Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Alfa Romeo MiTo 1.4 T - Olaszos esszencia

Kultikus játékszer válhat a legújabb Alfából, főleg a 155 LE-s turbómotorral.

Tesztnapló

A Fiat Grande Punto alapjait használja, és csak háromajtós van belőle. Benzinesből kétféle kapható hozzá, az izmosabb turbós hajtotta a tesztautót.

Karosszéria, utastér Elöl jól el lehet helyezkedni, kiváló az első ülés, van deréktámasz, s az oldaltartás is határozott. Nem szűkös a hely, a négy irányban mozgatható kormányoszloppal és az állítható magasságú üléssel. A középkonzol vaskos, széle kemény, a fék és a gázpedál túl közel vannak egymáshoz. Jól leolvashatók a műszerek, a középkonzol gombjai gyorsan kiismerhetők, egyedül a fedélzeti számítógép kezelése bonyolultabb az átlagosnál. Puha, szénszálat idéző mintájú a műszerfalborítás nagy része, s bár a többi kopogós, a minőségi összhatás jó. Hátra sem nehézkes bejutni, a kétszemélyes padhoz megfelelő fejtér és a kategóriában megszokott karcsú lábhely tartozik. Kevés az utastéri rakodóhely, hátra mindössze egy üléstámlazseb jutott. A csomagtartó 270 l-es, pereme extrémmagas, padlója alacsony, ajtaja magasra nyílik. A karosszéria átláthatósága lehetne jobb, hátul szűk az ablak, a tükrök viszont kellően nagyok.

A MiTo neve a milánói tervezésre és a torinói gyártásra utal, komoly konkurenciája lehet a Mininek. Az orrkötény alja nagyon alacsony, vigyázni kell a járdákkal
 
Jól meg kell emelni a csomagot, hogy átlendítsük a méretes küszöbön. Alapáron nem osztott a hátsó ülés, de a lapja is előrehajtható. A padlóban szükségkerék van
 
Bár nincs hiány kopogós műanyagokból, a szénszálutánzatú puha felületek kárpótolnak mindenért, még akkor is, ha a szélvédőben időnként tükröződnek. Induláskor a műszerek mutatói „eltáncolnak” a skálák végéig
    

  

Nem túl nagy a nyílás, de ha vigyázunk a fejünkre, nem lesz gond a beszállással; az első ülés támlája és lapja is előrecsusszan. A második sor alapáron csak kétszemélyes
 
Jól meg kell emelni a csomagot, hogy átlendítsük a méretes küszöbön. Alapáron nem osztott a hátsó ülés, de a lapja is előrehajtható. A padlóban szükségkerék van
 
Széles hurkák, szabályozható deréktámasz, karos magasságállítás. Plusz 250 000 forintért rendelhető bőrkárpit
    

Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Kényelmes első tér
Pörgős, készséges, erős motor
Jó futómű
Pontosan kapcsolható váltó
Biztonságos és akár sportos menettulajdonságok
Minőségi kidolgozás
Sportos kormányzás
Magas rakodóperem
Széles és kemény középkonzol
Kevés rakodóhely
Közeli pedálok

Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Négy­hen­ge­res, so­ros, tur­bós ben­zin­mo­tor, elöl ke­reszt­ben be­épít­ve. Két fe­lül­fek­vő ve­zér­mű­ten­gely, hen­ge­ren­ként négy sze­lep. Hen­ger­űr­tar­ta­lom: 1368 cm3. Fu­rat x lö­ket: 72,0×84,0 mm. Tel­je­sít­mény: 155 LE/114 kW (5500/min). Nyo­ma­ték: 230 Nm (3000/min). Hat­fo­ko­za­tú kéziváltó, elsőkerék-hajtás, ön­zá­ró dif­fe­ren­ci­ál­mű. Elöl McPherson-, csa­tolt len­gő­ka­ros fel­füg­gesz­tés. Elöl-hátul tár­csa­fé­kek, ESP. Gu­mi­mé­ret: 215/45 ZR17. Cso­mag­tér: 270 l. Üzem­anyag­tar­tály: 45 l. Hos­­szú­ság x szé­les­ség x ma­gas­ság: 4063x1720x1446 mm. Ten­gely­táv: 2511 mm. Sa­ját tö­meg: 1145 kg. Gyor­su­lás (0–100 km/h): 8,0 s. Vég­se­bes­ség: 215 km/h. Fo­gyasz­tás (vá­ros/vá­ro­son kí­vül/ve­gyes): 8,5/5,3/6,5 l/100 km. Teszt­fo­gyasz­tás: 8,6 l/100 km. CO2: 153 g/km. Ál­ta­lá­nos ga­ran­cia: 2 év km-kor­lá­to­zás nél­kül. Fé­nye­zé­si ga­ran­cia: 3 év. Rozs­da­ga­ran­cia: 8 év. Szer­viz­in­ter­val­lum: 30 000 km/2 év. Vé­dő­szárny-szol­gál­ta­tás: 2 év.

Ára: 4 995 000 Ft

Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás