Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Volkswagen Tiguan 1.4 TSI Trend & Fun - Golfjátékos

A könnyű szabadidő-terepjáró új kategória a Volkswagennél.

Képekben

Nem hasonlít egyik rokonára sem, de a formaterv jellegzetesen Volkswagen. Alapkivitelben acélfelni jár dísztárcsával. A csapott orrú, terepesebb változat közel 400 000 forintos felárért rendelhető
 
Feltűnően vaskos a C-oszlop, de oldalirányban is jól lehet tájékozódni. A tükrök közül csupán a bal oldali osztott terű. Padkázásnál jól jön a közel 20 centis szabad magasság. A parkolóradar (első-hátsó, 92 400 Ft) fontos extra, nélküle nehézkes a tolatás
 
Jól leolvashatók a műszerek. A középkonzol kapcsolói gyorsan kiismerhetők, a kormányra telepített rádió-kezelőszervekért 84 000 Ft-ot kérnének
    
 

 

A pedálrend nem tökéletes: a fék- és gázpedál túl közel van egymáshoz, s a köztük lévő magassági lépcső is lehetne kisebb. Rakodófiók ide is jutott
 
Nincs sok oldaltartás, de az ülőlapok kellően hosszúak. Hiányzik a deréktámasz, mutatós, de kényes a világos kárpit. Az ajtó széles szögben nyílik, kényelmes a beszállás
 
A két pohártartó szériatartozék, a rakodórekeszes, állítható kartámasz 40 800 Ft-ba kerül
    

  

A tágas ajtózsebben 1,5 literes palack is elfér. Jó helyre tették az ablakemelő kapcsolóit. Valamennyi gomb kivilágított
 
Tágas a lábtér, könnyű a beszállás. Hátra is jutott ajtózseb és légbefúvó rostély. A hátsó ülések 16 centin, sínen mozgathatók, s a támla dőlésszöge is változtatható
 
Sík raktérpadló, alatta defektjavító (felárért szükségpótkerék) lapul. Nem hiányoznak a rögzítőfülek és a 12 V-os csatlakozó sem.
    

 

 

 

Öblös, szépen kárpitozott, hűthető és megvilágított a kesztyűtartó. A kerek szellőzőrostélyok külön-külön állíthatók
 
Szinte elvész a motortérben a kis 1,4-es. A konkurensek alapbenzinesei jellemzően 2,0 literesek, hasonló teljesítménnyel, de magasabb biztosítási teherrel. A motorháztetőt tartó teleszkópra nem futotta, az aeroblade ablaktörlők jól végzik a dolgukat
 
A kerékjáratokat, a küszöböket és a lökhárítók alsó részeit műanyag védi. A zajszigetelés kiváló. Kiemelkedő a vontatási képesség: 2,5 tonnás fékezett utánfutót is elhúz a Tiguan
    

 

 

 

 

 

Könnyű a támladöntés, a teherbírás nagy: 650 kg. Az első ülés támlája csak a magasabb felszereltségi szinteknél hajtható előre, de e nélkül is befér akár 180 cm hosszú szállítmány
    

Az Autó2 újság 2008/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Tágas tér elöl-hátul
 Jól beállítható vezetési helyzet
Tágas, variálható csomagtér
Jó összeszerelési minőség
Biztonságos úttartás
Vaskos C-oszlop
Radar nélkül nehézkes tolatás
Rossz pedálrend
 
Nyomatékos feltöltős motor
Pontos, jó áttételezésű váltó
Nagy fogyasztás
Biztonság Költségek
Isofix bekötési pontok hátul
Alapáron hat légzsák
Kitörésgátló, differenciálzár alapáron
  
Hosszú szervizperiódus (Rugalmas km, maximum 2 év
3 év/150 000 km garancia
Drága

Az Autó2 újság 2008/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap

Motor Vízhűtéses, soros négyhengeres, négyütemű, turbós, kompresszoros feltöltésű, köztes hűtős, közvetlen befecskendezéses benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, lánchajtással, hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej, acélblokk. Hengerűrtartalom: 1390 cm3, furat: 76,5 mm, löket: 75,6 mm. Sűrítési arány: 10:1. Teljesítmény: 150 LE/110 kW (5800/ min). Nyomaték: 240 Nm (1750–4000/min). Olajtöltés: 4,0 l. Akkumulátor: 12 V 60 Ah.

Erőátvitel Hatfokozatú kéziváltó, Haldex-kuplungos állandó összkerékhajtás. Sebesség 1000/min fordulatszámon hatodik fokozatban: 45 km/h.

Felfüggesztés Elöl segédvázas McPherson-, hátul oldalanként négy lengőkaros felfüggesztés, spirálrugók, elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl belső hűtésű, hátul tömör tárcsafékek, ESP. 2,5 fordulatos, fogasléces kormánymű elektromos rásegítéssel. Karosszéria: Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1546 kg. Megengedett össztömeg: 2170 kg. Üzemanyagtartály: 64 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 9,6 s. Végsebesség: 192 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 10,6/7/8,4 l/100 km. Tesztátlag: 11,5 l/100 km* * Saját mérés, főleg országúton, két személlyel, 0 és +5 Celsius-fok közötti hőmérsékleten.

Garancia, szerviz Általános garancia és fényezési jótállás: 3 év/150 000 km, védőszárny-szolgáltatás: 3 év (meghosszabbítható), átrozsdásodás elleni garancia: 12 év, szerviz- és olajcsere-periódus: rugalmas km, maximum 2 év.

A Trend & Fun-alapkivitel lényeges tartozékai ESP, ABS, elektronikus differenciálzár, visszagurulás-gátló, elektromos kézifék, vezető- és utasoldali légzsák, első oldallégzsák, függönylégzsák, hárompontos öv és állítható magasságú fejtámla valamennyi üléshez, négy irányban állítható szervokormány, változtatható magasságú vezetőülés, elektromos tükörállítás, elektromos első-hátsó ablakemelő, távirányítós központi zár, hátsó Isofix-rögzítés, osztottan dönthető, változtatható dőlésszögű támlájú, tologatható hátsó ülés, automatikus hőfokszabályzós légkondicionáló, ködfényszórók, CD-s rádió. Ára: 7 089 400 Ft

A tesztautó további felszerelései Metálfényezés (80 400 Ft), bőrkormány és váltógomb (21 600 Ft), kétzónás automata klímaberendezés (81 600 Ft), helytakarékos pótkerék (51 600 Ft), könnyűfém keréktárcsák (98 400 Ft), könyöktámasz rakodórekesszel (40 800 Ft) MP3-lejátszós rádió, 8 hangszóró (31 200 Ft), tempomat (44 400 Ft). Ára: 7 539 400 Ft

Az Autó2 újság 2008/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás