Újautó
Tesztnapló: Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD Limited - Itt van Amerika!
A Grand Voyager hozzánk csak dízelmotorral érkezik.
Tesztnapló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Chryslert a 80-as években a csődtől megmentő egyterű legújabb változata – hosszú ausztriai gyártás után – megint Amerikában készül.
A hosszában és tengelytávjában is 48 mm-t gyarapodott új Voyager csak hosszított, Grand-kivitelben készül (5143 mm hosszú). Magassága tekintélyes: 1,75 m; az európai utakon előny, hogy elődjénél 41 mm-rel keskenyebb (1,95 m). Elöl magasra kell ülni, hátul a feláras LCD-képernyős szórakoztatórendszer leszűkíti a fejteret.
A műszerfal anyagainak színvonala messze meghaladja az amerikai tömeggyártásét, a felső rész puha. Pakolóhely az ülések között és az ajtókon is van bőven, még az elektromos tolóajtókra is jutottak zsebek. A variálhatóság jó, bár a középső sor üléseit csak az elsők előretolása után hajtogathatjuk a padlóba. A leghátsók gombnyomással küldhetők a csomagtér aljába, s hátra is dönthetők. A csomagtér hét üléssel is 638 literes, könnyen rakodható, szélessége a kerékdobok között 1,25 m, bővített hossza jóval 2 m feletti, magassága 1,17 m.
![]() | |
![]() | |
![]() | |
| |
![]() |
Amerikában csak V6-os benzinesekkel, nálunk kizárólag soros négyhengeres, keresztben épített közös nyomócsöves turbódízellel kapható a Voyager, váltója hatfokozatú, kézzel is kapcsolható bolygóműves automata. Utóbbi legszívesebben 2000/perc környékén tartja a fordulatszámot, s a kézi kapcsolásokat is rendszeresen felülbírálja, így a motorzaj számottevő. Szélzaj csak a tükröktől van. Az egyenesfutás jó, a rugózás kényelmes.
Katona Mátyás
Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei-hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Soros, négyhengeres, közös nyomócsöves turbódízelmotor elöl keresztben beépítve. Két, szíjhajtású, felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 2777 cm3. Furat: 94,0 mm, löket: 100,0 mm. Teljesítmény: 163 LE/120 kW (3800/ min). Nyomaték: 360 Nm (1600–3000/ min). Hatfokozatú, kézzel is kapcsolható bolygóműves automata váltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-felfüggesztés kanyarstabilizátorral, hátul torziós rudas csatolt lengőkaros felfüggesztés, szintszabályzós lengéscsillapítókkal, csavarrugókkal. Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ESP. Gumiméret: 225/65 R17. Csomagtér: 638– 1936–3296 l. Üzemanyagtartály: 75 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 5143x1954x1750 mm. Tengelytáv: 3078 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 12,8 s. Végsebesség: 185 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 12,8/7,3/9,3 l/100 km. CO2: 247 g/km. Tesztátlag: 12,2 l/100 km. Általános garancia: 2 év, kilométer-korlátozás nélkül. Rozsdagarancia: 7 év. Szervizintervallum: 20 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére.
Ára: 11 260 000 Ft
Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...