Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Audi A4 Avant 2.0 TDI DPF Multitronic - Hátsó gondolat

Kombiként és CVT-váltóval is van dízel Audi A4.

Tesztnapló

A 245/45 R17-es gumik sokat rontanak az utazási komforton. Az ajtók szélesre tárulnak, a hátrafelé átlós kilátást javítja a C- és D-oszlopot átfogó oldalablak

A 2007-ben megjelent limuzin után idén tavasszal érkezett a kombi A4-es. Puttonya nem a kategória legnagyobbja, de ötletes megoldásai miatt szerethető, és jól is rakodható.

Karosszéria, utastér Az Avant a B-oszlopig azonos a limuzinnal, belül öt személynek is kényelmes, a fej-, a lábtér és a szélesség átlagos. Kiváló az anyagminőség és az összeszerelés, menet közben nem „mocorog” semmi. Nincs hiány utastéri rakodóhelyekből, zseb mind a négy ajtóra jutott. A tetőn 90 kg-ig terhelhető tetősín fut végig. A csomagtér ajtaja a tesztautóban gombnyomásra magától felemelkedett és lecsukó-dott. Ötletes, hogy alaphelyzetben csak átlagos termetű embernek ideális magasságig nyílik az ajtó, de kézzel tovább tolható, így 190 centis langaléták sem verik be a fejüket a peremébe.

A négy irányban állítható, deréktámaszos első ülésekben jó ülni. A 14 hangszórós Bang&Olufsen hangrendszer szépen szól, felára 264 000 Ft

A csomagtér igényesen kárpitozott, s padlója extrapénzért megfordítható: ha koszos az áru, jól tisztítható műanyag borításra lehet váltani. Felárért sínrendszer és arra rögzíthető térelválasztók segíthetik a csomagok szeparálását, s van utastér-elválasztó háló is. A takaróroló hátsó széle az ablakok szintjén és a tető közelében is rögzíthető, így elvileg nem kell kiakasztani, ha pakol az ember; a gyakorlatban ez nem működik tökéletesen, mert a vezetőstift könnyen kicsúszik a sínből.

Motor, erőátvitel A kétliteres, közös csöves, 143 LE-s, 320 Nm csúcsnyomatékú TDI-aggregáthoz Multitronic CVT-váltót kapcsoltak. Utóbbi automata üzemmódban észrevétlenül váltja az áttételeket (az autó gyorsul, miközben a fordulatszám szinte állandó), nem bizonytalankodik, s némi motorféket is kínál. Kézzel nyolc fokozat választható, a rendszer készségesen együttműködik a pilótával. A motor nem zajong, nem közvetít vibrációt, ereje elegendő a dinamikus autózáshoz, 1500/perc fordulattól szépen gyorsít, s a CVT-vel sem eszik sokat: sok országúti és némi városi használat után 6,9 l/100 km fogyasztás adódott.

Nem kell magasra emelni a csomagokat, a 490 literes (osztott hátsó üléstámlák előrehajtásával 1430 l-es maximális kapacitású) raktér oldalában találunk hálós zsebet és 12 V-os csatlakozót.

Vezetés, menettulajdonságok Az ideális vezetési pozíciót könynyen megtalálja a pilóta, a kezelőszervek többsége egyértelmű, a rádió és a klíma vezérlése némi tanulást igényel. Jól irányítható az Avant a háromfordulatos volánnal, ideális a szervorásegítés mértéke, optimális az útról érkező visszajelzés.

 Az elektromos ajtónyitás 144 000 forint, a térelválasztós rakodórendszerért 54 000-et kérnek. A padló szükségpótkereket rejt, a teherbírás 570 kg. A hátsó üléseknél csak a támla dönthető, a raktérpadló nem lesz sík

Az elöl-hátul több lengőkaros felfüggesztés dinamikus és normál használathoz is megfelelő társ, a hangolás sportosabb az átlagnál, a peres gumik miatt a kátyúk nem „tompulnak” kellőképpen. Jó a hangszigetelés, minimális a szélzaj. A négytárcsás fékrendszer mindig elemében van.

Felszereltség Többek között hat légzsák, kitörésgátló, automata klímaberendezés, nyolc hangszórós CD-s rádió, elektromos tükör- és ablakmozgatás, távirányítós központi zár, ködfényszóró, osztottan dönthető hátsó üléstámla, első-hátsó könyöktámasz jár alapáron. A választható extrák listája hosszú, a felár minden tételnél borsos.

KaMi

Az Autó2 újság 2008/7. számából

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Kényelmes ülések, csendes utastér
Takarékos és erős motor
Kiváló CVT-váltó
Biztonságos menettulajdonságok
Jól rakodható csomagtér
Drága
Túl sportos futóműhangolás
Nem praktikus csomagtérroló
Az ötletes csomagtéri megoldások felárasak

Az Autó2 újság 2008/7. számából

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros, változó turbógeometriás közös csöves dízelmotor, elöl hosszában beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1968 cm3. Furat x löket: 81,0×95,5 mm. Teljesítmény: 143 LE/105 kW (4200/min). Nyomaték: 320 Nm (1750–2500/min). Fokozatmentes Multitronic CVT-váltó (8 kézifokozat), elsőkerék-hajtás. Elöl ötkaros, hátul több lengőkaros, független felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátor. Elöl-hátul tárcsafékek, ESP. Gumiméret: 245/45 R17. Csomagtér: 490–1430 l. Üzemanyagtartály: 65 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4703x 1826×1436 mm. Tengelytáv: 2808 mm. Saját tömeg: 1520 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,7 s. Végsebesség: 200 km/h. Fogyasztás (vegyes): 6 l/100 km. Tesztfogyasztás: 6,8 l/100 km. CO2 (vegyes): 159 g/km. Általános garancia: 3 év kilométer-korlátozás nélkül. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: rugalmas km, maximum 2 év. Védőszárny-szolgáltatás: Rendszeres karbantartással korlátlan ideig ingyenes.

Ára: 8 256 000 Ft

Az Autó2 újság 2008/7. számából

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Michelisz Norbi idén két sorozatban is versenyez

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Hangos Az Autó! – 3. rész

A 3. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Luxus a luxusban – Pappas Showroom a Matild Palace-ban

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás