Újautó
Tesztnapló: BMW 123d Coupé - Stílusos vagány
Már lépcsőshátú kupéformában is létezik az 1-es BMW.
Tesztnapló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A formai gyökereivel a hatvanas évek legendás 02-es BMW-ihez kötődő kétajtóshoz bivalyerős duplaturbós dízelmotor is kapható.
Karosszéria, utastér Szélesre nyíló, keret nélküli ablakú ajtókon át lehet beülni az alacsonyra szerelt ülésekbe. A szabályozható oldaltartású és ülőlaphosszú sportfotelekben jó utazni, de a magasságállítás méltatlan az autóhoz: csak az ülésből elemelkedve sikerül feljebb engedni a lapot. Az első sor kicsit „passzentos”, főleg széltében. Rakodóhelyből elöl-hátul se sok akad. Prémiumos a kidolgozás, az anyagok igényesek, a zajszigetelés hatásos. Precízen járnak a kezelőszervek, a rádió-szellőzőpanel kiismerése némi tanulást igényel. Bár az első ülés lappal együtt előrecsúsztatható, hátra nehézkes a beszállás; ott legfeljebb gyerekek férnek el kényelmesen. Síkokkal határolt a poggyásztér, mérete elég egy hosszú hétvége bőröndjeihez (360 l), s egyszerűen bővíthető is: a csomagtérajtó-nyílásnál lévő karokkal fektethető el az osztott hátsó támla.
Motor, erőátvitel Két sorba kapcsolt fix geometriájú turbó lélegezteti a négyhengeres, kétliteres dízelt, 204 LE-vel és kismozdonynyi, 400 Nm nyomatékkal gazdálkodhat a sofőr. Élvezetes az erőgép: alig van turbólyuka, szinte alapjárattól izomból húz, 2000/perctől megvadul. A hatfokozatú váltó karja rövid utakon, szűk kulisszában, határozott kézmozdulatra kattan, a hosszú áttételezés jól illik a motorhoz. Kellemesen morgós tónusban szól a dízel, hangja sosem tolakodó, de alapjáraton rezegteti a karosszériát és a váltókart. Fogyasztására nem lehet panasz: főként városi üzemben, nem visszafogottan hajtva 7,3 l/100 km-es érték jött ki.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Vezetés, menettulajdonságok A háromfordulatos kormány precízen követi a kijelölt utat, a fék harapós, a keményre hangolt, de mégsem zavaróan rázós futómű jól támogatja a dinamikus autózást. Három lépcsőben lehet állítani a hajtáslánc elektronikus segédeinek érzékenységét, a második szintnél még megmarad a védelem, de garantált a farriszálás, ha nagy gázzal indulunk. A merészebbek élvezik a hátsókerék-hajtást, ám a rutintalanokat – főleg nedves úton – megijesztheti.
Felszereltség Az autó árához képest szegényes az alapáras extralista, mindössze az ESP, a hat légzsák, az MP3-as, CD-s rádió, az elektromos ablak- és tükörmozgatás, a manuális klíma, a ködfényszóró, a riasztó, a távirányítós központi zár, a könnyűfém keréktárcsakészlet, a fedélzeti számítógép, a négy irányban állítható bőrkormány és az Isofix-ülésrögzítés emelhető ki. A további kiegészítők drágák.
KarnerM
Az Autó2 újság 2008/3. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei-hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2008/3. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Négyhengeres, soros, közös csöves, dupla turbós dízelmotor, elöl hosszában beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1995 cm3. Furat x löket: 90,0×84,0 mm. Teljesítmény: 204 LE/150 kW (4400/min). Nyomaték: 400 Nm (2000–2250/min). Hatfokozatú kéziváltó, hátsókerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul oldalanként ötkaros, DeDion-rendszerű független felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátor. Elöl-hátul tárcsafékek, ESP. Gumiméret: 205/50 R17. Csomagtér: 360 l. Üzemanyagtartály: 51 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4360x1751x1420 mm. Tengelytávolság: 2660 mm. Saját tömeg: 1495 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 7,0 s. Végsebesség: 238 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,5/4,4/5,2 l/100 km. Tesztfogyasztás: 7,3 l/100 km. Általános garancia: 2 év kilométer-korlátozás nélkül. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: max. 30 000 km. Védőszárny-szolgáltatás: 2 év.
Ára: 8 784 000 Ft
Az Autó2 újság 2008/3. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...