Újautó
Tesztnapló: BMW 335i - Nyújtó
Az új 3-as kupé inkább kétajtós limuzin.
Tesztnapló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A forma letagadhatatlanul amerikai, s a márka vonalait jó ideje meghatározó – természetesen szintén amerikai – Chris Bangle agya ismét „elsült”. A többajtós rokonaitól finom részleteivel és orrképével is elütő kupé leginkább a hatvanas-hetvenes évek újvilági kétajtósainak hangulatát hozza, miközben műszakisága ízig-vérig mai: soros hatosa biturbó és közvetlen benzinbefecskendezéses.
Karosszéria, utastér A hagyományos kétajtós kupé mintát követő utastérben az elöl ülők helye fejedelmi, a méretes, minden irányba állítható széles, bőrborítású fotelek párnázása nem kimondottan puha, de hosszú távon is kényelmes, az ülőlapok kellemesen támasztanak, hosszúak, s még a középkonzol sem tolakodóan vaskos. A fejtér és a vállak helye legfeljebb átlagos, a hátsó utas nem szívesen látott vendég. Az előzékenyen egy mozdulatra előrecsúszó elsők ellenére (főleg hogy kissé stílustörően B-oszlopok is vannak) kifejezetten nehéz bejutni a hátsó fotelekbe. A fejtér itt elfogadható, a lábhely azonban hosszabb távon legfeljebb gyerekeknek megfelelő. Középső utas egyáltalán nem fér el, a hátsó lábteret szellőzőrostélyos, pakolóhelyes vaskos középkonzol osztja ketté. A rakodási lehetőségek átlagosak, a kesztyűtartó méretes, de a látványosan kibillenő ajtózsebek kifejezetten szűkek. A kidolgozási minőség luxusautós, a finom tapintású utastéri anyagok rossz úton is teljesen csöndesek. A teljes kárpitozású csomagtartó nagy, s a fedele is magasra nyílik, de a csomagokon nagyot kell emelni. A forgópántok nem lógnak a raktérbe, a hátsó támla dönthető.
Motor, erőátvitel
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A vadonatúj, dupla turbós, csupa alu, soros hatos rezzenéstelen simasággal forog. Gázreakciója élénk, turbólyuka egyáltalán nincs, a bolygóműves automatával akár alapjáratról csuklás nélkül felhúz. Sportossága már 2000/perc felett jól érezhető, 6000 körül pedig komoly sportautókat megszégyenítően tol. A hatfokozatú automata karpöcögtetéssel is kapcsolgatható, és a sportprogramot is ismeri. A vezető igényeihez, stílusához jól alkalmazkodó, vajpuhán kapcsoló szerkezet a lejtmenetet, előzési helyzeteket, emelkedőket jól felismerő és jól is kezelő ritka darabok közé tartozik.
Vezetés, menettulajdonságok A 335i autópálya-menő, de automatával a városi forgalomban is jól érzi magát, nagy teljesítménye ellenére dugóban araszolva sem „hisztis”. A rosszul átlátható karosszéria végeinek sejtésében sokat segít a grafikus képet is mutató tolatóradar. A kormányzás meglepően közvetlen, a hajtás nélküli első kerekek szélsőségesen kifordíthatók, a tükrök jók, a lépcsős far ellenére nem gond a parkolás. A futómű a hazai utakra kissé túlfeszített, nem ráz, de nem is ring, s a hosszirányú nyomvályúknak is utánamegy. Az egyenesfutás pontos, az ívmenet mindig enyhén túlkormányzott, de jóindulatú.
Felszereltség Az alapfelszerelés része egyebek mellett a defekttűrő abroncskészlet, a könnyűfém felnigarnitúra, az elektromos ülésállítás, az automata klíma, a bőrkormány, a ködlámpák, a kitörés- és kipörgésgátló, a xenon fényszórópár, a nyolc légzsák, a fedélzeti számítógép és a CD-s rádió is.
Szécsényi
Az Autó2 újság 2007/1. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei – hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2007/1. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Műszaki adatok Soros, hathengeres, hengerenkénti négyszelepes, közvetlen befecskendezéses, duplaturbós benzinmotor, elöl hosszában beépítve. Hengerűrtartalom: 2979 cm3. Furat 89,6, löket 84,0 mm. Teljesítmény: 306 LE/225 kW (5800/min). Nyomaték: 400 Nm (1300/ min). Hatfokozatú automata váltó, hátsókerékhajtás. Elöl segédvázas McPherson-, hátul oldalanként öt lengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, belső hűtéssel. Gumiméret: elöl 225/45 R17, hátul 255/40 R17. Csomagtér: 430 l. Üzemanyagtartály: 63 l. Hossz x szélesség x magasság: 4580x1782x1395 mm. Tengelytáv: 2760 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 5,7 s. Végsebesség: 250 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 13,8/ 7,0/9,5 l/100 km. Tesztfogyasztás: 10,8 l/100 km. Garancia: 2 év kilométer-korlátozás nélküli általános, 12 évi átrozsdásodás elleni. Olajcsere-periódus (változó, használatfüggő): 30 000 km (átlag). Védőszárny-szolgáltatás: 2 év.
Ára: 13 790 000 Ft
Az Autó2 újság 2007/1. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...