Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD Limited - Itt van Amerika!

A Grand Voyager hozzánk csak dízelmotorral érkezik.

Tesztnapló

Igazi hasábforma, amerikaiasan sok krómozással, de kedvező légellenállási együtthatóval: cw=0,33. A tükrök látótere nem osztott, külső sarkukban az irányjelzők sérülékenyek

A Chryslert a 80-as években a csődtől megmentő egyterű legújabb változata – hosszú ausztriai gyártás után – megint Amerikában készül.

A hosszában és tengelytávjában is 48 mm-t gyarapodott új Voyager csak hosszított, Grand-kivitelben készül (5143 mm hosszú). Magassága tekintélyes: 1,75 m; az európai utakon előny, hogy elődjénél 41 mm-rel keskenyebb (1,95 m). Elöl magasra kell ülni, hátul a feláras LCD-képernyős szórakoztatórendszer leszűkíti a fejteret.

A pakolóhely-kínálat gazdag a műszerfalra emelt automata váltókar praktikus. Az ülések között 12 V-os csatlakozót és pohártartókat is rejtő gigantikus, kiemelhető tárolószekrény ül. A kormány (csak magasságában) kézzel, a pedálsor és az ülések elektromosan állíthatók

A műszerfal anyagainak színvonala messze meghaladja az amerikai tömeggyártásét, a felső rész puha. Pakolóhely az ülések között és az ajtókon is van bőven, még az elektromos tolóajtókra is jutottak zsebek. A variálhatóság jó, bár a középső sor üléseit csak az elsők előretolása után hajtogathatjuk a padlóba. A leghátsók gombnyomással küldhetők a csomagtér aljába, s hátra is dönthetők. A csomagtér hét üléssel is 638 literes, könnyen rakodható, szélessége a kerékdobok között 1,25 m, bővített hossza jóval 2 m feletti, magassága 1,17 m.

A beszállás a hátsó sorba sem kényelmetlen, a középső sor ülései az elsőkhöz hasonlóan fűthetők. Az oldalajtók elektromos mozgatásúak, az ülések mind a padlóba hajthatók. A leghátsó sor elektromosan hátra is dönthető

Ame­ri­ká­ban csak V6-os ben­zi­ne­sek­kel, ná­lunk ki­zá­ró­lag so­ros négy­hen­ge­res, ke­reszt­ben épí­tett kö­zös nyo­mó­csö­ves turbódízellel kap­ha­tó a Voyager, váltója hatfokozatú, kézzel is kapcsolható bolygóműves automata. Utóbbi leg­szí­ve­seb­ben 2000/perc kör­nyé­kén tart­ja a for­du­lat­szá­mot, s a ké­zi kap­cso­lá­so­kat is rend­sze­re­sen fe­lül­bí­rál­ja, így a motorzaj számottevő. Szélzaj csak a tükröktől van. Az egyenesfutás jó, a ru­gó­zás ké­nyel­mes.   

Katona Mátyás

Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Tágas, jól variálható karosszéria
Komfortos ki-beszállás
Jó rugózási kényelem
Kényelmes ülések
Jól átlátható karosszéria
Alapjáraton zajos, egyenetlen járású moto
Alacsony fordulaton erőtlen motor
Osztatlan látóterű külső tükrök
A vezető utasításait felülbíráló automata váltó
Rövid rozsdagarancia
Részecskeszűrő csak felárért

Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Soros, négyhengeres, közös nyomócsöves turbódízelmotor elöl keresztben beépítve. Két, szíjhajtású, felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 2777 cm3. Furat: 94,0 mm, löket: 100,0 mm. Teljesítmény: 163 LE/120 kW (3800/ min). Nyomaték: 360 Nm (1600–3000/ min). Hatfokozatú, kézzel is kapcsolható bolygóműves automata váltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-felfüggesztés kanyarstabilizátorral, hátul torziós rudas csatolt lengőkaros felfüggesztés, szintszabályzós lengéscsillapítókkal, csavarrugókkal. Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ESP. Gumiméret: 225/65 R17. Csomagtér: 638– 1936–3296 l. Üzemanyagtartály: 75 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 5143x1954x1750 mm. Tengelytáv: 3078 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 12,8 s. Végsebesség: 185 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 12,8/7,3/9,3 l/100 km. CO2: 247 g/km. Tesztátlag: 12,2 l/100 km. Általános garancia: 2 év, kilométer-korlátozás nélkül. Rozsdagarancia: 7 év. Szervizintervallum: 20 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére.

Ára: 11 260 000 Ft

Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Az új Lexus NX plug-in hibrid hajtással is elérhető lesz

A márka legfontosabb modelljéből 2014-es bemutatkozása óta több mint...

Szeptembertől érkezik a Kia EV6 Magyarországra

Megtapogathattuk, beleülhettünk a Kia első tisztán elektromos hajtásra tervezett...

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

Haszonjárműként kapható újra a Suzuki Jimny

2020-ban a szigorodó európai károsanyag-kibocsátási szabályozás miatt a japán...

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás