Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Citroën C4 Sedan Pallas Exclusive - Táguló tér

Egy kategóriával emelkedik magasabbra lépcsős hátával a C4-es.

Tesztnapló

Jellegzetes, haladó megjelenés. Kívülről is sejteti a nagy utas- és csomagteret

A4 ajtós Pallas fél méterrel hoszszabb a C4-nél, tengelytávja 10 cm-t nőtt, az Argentinában gyártott autó Európában is sikert arathat. A C4 a korszerűséget hatalmas térrel ötvözi.

Karosszéria, utastér Jól megválasztott karosszériakialakításával már az ötajtós is a kategória egyik mintapéldánya. Magassági viszonyaival, praktikusan méretezett, szűkebb parkolókban se nagy helyre nyíló ajtóival megalapozza a beszállás kényelmét, a finom hangon záródó ajtók alapvetően jó hangulatmeghatározó elemek. Ehhez jön a tágas és magas beltér, a kategória legletisztultabb, legmaibb, legeredetibb és legjobban áttekinthető műszerfala az álló kormányagyon elhelyezett kapcsolókkal s különösen jó kezelhetőségével. Az álló légzsák optimalizálhatóságán elnyert biztonságossága külön pozitívum. A műszerfal, az állítható magasságú vezetőülés, a két síkban állítható kormány csak megágyaz a jó kilátásnak, amit az erősen ívelt első szélvédő a hátrább hozott első oszlopokkal és az üvegezés teljesítenek be. Értékes elem a kidolgozás minősége. A hátsó sorban is elég magas a tető, és nagy a lábtér, az Exclusive-szereltségben a szellőzés is szabályozható, a csomagtér az emelt hossztól 513 literes, a támlák aszimmetrikus előredöntésével összeköthető az utastérrel.

Motor, erőátvitel A Citroën dízelmotorjaival a világ egyik vezető kalibere. Ezt érezteti a kis, részecskeszűrős, 1,6-os HDi is. Nyomatéka, ha alacsony fordulatszámon nem is szuper, de korán (1750/perc fordulaton) ébred, és dinamikusan mozgatja a középkategóriáig cseperedett karosszériát, százra 11,8 mp alatt gyorsítja. Viszonylag csendes és vibrációktól mentes, ráadásul mért (vegyes: 7,2 l/100 km-es) fogyasztása is nagyon becsülendő. Az ötfokozatú váltó (hosszabb áttételeivel) inkább takarékos osztású, mint sportos, lassan a divathoz igazodva kell majd a hatfokozatú is, de finoman dolgozik, ahogyan az egész erőátviteli lánc precíz.

Vezetés, menettulajdonságok Az igényesen felfüggesztett, kovácsoltacél alsó kereszt lengőkaros első McPherson és a csatolt hosszanti lengőkaros, spirálrugós hátsó felfüggesztések jól szűrik az úthibákat, és többé-kevésbé követik is a franciáktól elvárt hozzáadott értéket: a mindennapos mozgás egyik legfontosabb paraméterét: a kényelmet. A semleges sajátkormányzási tulajdonságokkal az átlagautózás stabilitása sem sérül. Még a téli (Michelin Pilot Alpin 215/55 R16) gumikon is csendesen gördül a C4. A benzinmotoroshoz képest hosszabb áttételű (2,8 fordulatos) elektrohidraulikus kormány forgathatósága kellemes, a négy tárcsafékes rendszert kikapcsolható kitörésgátló is vezérelheti, jó határok között, és a

Egyedi műszerfala sallangmentes, jól áttekinthető és kezelhető. A kilátás különösen előre átlag feletti

fék a mai erőszükséglettel pontosan taposható – könnyű elérni a kívánt lassítást.

Felszereltség A C4 Pallas-felszereltsége jó: két légzsák, klíma, a négy ablak elektromos mozgatása, távvezérelt központi zár, sebességkorlátozó és -tartó, fedélzeti számítógép, kormányról vezérelhető CD-rádió, két síkban állítható kormány és magasságban állítható vezetőülés a lényegesebb elemek. Az Exclusive-szint csaknem mindent tartalmaz (6 légzsák, elektronikus klíma stb.), de a kitörégátló még abban is feláras, akárcsak az aszferikus tükrök.                                            

S. P.

Az Autó2 újság 2008/5. számából

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Ötcsillagos biztonság, felső Isofix bekötési pontok
Hosszú, nagy belső és csomagterű karosszéria
Beszállási kényelem, optimális ajtónyitási szélesség
Kényelmes rugózás
Gazdag felszereltség
Dinamikus tulajdonságok
Általánosan jó működés
Alacsony fogyasztás
A csomagtér csak támladöntéssel növelhető

Az Autó2 újság 2008/5. számából

Műszaki adatok

Folyadékhűtéses, soros, négyhengeres, két vezértengelyes, hengerenkénti négyszelepes, közös csöves, közvetlen befecskendezéses dízelmotor, keresztben beépítve. Változó geometriás turbó, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 1560 cm3. Furat x löket: 75,0×88,3 mm. Teljesítmény: 110 LE/80 kW (4000/min). Nyomaték: 260 Nm (1750/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt hosszanti lengőkaros, spirálrugós felfüggesztések. Elöl és hátul tárcsafékek. Gumiméret: 215/55 R16. Csomagtér: 513 l. Üzemanyagtartály: 60 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4770x1775x1510 mm. Tengelytáv: 2710 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 11,8 s. Végsebesség: 190 km/h. Sebesség (5 fokozatban 1000/min motorfordulaton) 46,5 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,5/4,5/6,5 l/100 km. Tesztátlag: 7,2 l/100 km. Garancia: 2 év kilométer-korlátozás nélkül, 12 év átrozsdásodás ellen. Olajcsere-periódus: 20 000 km. (Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére.)

Ár: 5 180 000 Ft

Az Autó2 újság 2008/5. számából

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás