Újautó
Tesztnapló: Chrysler Sebring 2.0 Limited - Amerikai pite
Vajon mire számíthat Európában egy szokatlan formatervű, de minden ízében amerikai autó?
Tesztnapló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az új Sebring 2006-ban mutatkozott be, hogy elhódítsa a vásárlókat a prémiumos középkategóriás konkurenciától. Ára, belső kialakítása és motorja sem ad ehhez túl sok muníciót.
Karosszéria, utastér Az első tér széltében kissé szűknek érződik, a széles, de rövid (a könyök a végébe ütközik) ajtókartámasz és a vaskos középkonzol foglalja el a helyet. Jól beállítható a vezetési pozíció, ám a pedáloknál kevés a tér a lábfejnek. Három személynek sem túl szűk a hátsó traktus, a fej- és lábtér bőséges. Néhol slampos a kidolgozás, a bőrök műnek tűnnek, a plasztikok, fémutánzatok nem illenek ebbe a kategóriába, a kólás gumicukor színére emlékeztető betétek kiábrándítóak.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Szerencsére a beltéri elemek nem nyikorognak menet közben. Nehéz kiismerni az európai autóhoz szokott szemnek nem mindenhol egyértelmű kezelőszerveket, a rádió érintőképernyője külön odafigyelést igényel. Rakodóhelyből, pohártartóból több is van. Osztottan dönthető a hátsó ülés, a teljesen kárpitozott csomagtér nem túl tágas (395 l), ajtaján nincs belső lehúzófül. A poggyásztér padlója alatt szükségpótkereket találunk.
Motor, erőátvitel Itthon egyféle benzinest kínálnak: a 2,0 literes, 156 LE-s, 190 Nm nyomatékú négyhengeres alacsony és magas fordulatszámon is gyengécske, még pörgetésre sem kapjuk meg a várva várt erőtöbbletet.
Hatásosan elszigetelték az aggregát hangját, csak alapjáraton érezni némi vibrációt a kormányon. Átlagfogyasztása városi használatban 10,5 l/100 km-re adódott. A váltó ötfokozatú kézi, az áttételezés jó (120 km/h-nál ötödikben 3000/percet mutat a fordulatszámmérő), a váltókar megvezetése kissé pontatlan, a kapcsoláshoz határozott kéz kell.
Vezetés, menettulajdonságok A háromfordulatos, hidraulikus szervós kormány nem rossz, de adhatna egy kicsit több visszajelzést. Komfortosra hangolták a keresztbordákra érzékeny futóművet.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Úthullámokon beleng, kanyarban pedig az átlagosnál jobban megdől a kasztni. Ennek ellenére nagy tempójú irányváltáskor sincs félelemkeltő reakció, elég erős és jól adagolható a fék. Városi manőverezéskor jól jönnek a nagy (nem aszferikus lapú) külső tükrök, de nagyon hiányzik a tolatóradar, s nehezíti a tájékozódást a vastag C-oszlop is.
Felszereltség Alap többek között az ESP, a hat légzsák (két első és első oldalsó, függöny), a kormányról vezérelhető CD-s, MP3-at játszó rádió, a tempomat, az USB-csatlakozó, az elektromos ablak- és tükörmozgatás, az automata klímaberendezés, az elektromos vezetőülés-állítás, a ködfényszóró, a könnyűfém keréktárcsakészlet, a fedélzeti számítógép, az automatikusan sötétedő belső tükör, az automatikus fény-szóró, az ülésfűtés, az osztottan dönthető hátsó ülés és a bőr-kárpitozás is.
KarnerM
Az Autó2 újság 2007/11. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei – hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2007/11. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Négyhengeres, soros benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1998 cm3. Furat x löket: 86,0×86,0 mm. Teljesítmény: 156 LE/112 kW (6300/min). Nyomaték: 190 Nm (5100/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul több lengőkaros független felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel, ESP. Gumiméret: 215/55 R18. Csomagtér: 395 l. Üzemanyagtartály: 64 l. Hossz x szélesség x magasság: 4920x1815x1485 mm. Tengelytávolság: 2765 mm. Saját tömeg: 1480 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 12,0 s. Végsebesség: 190 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 10,7/6,1/7,8 l/100 km. Tesztfogyasztás: 10,5 l/100 km. Általános garancia és fényezési garancia: 2 év kilométer-korlátozás nélkül. Rozsdagarancia: 7 év. Szervizintervallum: 12 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 2 év.
Ára: 7 450 000 Ft
Az Autó2 újság 2007/11. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...