Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Audi Q5 2.0 TDI DPF quattro - Talajtornász

Az A4 alapjaira tett, legkisebb négykarikás szabadidő-autó a kétliteres dízellel is nehéz helyzet elé állítja versenytársait.

Tesztnapló

Nézze meg videón is!

Az Audinak a génjeiben van a négykerék-hajtás, és most a Q7 után megint olyan területre lépett, amin ő lehet az úr, már csak azért is, mert a nehezebb terepen a könnyűfém-alkalmazás ismerete is neki dolgozik.

Karosszéria, felfüggesztés Az Audit a családi jegyek felmutatásának hiányosságaitól sohasem kellett félteni, következetesen viszi tovább az autós bauhaust, szembeszökő militarizmusával a kis „Q7” ráadásul nyilvánvaló öccse a nagynak. Jóval nagyobbnak látszik, mint amekkora (4,63 m hosszú), a belső térérzet már csak a nagy tengelytáv miatt is jó. Magas a minőség kívül is, de az Audi igazi különlegessége a belvilág és a technikai töltet. Finom anyagok, színvonalasan passzintva az A6-osból és az A4-esből átvett elemekkel, ötletekkel. Széles és nagy a hely, kényelmes a vezetés a meghosszabbítható üléspárnákon, elöl az ülésmagasság állításának lehetőségével, a plafontér szellős. Kategóriától függetlenül talán a legjobban átlátható karosszéria, a nagy leghátsó oldalablakok miatt még átlósan hátra is. A magas ülőhelyzet eredményeképpen könnyű a beszállás, és jó a kilátás. Világos, értelmes a műszerezettség. A sínen tolható hátsó üléseken bőséges a hely a lábaknak, a kényelmet a fokozatos támladöntés tovább javítja, értékelendő a belmagasság. Az ülések támlájának előredöntésével növelhető a pakktér. Méretes a csomagtartó, benne speciális rögzítőelemek, a padlózat síkban szalad ki a pakolási helyhez. A csomagtérfedél elektromosan nyitható és zárható. A kacathely kevés.

Vonalai jóval nagyobbnak mutatják valós méreténél
 
A hatalmas hátsó ajtót automatika emeli és zárja, 540 literes csomagterével nem zsúrkocsi a Q5
 
A limuzinosztályból átvett, jellegzetesen audis műszerfal
    

Bővebben Az Autó 2009/3. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Igen jó anyag- és kiviteli minőség
Nagy utastér
Magas építés, kifinomult összkerékhajtás
Fordulékonyság
Jó motor és váltó
Kényelmes beszállás, átláthatóság
Gyenge rezonanciaszűrésű motor
Hidegen megtorpanó motor
Viselkedésében nagyobb tömeget sejtető felfüggesztés
A középállást nehezebben megtaláló kormány
Magas városi fogyasztás
Kevés rakodási hely

Bővebben Az Autó 2009/3. számában olvashat a cikk témájáról! 

Műszaki adatok

Folyadékhűtéses, négyhengeres, soros, hengerenkénti négyszelepes közvetlen befecskendezéses dízelmotor elöl hosszában beépítve. Változó geometriás turbó, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 1968 cm3, furat 81,0 mm, löket 95,5 mm. Teljesítmény: 170 LE/125 kW (4200/min). Nyomaték: 350 Nm (1750/ min). Hatfokozatú kéziváltó, összkerékhajtás. Elöl független, keresztlengőkaros, hátul összetett karrendszerből álló független felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, kitörésgátló. Gumiméret: 235/55 R19. Csomagtér: 540–1560 l. Üzemanyagtartály: 75 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4630x 1880×1653 mm. Tengelytáv: 2810 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,5 s. Végsebesség: 204 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 8,2/5,8/ 6,7 l/100 km. Tesztfogyasztás: 10,1 l/100 km. Általános garancia, és fényezési garancia: 3 év kilométer-korlátozás nélkül. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: rugalmas. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év.

Ára: 11 102 600 Ft

Bővebben Az Autó 2009/3. számában olvashat a cikk témájáról!

Videó

Bővebben Az Autó 2009/3. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás