszont kiábrándítóan szűk belsőt rejt. Az összeszerelés minősége és a zajszigetelés kiváló. Szűk nyíláson keresztül 535 liternyi poggyászt tehetünk a csomagtartóba. A hátsó ülés lappal együtt aszimmetrikusan dönthető, de a megnyitott alagút szűkös. A tükrök jó képet adnak, hátra átlósan nehézkes a kilátás.

Hátul jókora a fejtér, de a csomagtartó nyílása a lapos szögben álló hátsó üveg miatt rövid 

Motor, erőátvitel A paletta legerősebb turbódízele 140 LE-t és 320 Nm nyomatékot kínál, utóbbi érték túltöltéssel rövid ideig 20 Nm-rel növekszik. Nincs zavaró turbólyuk, a gyorsítás élvezet. A hatfokozatú váltó karja rövid úton, precízen mozog a kulisszában, az áttételezés optimális (100 km/h-nál hatodikban 1800/percet mutat a fordulatszámmérő).

A kárpitanyagok igényesek, a famintázatú betét csak utánzat. A rádió vezérlői aprók, a sok kormánykapcsoló használatát ki kell tapasztalni

A motorhang minden fordulatszámon visszafogott, dízeles rezonancia nem érkezik a kormányra. A fogyasztás elfogadható (főként városi üzemben: 7,5 l/100 km).

Vezetés, menettulajdonságok Nem túl kényelmes, hogy nincs indítóautomatika, azaz a motor életre keléséig nyomva kell tartani a kulcs nélküli indítás gombját. A négytárcsás fékrendszer hatását jól lehet adagolni, de a pedál kicsit magasan áll a másik kettőhöz képest. A kormány jó társ, közvetlensége ideális, városban kellően könnyű, nagy tempónál nem érzéketlen. A futómű hangolása komfortos, talán kissé túl lágy a csillapítása, úthullámokon hajlamos belengeni. Kanyarban semlegesen viselkedik, ha forszírozzuk a nagy tempót, finoman megindul az eleje, majd a hátulja; reakciói kiszámíthatóak.

A poggyásztér belsejének tetejét nem burkolták, az ülésdöntés után szűk alagút nyílik az utastér felé

Felszereltség Alaptartozék többek között az ESP, a hét légzsák (két első, két első oldalsó, függöny és vezetői térd), a kormányról vezérelhető CD-s rádió, a tempomat, az elektromos ablak- és tükörmozgatás, az automata klímaberendezés, az elektromos ülésállítás, a ködfényszóró, a könnyűfém keréktárcsakészlet, a fedélzeti számítógép és az esőérzékelős ablaktörlő.

KarnerM

Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata.

Előnyei – hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Kulturált járású, erős motor
Pontos váltó
Helykínálat
Kényelmes futómű
Menettulajdonságok
Kidolgozás minősége
Vezetési helyzet
Csomagtérnyílás
Középkonzoli kapcsolók
Helyenként kidolgozatlan részletek

Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros, közös csöves dízelmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1997 cm3. Furat x löket: 85,0×88,0 mm. Teljesítmény: 140 LE/103 kW (4000/min). Nyomaték: 320 Nm, túltöltéssel: 340 Nm (1750/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-rendszerű, hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátor. Elöl-hátul tárcsafékek, ESP. Gumiméret: 215/55 R16. Csomagtér: 535 l. Üzemanyagtartály: 70 l. Hossz x szélesség x magasság: 4844x1886x 1500 mm. Tengelytávolság: 2850 mm. Saját tömeg: 1571 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,8 s. Végsebesség: 205 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,6/4,9/5,9 l/100 km. Tesztfogyasztás: 7,5 l/100 km. Általános garancia és fényezési garancia: 2 év, kilométer-korlátozás nélkül. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 20 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 2 év.

Ára: 7 118 000 Ft

Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás