Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Audi TT 3.2 V6 Quattro - Sportzakó

V6-os benzinmotorjával, S-tronic automatájával, pompás futóművével igazi élményhajhász.

Tesztnapló

Az elődhöz képest kecsesebbnek tűnik szemből a TT. A Xenon Plus fényszóró és a kanyarlámpa együtt 345 600 Ft

Karosszériájának csaknem 70 százaléka alumíniumból készült, így szinte pehelysúlyúnak számít a győri öszszeszerelésű újdonság.

Karosszéria, utastér A keret nélküli ajtók tágra nyílnak, mélyre kell ülni az Audiban. Az elülső sor helykínálatára nem lehet panasz, a manuálisan állítható, deréktámaszos sportülés jól tart. A széles középkonzol kemény oldalsó része fájdíthatja a nekitámaszkodó combot. A műszerfal gyorsan kiismerhető, a kezelőszervek elrendezése és működése logikus. Az alul egyenes karimájú kormány marokba simul, az anyaghasználat illik az autó karakteréhez, az összeszerelési minőség kiváló. Az utastérben nincs túl sok rakodóhely, az ajtózsebek szűkek, a kesztyűtartó megfelelő méretű. A hátsó sorba nem könnyű bemászni (az elülső ülés támlája kúszik előre elektromotor segítségével), a kétszemélyes pad legfeljebb gyermekeknek kényelmes.

A kettős kipufogó hangja autóbolond fülnek mennyei muzsika. A hátsó ablak mögé beépített szárny 100-as tempó felett magától nyílik, de az utastérből a vezető is játszhat vele

A 290 literes csomagtartó jókora harmadik ajtón át közelíthető meg, és osztott támladöntéssel bővíthető. A rakodóperem magas.

Motor, erőátvitel A TT motorpalettájának erősebbje V6-os, hengerenként négyszelepes, alumínium hengerfejes, 250 lóerős és 320 Nm nyomatékú, utóbbi érték 2500-as fordulattól él. Az erőforrás mögé a VW-konszern duplakuplungos hatfokozatú DSG automatáját csatolták, itt s-tronicnak hívják. A sportprogramos, a kormányról és a váltókarról kézzel is vezérelhető egység remekül együtt dolgozik a motorral, gyorsan reagál, rángatás nélkül kapcsol. „Sport” állásban, menet közben alacsonyabb fokozatban tartja a váltót, és még rövidebb a reakcióidő. Lejtőn lefelé érdemes besegíteni, mert magától nem ad motorféket. Az erő Haldex-kuplungos állandó összkerékhajtással jut az útra.

Vezetés, menettulajdonságok A TT vérbeli túraautó. Ha úgy kívánjuk, poroszkálunk könnyedén alacsony fordulatszámon, ha meg ránk jön a frász, padlógáz, mire a V6-os gurgulázva felmorajlik, és zokszó nélkül pörög a piros zóna 6500-as határáig.

Mélyen ülünk, körbefognak a sportülés „hurkái”. Magasabbak is jól elférnek. A második sor inkább csak csomagtartónak való

A 100 km/órás sprintet 5,7 másodperc alatt futja, a vége 250-nél van. Az elöl McPherson-, hátul négy lengőkaros rendszerű futóművet nagyon nehéz kibillenteni egyensúlyából, a Quattro-hajtással karöltve ragad az aszfalthoz a TT, mintha sínen húznák. A 348 000 forintért rendelhető, változó hangolású Magnetic Ride lengéscsillapító sportos és komfortos beállítást tesz lehetővé, utóbbit választva még a rossz budapesti utakon sem ráz az autó. Kikapcsolt kitörésgátlóval elérhető némi farcsúsztatás, de a jóindulatú viselkedés ekkor is megmarad. Van rajtprogram: kikapcsolt ESP, sportfokozat, gázon a jobb láb, féken a bal, utóbbit elmozdítva elporol a gép, ahogy a nagykönyvben meg van írva. A négytárcsás fékrendszer mindig a helyzet magaslatán áll, csak extrém igénybevétel után mutatkoznak fáradásra utaló jelek. A kormány közvetlen, de adhatna kicsit több visszajelzést az útról. A fordulékonyság kiváló, az autó szinte gokartként terelgethető.

Felszereltség A 14 milliót meghaladó árú négykarikáshoz alapáron többek között 17 colos alukerék, elektromos ablak- és tükör, fűthető ablakmosó-fúvóka, négy légzsák, automata klíma, négyhangszórós hifi, kitörésgátló, osztottan dönthető hátsó üléstámla, állítható magasságú két elülső ülés jár. A csúcshangrendszer 174 000, a parkolóradar 110 000, a fényre sötétedő tükör a fény- és esőszenzorral együtt 69 000, a tempomat 73 000, a metálfény 174 000 forint.

karnerm

Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Kellemes karakterisztikájú motor
Motorhang
Élvezet vezetni
Jó váltó
Kidolgozás minősége
Vezetési helyzet
Kissé drága alapár
Kemény középkonzol
Lejtmenetben kevés motorfék
Drága extrák

Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Hathengeres, V-elrendezésű benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom 3189 cm3. Furat x löket 84,0×95,9 mm. Teljesítmény 250 LE/184 kW (6300/min). Nyomaték 320 Nm (2500– 3000/min). Hatfokozatú automata váltó, összkerékhajtás. Elöl McPherson-rendszerű, hátul négy lengőkaros, független felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátor. Elöl-hátul hűtött tárcsafék, ESP. Gumiméret 245/45 R17. Csomagtér 290 l. Üzemanyagtartály 60 l. Hossz x szélesség x magasság 4178x1842x 1352 mm. Tengelytávolság 2468 mm. Saját tömeg 1430 kg. Gyorsulás (0–100 km/h) 5,7 s. Végsebesség 250 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes) 12,9/7,3/9,4 l/100 km. Tesztfogyasztás 12,1 l/100 km. Általános garancia és fényezési garancia 3 év, kilométer-korlátozás nélkül. Rozsdagarancia 12 év. Szervizintervallum 30 000 km vagy 2 év. Védőszárny-szolgáltatás 3 év.

Ára: 14 335 000 Ft

Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás