Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Volkswagen Jetta 1.6 Trendline - Előny: hátul!

A hagyományos alsó-középkategóriás limuzinok híveihez szól a VW az elődjét minden tekintetben lepipáló Jettával.

Képekben

Elölről teljesen Golf, csak az alapáras krómozott hűtőmaszk és a némileg eltérő rácsozatú lökhárító légbeömlője árulja el a Jettát. A tükörházba épített LED-es irányjelző fénye – éjszaka zavaró módon – a vezető szeméhez is eljut
A laikus azt hiheti, Passatot lát. A C-oszlop kicsit vaskos, a hátsó szélvédő szűk, tolatáskor nehezen érezni a távolságot. Érdemes megvenni a tempomattal együtt 102 000 forintért kapható tolatóradart
Több mint fél köbméter a befogadóképesség alaphelyzetben. A padló alatt teljes értékű pótkerék lapul. A divat a praktikum rovására ment. A lapos szögű hátsó ablak mögött kissé szűk nyílás marad (30×30 centis vízszintesen, illetve függőlegesen). A fedél szépen kárpitozott, a zsanérok nem lógnak a hasznos térbe

Az utat jól bevilágító, halogénfényszórónál még egy kis játékosságra is futotta a tervezőktől
A LED-es, erős fényű hátsó lámpatest akár a Passaté is lehetne
Akár 2,7 méteres tárgyak is szállíthatók zárt csomagtérfedéllel

A Golf-érzés keríti hatalmába az embert. A négy irányban állítható kormány jó fogású, a kezelőszervek finoman működnek. A kemény tömésű, deréktámaszos ülésekben a hosszú út sem fárasztó. A minőség kiváló, menet közben nem zörög semmi. A Trendline-hez csak kétféle, sivár szürke kárpit választható
Kék és vörös a megvilágítás, a fényerősség változtatható. A Trendline-kivitelhez 38 000 forint a fedélzeti számítógép
Szépen szól a tízhangszórós extrahifi, jól kezelhető a rádió és a klíma kapcsolópultja. A párátlanítás hatékony

Az elülső kartámasz emelhető és tologatható, vékony tartókaron ül, félő, hogy testesebb utasok könyöke alatt néhány év múlva letörik. Középen van két pohártartó és 12 voltos csatlakozó is
Az elülső ajtók zsebeiben akár több térkép is elfér
Fél literes palackok akár a hátsó ajtók zsebeibe is tehetők

Ez már alsó-középkategóriás lábtér, sőt eggyel nagyobb osztályban is megállná a helyét a Jetta. A plafonba 190 cm-es utasok sem verik be a fejüket. Az elülső ülések háttámláján nincs zseb, a feláras hátsó könyöklő mögött síalagút nyitható

Az Autó2 újság 2006/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztés Motor, erőátvitel
Tágas bejáratú, méretes beltér elöl-hátul
Jó összeszerelési minőség
Kiváló zajszigetelés
Igényes műanyagok
Nagy csomagtartó
Jó úttartás
Pontos, könnyű kormány
Jól adagolható, erős fék
Kemény rugózás
Barátságtalan, szürke szövetek
Magas peremű, kissé szűk nyílású csomagtér
Korlátozott kilátás hátra
Csendes, kulturált járású motor
Pontos, jól áttételezett váltó
A karosszériához kissé gyenge erőforrás
Az átlagosnál nagyobb fogyasztás
Biztonság Költségek
Függönylégzsák alapáron
Isofix-bekötési pontok
Versenyképes bevezető ár
Gazdag felszereltség
30 000 km vagy 2 évi olajcsere / szerviz periódus
2 évi, hosszabbítható védőszárny-szolgáltatás

Az Autó2 újság 2006/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Motor:
Soros négyhengeres benzinmotor elöl keresztben beépítve. Fogazottszíjhajtásos felülfekvő vezérműtengely, hengerenként két szelep. Könnyűfém blokk és hengerfej. Hengerűrtartalom: 1595 cm3, furat 81,0 mm, löket 77,4 mm. Sűrítési arány 10,5:1. Teljesítmény 102 LE/75 kW (5500/min). Nyomaték: 148 Nm (3800/min). Olajtöltés: 4,0 l. Hűtővíz: 8,0 l. Akkumulátor: 12 V 44 Ah.

Erőátvitel:
Ötfokozatú kéziváltó, hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Elsőkerékhajtás. Sebesség 1000-es fordulatszámon 5-ikben 30 km/h.

Felfüggesztés:
Elöl McPherson-, hátul független, összetett karrendszer, spirálrugók. Elöl-hátul kanyarstabilizátor. Elöl-hátul tárcsafék. Háromfordulatos, fogasléces kormánymű, elektromechanikus rásegítéssel. Kipörgésgátló.

Karosszéria:
Négyajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1268 kg. Megengedett össztömeg: 1870 kg. Üzemanyagtartály: 55 l. Hossz: 4554 mm, Szélesség: 1781 mm, Magasság: 1459 mm, Tengelytáv: 2580 mm, Nyomtáv elöl: 1540 mm, Nyomtáv hátul: 1515 mm, Belső szélesség elöl: 1450 mm, Belső szélesség hátul: 1470 mm, Belmagasság elöl: 940–1020 mm, Elülső ülőlap: 510 mm, Lábhelyméret: 465–730 mm, Belmagasság hátul: 950 mm, Hátsó ülőlap: 490 mm, Üléstér: 465–730 mm, Csomagtér: 527 l.

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0–100 km/h): 12,2 s. Végsebesség: 186 km/h.
Fogyasztás (EU)
·város: 9,9 l/100 km
·városon kívül: 6,0 l/100 km
·vegyes: 7,4 l/100 km.
Tesztátlag: 8,3 l/100 km* (csak városban)
* Saját mérés, vegyes használatban, egy személlyel, 8–12 Celsius-fok hőmérsékleten

Garancia, szerviz:
Általános: kétévi, km-korlátozás nélkül. Átrozsdásodás elleni: 12 év. Fényezési: 3 év
Védőszárny: 2 év (korlátlan ideig meghosszabbítható)
Szervizperiódus, olajcsere: 30 000 km vagy 2 év.

A szériakivitel érdemleges tartozékai
A Trendline alapváltozat felszereltsége: vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsák elöl, függönylégzsák, színezett üveg, ködfényszóró, színezett tükörház és lökhárító, Isofix-rögzítés, 5 fejtámla és 5 darab hárompontos automata öv, osztottan dönthető hátsó üléstámla, elektromos ablakemelő elöl-hátul, fűthető és elektromosan állítható külső tükrök, automatikus hőfokszabályzású klímaberendezés („Climatic”), négy irányban állítható szervokormány, állítható magasságú vezetőülés, CD-s rádió 6 hangszóróval, távirányítós központi zár, távirányítóról nyitható csomagtérfedél.

Ára: 4 303 000 Ft
(december 31-ig az akciós ár 3 998 000 Ft)

Az Autó2 újság 2006/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Képgaléria

A Volkswagen Jetta gyári képei

Az Autó2 újság 2006/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás