Újautó
Tesztnapló: Fiat Fiorino Qubo 1.3 Mjet 16V Dynamic - Gépesség
A Fiat ötletes kisautót faragott a teherhordó Fiorinóból.
Tesztnapló
A személyesítés egyszerűen ment: kívül, amit lehetett, színre fújtak, a C-oszlopokra apró, de a térérzeten sokat javító ablakokat vágtak, és felfelé nyíló csomagtérajtót akasztottak hátra, a kétszárnyú helyére. Bent a – teherautóban egyébként meztelen – fémfelületekre kárpitot húztak, az ülések bevonatát kellemes tapintású kétszínűre cserélték, s osztottan aszimmetrikusan dönthető, billenthető ülőlapú padot szereltek hátra. Így teherautós alapjait jól rejti a haszonváltozatnál jóval drágább személy-Qubo.
Karosszéria, utastér A rakodóperem alacsony, a csomagtér hasáb alakú, s négy rögzítőszem is van benne. Előredöntve (az első székeknél egyébként magasabb lapú) a hátsó üléseket a raktérpadló sík marad. Ötletes, hogy a csomagtér-világítás köré kiszerelhető, mágnessel rögzíthető zseblámpa is kerülhet. Zavaró, hogy az első biztonsági övek felső bekötési pontjai fixek, a könnyen kezelhető tolóajtók ablakai pedig csak billenthetők. A kidolgozás minősége jó, a többségében kemény műanyagokból összeállított beltér illesztései pontosak, az elemek rossz úton sem zörögnek. A vezető magasra emelt helye még a nyurgáknak is kényelmes, a fejtér elöl-hátul fejedelmi, az ülések puhák. Elöl rengeteg az apró praktikus kacathely, a kesztyűtartó átlagos, az ajtózsebek elöl-hátul keskenyek, rövidek. Hátul kevés a rakodórekesz, három átlagtermetű felnőtt ellenben jól elfér, lábhelyük méretes, a középső padlómerevítő kellemesen lapos.
![]() | ![]() | ||||||
|
|
| |||||
![]() |
Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!
Előnyei-hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||
|
|
Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Soros négyhengeres, közös csöves turbódízel motor, elöl keresztben beépítve. Hengerenként négy szelep, két, felülfekvő vezérműtengely, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 1248 cm3. Furat: 69,6 mm, löket 82,0 mm. Teljesítmény: 75 LE/55 kW (4000/min). Nyomaték: 190 Nm (1750/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl segédvázas McPherson-, hátul csatolt lengőkaros futómű. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek, ABS. Gumiméret: 195/55 R15. Csomagtér: 330–2800 l. Üzemanyagtartály: 45 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 3959x1716x1721 mm. Tengelytáv: 2513 mm. Saját tömeg: 1250 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 16,5 s. Végsebesség: 155 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,7/3,8/4,5 l/100 km. CO2: 119 g/km. Tesztátlag: 6,1 l/100 km. Garancia: 2 év, kilométer-korlátozás nélküli általános (meghosszabbítható), 8 év átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére. Olajcsere-periódus: 30 000 km vagy két év.
Ára: 3 900 000 Ft
Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...