Újautó
Tesztnapló: Audi A6 3.0 V6 TFSI quattro tiptronic - Az eljutás technikája
Az átsminkelt A6-osba új erőforrás is költözött. A háromliteres V-motor befecskendező rendszere közvetlenül a hengerbe juttatja a benzint.
Tesztnapló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az egyetlen német prémiumgyártó, amelyik a jóval biztonságosabb és igényesebb elsőkerék-hajtásra helyezi a hangsúlyt. Ezt esetenként összkerékhajtással még tovább javítja.
Karosszéria, utastér Az Audi a prémiumgyártók között nemcsak a hajtás-, hanem a karosszéria kialakításával, a technológiával és a belső berendezéssel is a lehető legmagasabbra teszi a mércét. A formákon végigvonuló bauhausos befolyás a ráncfelvarrás után ugyanúgy meghatározó maradt. A könnyűfémhasználatban iránymutató vonal továbbra is érvényesül, egyebek mellett a gépháztető, a két első sárvédő, a küszöb, az első rugótorony-merevítők és más kisebb elemek is ezt jelzik. A hagyományos háromosztatú karosszéria nagy utas- és csomagteret ad, fekvése alapvetően mély, különösen a tesztautó nagyon peres gumijaival, ettől a ki- és beszállás kicsit kényelmetlen. Lógatott hasa és ormánya nem szereti az egyenetlenségeket, a járdaszegélyeket. A beltér elöl-hátul nagy és kényelmes, s egyáltalán nem alacsony, a lábtér hátul a méretosztályhoz képest nem igazán nagy, a négykerék-hajtással is indokolható magas kardánalagút kifejezetten kétszemélyessé teszi. A beltér minősége, anyaghasználatban, kialakítási minőségben, mint általában, most is mértékadó a német prémiumosok között. A korábbi kombinált központi forgatható-nyomható kezelőelem az MMI (Multi Media Interface) továbbfejlesztett „plus” változata (direkt előre-hátra-vissza gombjaival) az egyik legjobb megoldás. Műszerei világosak, egyértelműek. A kormány két síkban, kézzel, az ülés minden irányban elektromosan állítható. A vezetőülés kényelmes, az átláthatóság szinte hibátlan.
![]() | ![]() | ||||||
|
|
| |||||
![]() |
Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!
Előnyei-hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||
|
|
Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Hathengeres, 90 fokos V-motor, hosszában beépítve. Négy vezértengely, hengerenkénti négy szelep, változó szívószelep-vezérlés, közvetlen befecskendezés, kompresszor, két vízhűtéses köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 2995 cm3, furat: 84,5 mm, löket: 89,0 mm. Teljesítmény: 290 LE/213 kW (4850/min). Nyomaték: 420 Nm (2500/min). Hatfokozatú automata váltó, összkerékhajtás. Elöl kettős keresztlengőkarok, hátul összetett karrendszerből álló független felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló. Saját tömeg: 1725 kg. Gumiméret: 255/35 R19. Csomagtér: 546 l. Üzemanyagtartály: 80 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4927x1855x 1459 mm. Tengelytáv: 2843 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 5,9 s. Végsebesség: 250 km/h. CO2: 219 g/km. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 13,2/7,1/ 9,4 l/100 km. Tesztfogyasztás: 15,8 l/100 km. Általános és fényezési garancia: 3 év kilométer-korlátozás nélkül. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum (választható): 15 000 km vagy 1 év, illetve rugalmas intervallum, 30 000 km vagy 2 év. Védőszárny-szolgáltatás: 2 év (km-korlátozás nélkül, folyamatosan hosszabbítható).
Ára: 15 911 000 Ft
Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!
Videó
Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...