Újautó
Tesztnapló: Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia - Nagy falat
Méretével jócskán kilóg kategóriájából, s egyéb tulajdonságai miatt sem kell szégyenkeznie.
Tesztnapló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Új padlólemezzel, hatalmas tengelytávval és az elődétől teljesen eltérő formatervvel küldték csatába a középkategóriás Fordot. A legerősebb dízelmotor jó társ, de a négyajtós karosszéria csomagterét szűk nyíláson át lehet megközelíteni.
Karosszéria, utastér Az ajtók tágra nyílnak, mindkét sorban fejedelmi a helykínálat. Az elektromosan állítható vezetőülés jól tartja a testet, tömése puha, hosszú távon sem kellemetlen. Hátul hárman kényelmesen elférnek. A műszerfal műanyagai puhák, a famintázatú betét láthatóan műanyag, a kapcsolók többségét nem érheti kritika, bár a megvilágított gombok nappal leolvashatatlanok, a rádió kezelőszervei pedig kicsik. Számos rakodóhely van, a kesztyűtartó óriási fedele viszont kiábrándítóan szűk belsőt rejt. Az összeszerelés minősége és a zajszigetelés kiváló. Szűk nyíláson keresztül 535 liternyi poggyászt tehetünk a csomagtartóba. A hátsó ülés lappal együtt aszimmetrikusan dönthető, de a megnyitott alagút szűkös. A tükrök jó képet adnak, hátra átlósan nehézkes a kilátás.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Motor, erőátvitel A paletta legerősebb turbódízele 140 LE-t és 320 Nm nyomatékot kínál, utóbbi érték túltöltéssel rövid ideig 20 Nm-rel növekszik. Nincs zavaró turbólyuk, a gyorsítás élvezet. A hatfokozatú váltó karja rövid úton, precízen mozog a kulisszában, az áttételezés optimális (100 km/h-nál hatodikban 1800/percet mutat a fordulatszámmérő).
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A motorhang minden fordulatszámon visszafogott, dízeles rezonancia nem érkezik a kormányra. A fogyasztás elfogadható (főként városi üzemben: 7,5 l/100 km).
Vezetés, menettulajdonságok Nem túl kényelmes, hogy nincs indítóautomatika, azaz a motor életre keléséig nyomva kell tartani a kulcs nélküli indítás gombját. A négytárcsás fékrendszer hatását jól lehet adagolni, de a pedál kicsit magasan áll a másik kettőhöz képest. A kormány jó társ, közvetlensége ideális, városban kellően könnyű, nagy tempónál nem érzéketlen. A futómű hangolása komfortos, talán kissé túl lágy a csillapítása, úthullámokon hajlamos belengeni. Kanyarban semlegesen viselkedik, ha forszírozzuk a nagy tempót, finoman megindul az eleje, majd a hátulja; reakciói kiszámíthatóak.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Felszereltség Alaptartozék többek között az ESP, a hét légzsák (két első, két első oldalsó, függöny és vezetői térd), a kormányról vezérelhető CD-s rádió, a tempomat, az elektromos ablak- és tükörmozgatás, az automata klímaberendezés, az elektromos ülésállítás, a ködfényszóró, a könnyűfém keréktárcsakészlet, a fedélzeti számítógép és az esőérzékelős ablaktörlő.
KarnerM
Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata.
Előnyei – hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Négyhengeres, soros, közös csöves dízelmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1997 cm3. Furat x löket: 85,0×88,0 mm. Teljesítmény: 140 LE/103 kW (4000/min). Nyomaték: 320 Nm, túltöltéssel: 340 Nm (1750/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-rendszerű, hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátor. Elöl-hátul tárcsafékek, ESP. Gumiméret: 215/55 R16. Csomagtér: 535 l. Üzemanyagtartály: 70 l. Hossz x szélesség x magasság: 4844x1886x 1500 mm. Tengelytávolság: 2850 mm. Saját tömeg: 1571 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,8 s. Végsebesség: 205 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,6/4,9/5,9 l/100 km. Tesztfogyasztás: 7,5 l/100 km. Általános garancia és fényezési garancia: 2 év, kilométer-korlátozás nélkül. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 20 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 2 év.
Ára: 7 118 000 Ft
Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...