Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Fiat Fiorino Qubo 1.3 Mjet 16V Dynamic - Gépesség

A Fiat ötletes kisautót faragott a teherhordó Fiorinóból.

Tesztnapló

A személyesítés egyszerűen ment: kívül, amit lehetett, színre fújtak, a C-oszlopokra apró, de a térérzeten sokat javító ablakokat vágtak, és felfelé nyíló csomagtérajtót akasztottak hátra, a kétszárnyú helyére. Bent a – teherautóban egyébként meztelen – fémfelületekre kárpitot húztak, az ülések bevonatát kellemes tapintású kétszínűre cserélték, s osztottan aszimmetrikusan dönthető, billenthető ülőlapú padot szereltek hátra. Így teherautós alapjait jól rejti a haszonváltozatnál jóval drágább személy-Qubo.

Karosszéria, utastér A rakodóperem alacsony, a csomagtér hasáb alakú, s négy rögzítőszem is van benne. Előredöntve (az első székeknél egyébként magasabb lapú) a hátsó üléseket a raktérpadló sík marad. Ötletes, hogy a csomagtér-világítás köré kiszerelhető, mágnessel rögzíthető zseblámpa is kerülhet. Zavaró, hogy az első biztonsági övek felső bekötési pontjai fixek, a könnyen kezelhető tolóajtók ablakai pedig csak billenthetők. A kidolgozás minősége jó, a többségében kemény műanyagokból összeállított beltér illesztései pontosak, az elemek rossz úton sem zörögnek. A vezető magasra emelt helye még a nyurgáknak is kényelmes, a fejtér elöl-hátul fejedelmi, az ülések puhák. Elöl rengeteg az apró praktikus kacathely, a kesztyűtartó átlagos, az ajtózsebek elöl-hátul keskenyek, rövidek. Hátul kevés a rakodórekesz, három átlagtermetű felnőtt ellenben jól elfér, lábhelyük méretes, a középső padlómerevítő kellemesen lapos.

A sötétített hátsó ablakok 20 000, a tetőlécek 40 000, a könnyűfém kerekek 80 000 forintba kerülnek
 
Az ülések kényelmesek, tömetük kellemes. Elöl sok a kacathely
 
A csomagtérajtó óriási, de nem nyílik elég magasra, a 180 centinél nagyobbak beverhetik a fejüket. A kalaptartó előrehajtható, felemelhető, akár ki is vehető
    

Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Tágas utastér
Jól használható csomagtér
Takarékos dízel
Olcsó extrák
Fordulékony futómű
Alul nyomatékszegény motor
Terheletlenül feszes futómű
Magas ár
Nehezen látható orr, vastag A-oszlopok
Autópályán visszafogott dinamika
Szélzaj

Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Soros négyhengeres, közös csöves turbódízel motor, elöl keresztben beépítve. Hengerenként négy szelep, két, felülfekvő vezérműtengely, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 1248 cm3. Furat: 69,6 mm, löket 82,0 mm. Teljesítmény: 75 LE/55 kW (4000/min). Nyomaték: 190 Nm (1750/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl segédvázas McPherson-, hátul csatolt lengőkaros futómű. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek, ABS. Gumiméret: 195/55 R15. Csomagtér: 330–2800 l. Üzemanyagtartály: 45 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 3959x1716x1721 mm. Tengelytáv: 2513 mm. Saját tömeg: 1250 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 16,5 s. Végsebesség: 155 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,7/3,8/4,5 l/100 km. CO2: 119 g/km. Tesztátlag: 6,1 l/100 km. Garancia: 2 év, kilométer-korlátozás nélküli általános (meghosszabbítható), 8 év átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére. Olajcsere-periódus: 30 000 km vagy két év.

Ára: 3 900 000 Ft

Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás