Újautó
Teszt: Volkswagen Tiguan 1.4 TSI Trend & Fun - Golfjátékos
A könnyű szabadidő-terepjáró új kategória a Volkswagennél.
Képekben
Az Autó2 újság 2008/4. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei – hátrányai
Karosszéria, felfüggesztés | ![]() | Motor, erőátvitel | ||||||||||||||||||||||||
|
|
|
| |||||||||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||||||
Biztonság | Költségek | |||||||||||||||||||||||||
|
|
|
Az Autó2 újság 2008/4. számában megjelent cikk rövidített változata
Adatlap
Motor Vízhűtéses, soros négyhengeres, négyütemű, turbós, kompresszoros feltöltésű, köztes hűtős, közvetlen befecskendezéses benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, lánchajtással, hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej, acélblokk. Hengerűrtartalom: 1390 cm3, furat: 76,5 mm, löket: 75,6 mm. Sűrítési arány: 10:1. Teljesítmény: 150 LE/110 kW (5800/ min). Nyomaték: 240 Nm (1750–4000/min). Olajtöltés: 4,0 l. Akkumulátor: 12 V 60 Ah.
Erőátvitel Hatfokozatú kéziváltó, Haldex-kuplungos állandó összkerékhajtás. Sebesség 1000/min fordulatszámon hatodik fokozatban: 45 km/h.
Felfüggesztés Elöl segédvázas McPherson-, hátul oldalanként négy lengőkaros felfüggesztés, spirálrugók, elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl belső hűtésű, hátul tömör tárcsafékek, ESP. 2,5 fordulatos, fogasléces kormánymű elektromos rásegítéssel. Karosszéria: Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1546 kg. Megengedett össztömeg: 2170 kg. Üzemanyagtartály: 64 l.
Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 9,6 s. Végsebesség: 192 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 10,6/7/8,4 l/100 km. Tesztátlag: 11,5 l/100 km* * Saját mérés, főleg országúton, két személlyel, 0 és +5 Celsius-fok közötti hőmérsékleten.
Garancia, szerviz Általános garancia és fényezési jótállás: 3 év/150 000 km, védőszárny-szolgáltatás: 3 év (meghosszabbítható), átrozsdásodás elleni garancia: 12 év, szerviz- és olajcsere-periódus: rugalmas km, maximum 2 év.
A Trend & Fun-alapkivitel lényeges tartozékai ESP, ABS, elektronikus differenciálzár, visszagurulás-gátló, elektromos kézifék, vezető- és utasoldali légzsák, első oldallégzsák, függönylégzsák, hárompontos öv és állítható magasságú fejtámla valamennyi üléshez, négy irányban állítható szervokormány, változtatható magasságú vezetőülés, elektromos tükörállítás, elektromos első-hátsó ablakemelő, távirányítós központi zár, hátsó Isofix-rögzítés, osztottan dönthető, változtatható dőlésszögű támlájú, tologatható hátsó ülés, automatikus hőfokszabályzós légkondicionáló, ködfényszórók, CD-s rádió. Ára: 7 089 400 Ft
A tesztautó további felszerelései Metálfényezés (80 400 Ft), bőrkormány és váltógomb (21 600 Ft), kétzónás automata klímaberendezés (81 600 Ft), helytakarékos pótkerék (51 600 Ft), könnyűfém keréktárcsák (98 400 Ft), könyöktámasz rakodórekesszel (40 800 Ft) MP3-lejátszós rádió, 8 hangszóró (31 200 Ft), tempomat (44 400 Ft). Ára: 7 539 400 Ft
Az Autó2 újság 2008/4. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...