Újautó
Tesztnapló: Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V Sky Window - Ormányzati erő
Túrakupé a 159 alapjain és orrával. Dízelmotorjával igazi unikumnak számít.
Tesztnapló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Brera mindenképp feltűnő jelenség. A forma ugyan megosztja az embereket, de mindenki megnézi.
Karosszéria, utastér A nagyrészt egyenes vonalakkal rajzolt háromajtós a 159-es csökkentett (2525 mm) tengelytávú padlólemezére épül. A 2+2 üléses utastér passzentos. Az ülések kifejezetten jól megformáltak, a kormánykerék 4, a vezetőülés 8 irányban állítható. A fej- és a lábtér már elöl sem nagyvonalú, hátul pedig mindkettő legfeljebb gyerekeknek elegendő. A beszállás hátra még az előrecsúszó, korábbi helyükre visszataláló első ülésekkel is nehézkes. A műanyagok az ajtókon és a műszerfalon egyaránt igényesek, puhák. A szélvédő magasan indul, ahogyan a kupékban általában. A kilátás korlátozott, hátra a vaskos C-oszlopok miatt már-már lehetetlen, parkolásnál gyógyír az alapáras tolatóradar, de forgalomban zavaró a jelentős holttér. A műszerek tipográfiája szép, közöttük „egérmozi”. A benzinszint, a hűtővíz hőfoka és a turbónyomás a sportosan a vezető felé forduló, fémbetéttel fickósított, de kissé vaskos középkonzolról olvasható. Az ajtózsebek parányiak, a kesztyűtartót szinte kitölti a kezelési könyv.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A magas peremű csomagtér egészen nagy (300 l), ráadásul a hátsó támlák osztott előrebillentésével több mint duplájára növelhető.
Motor, erőátvitel A 2,4 l-es dízel öthengeres, hengerenkénti 4 szelepes, közös csöves. A könnyűfém blokkra változó geometriájú turbófeltöltőt csavaroztak. A teljesítmény 200 lóerő 4000-res fordulaton, a nyomaték 400 Nm 2000-res percenkénti fordulaton. A kissé egyenetlen alapjáratú öngyújtós turbólyuka jelentős, 1700-as fordulat alatt nem érdemes elindulni, felette egészen a leszabályozásig hatványozottan ömlik a nyomaték az első kerekekre. A Brera 6 sebességes váltója kissé hosszú úton, de pontosan jár, áttételezése rövid: 130 km/óránál a végfokozatban már csaknem 2500-at fordul a főtengely percenként. A motorzaj még ekkor sem túlzó, a gyorsítás könnyű. Az önindító gombnyomásra lép működésbe, de nem viszi végig a motorindítást.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Vezetés, menettulajdonságok Csalódik, aki sportautós tulajdonságokat vár a Brerától, de elégedett lehet, aki viszonylag kényelmes, dinamikus utazóautóra vágyik. Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul független, több lengőkaros futóművek igen stabil útfekvést s még a csúcsverzió 225/50 R17-es abroncsaival is egészen jó csillapítást adnak. A kanyartulajdonságok és az egyenesfutási jellemzők egyaránt kiválóak. A nem egészen 2,5 fordulatos kormánymű meglehetősen direkt, reakciója gyors, eltalált rásegítésű hidraulikus szervójának hangja azonban időnként jajongó. A városi manőverezhetőséget a teljesen láthatatlan, hosszú orr és a viszonylag alacsony hasmagasság jelentősen rontja.
Felszereltség Vetélytársai között még a tesztelt csúcskivitelű Brera is kedvező (10,6 millió Ft) alapárral és tisztességes felszereltséggel büszkélkedhet. A biztonsági arzenál a vezető térdzsákjával együtt 7 légzsákot, visszagurulás-gátlós féket és kitörésgátlót vonultat fel. Az ablakok és a fűthető tükrök mozgatása elektromos, a légkondi kétzónás, a kulcs elektronikus kártya. A 300 000 forintért mért Sky Window-csomag a nem nyitható panorámatetőn túl bőr kormányborítást, a vezető oldalán osztott látóterű, elektromosan behajló külső tükröket, Alfatex (plüss-szerű) kárpitozást és még néhány sportos belső kiegészítőt is ad. Az extralistáról sok egyéb mellett elektromos, fűthető, memóriás ülések (279 000 Ft), bőrkárpitozás (451 000 Ft), bixenon fényszórók (225 000 Ft), utasoldali térdlégzsák (43 000 Ft), eső-, sötétedés- és páraérzékelő (egyben 58 000 Ft), Blue & Me – hangvezérléses Bluetooth-kihangosító, MP3-lejátszó és USB-port (75 000 Ft) is rendelhető.
Katona Mátyás
Az Autó2 újság 2007/11. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei – hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2007/11. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Soros öthengeres, változó geometriájú turbófeltöltős, közös csöves, hengerenkénti 4 szelepes dízelmotor, elöl keresztben beépítve. Hengerűrtartalom: 2387 cm3. Furat x löket: 82,0×90,4 mm. Teljesítmény: 200 LE/147 kW (4000/min). Nyomaték: 400 Nm (2000/ min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink-felfüggesztés, kanyarstabilizátor elöl-hátul. Elöl-hátul hűtött tárcsafék, ESP. Gumiméret: 225/50 R17. Csomagtér: 300–610 l. Üzemanyagtartály: 70 l. Hossz x szélesség x magasság: 4410x1830x1340 mm. Tengelytáv: 2525 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 8,1 s. Végsebesség: 228 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 9,2/5,4/6,8 l/100 km. Tesztátlag: 10,0 l/100 km. Garancia: 2 év általános, 8 év átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére. Olajcsere-periódus: 30 000 km/1 év.
Ára: 10 600 00 Ft
Az Autó2 újság 2007/11. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...