Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Chrysler Sebring 2.0 Limited - Amerikai pite

Vajon mire számíthat Európában egy szokatlan formatervű, de minden ízében amerikai autó?

Tesztnapló

A gyári napfénytető szélterelője zajt és légörvényt kelt, így kellemetlen a nyitott autózás. A karosszéria illesztései nem egyenletesek

Az új Sebring 2006-ban mutatkozott be, hogy elhódítsa a vásárlókat a prémiumos középkategóriás konkurenciától. Ára, belső kialakítása és motorja sem ad ehhez túl sok muníciót.

Karosszéria, utastér Az első tér széltében kissé szűknek érződik, a széles, de rövid (a könyök a végébe ütközik) ajtókartámasz és a vaskos középkonzol foglalja el a helyet. Jól beállítható a vezetési pozíció, ám a pedáloknál kevés a tér a lábfejnek. Három személynek sem túl szűk a hátsó traktus, a fej- és lábtér bőséges. Néhol slampos a kidolgozás, a bőrök műnek tűnnek, a plasztikok, fémutánzatok nem illenek ebbe a kategóriába, a kólás gumicukor színére emlékeztető betétek kiábrándítóak.

A hátsó fejtér bő, a csomagtartó nyílása a kupolaszerű tető miatt keskeny

Szerencsére a beltéri elemek nem nyikorognak menet közben. Nehéz kiismerni az európai autóhoz szokott szemnek nem mindenhol egyértelmű kezelőszerveket, a rádió érintőképernyője külön odafigyelést igényel. Rakodóhelyből, pohártartóból több is van. Osztottan dönthető a hátsó ülés, a teljesen kárpitozott csomagtér nem túl tágas (395 l), ajtaján nincs belső lehúzófül. A poggyásztér padlója alatt szükségpótkereket találunk.

Motor, erőátvitel Itthon egyféle benzinest kínálnak: a 2,0 literes, 156 LE-s, 190 Nm nyomatékú négyhengeres alacsony és magas fordulatszámon is gyengécske, még pörgetésre sem kapjuk meg a várva várt erőtöbbletet.

A műszerek zöldes éjszakai fénye nyugtatja a szemet, az érintőképernyős középkonzoli kijelző kezeléséhez sok tanulás kell. A könyöktámasz akaratlanul is előre-hátra mozog, bőrkárpitja a tesztautóban már csúnyán kinyúlt

Hatásosan elszigetelték az aggregát hangját, csak alapjáraton érezni némi vibrációt a kormányon. Átlagfogyasztása városi használatban 10,5 l/100 km-re adódott. A váltó ötfokozatú kézi, az áttételezés jó (120 km/h-nál ötödikben 3000/percet mutat a fordulatszámmérő), a váltókar megvezetése kissé pontatlan, a kapcsoláshoz határozott kéz kell.

Vezetés, menettulajdonságok A háromfordulatos, hidraulikus szervós kormány nem rossz, de adhatna egy kicsit több visszajelzést. Komfortosra hangolták a keresztbordákra érzékeny futóművet.

A poggyásztér belseje teljesen burkolt. Egyszerűen dönthető a hátsó ülés, az anyósülés támlája vízszintesre fektethető; kétméteres tárgyat is lehet szállítani

Úthullámokon beleng, kanyarban pedig az átlagosnál jobban megdől a kasztni. Ennek ellenére nagy tempójú irányváltáskor sincs félelemkeltő reakció, elég erős és jól adagolható a fék. Városi manőverezéskor jól jönnek a nagy (nem aszferikus lapú) külső tükrök, de nagyon hiányzik a tolatóradar, s nehezíti a tájékozódást a vastag C-oszlop is.

Felszereltség Alap többek között az ESP, a hat légzsák (két első és első oldalsó, függöny), a kormányról vezérelhető CD-s, MP3-at játszó rádió, a tempomat, az USB-csatlakozó, az elektromos ablak- és tükörmozgatás, az automata klímaberendezés, az elektromos vezetőülés-állítás, a ködfényszóró, a könnyűfém keréktárcsakészlet, a fedélzeti számítógép, az automatikusan sötétedő belső tükör, az automatikus fény-szóró, az ülésfűtés, az osztottan dönthető hátsó ülés és a bőr-kárpitozás is.

KarnerM

Az Autó2 újság 2007/11. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Jól elszigetelt motorhang
Tágas helykínálat hátul
Gazdag alapfelszereltség
Kényelmes rugózás
Sok utastéri rakodóhely
Gyenge motor
Kissé pontatlan váltó
Olcsó beltéri anyagok
Sok helyen slampos kivitelezés
Széltében szűk első utastér
Rövid rozsdagarancia és szervizperiódus
Képességeihez képest drága

Az Autó2 újság 2007/11. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1998 cm3. Furat x löket: 86,0×86,0 mm. Teljesítmény: 156 LE/112 kW (6300/min). Nyomaték: 190 Nm (5100/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul több lengőkaros független felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel, ESP. Gumiméret: 215/55 R18. Csomagtér: 395 l. Üzemanyagtartály: 64 l. Hossz x szélesség x magasság: 4920x1815x1485 mm. Tengelytávolság: 2765 mm. Saját tömeg: 1480 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 12,0 s. Végsebesség: 190 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 10,7/6,1/7,8 l/100 km. Tesztfogyasztás: 10,5 l/100 km. Általános garancia és fényezési garancia: 2 év kilométer-korlátozás nélkül. Rozsdagarancia: 7 év. Szervizintervallum: 12 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 2 év.

Ára: 7 450 000 Ft

Az Autó2 újság 2007/11. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás