Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Volkswagen Golf 1.4 TSI Trendline - Ötről hatra

Megjelenésre kicsit, minőségre nagyot lépett előre a Golf hatodik generációja.

Képekben

A forma örök, meg a tartalom is, a minőség viszont megugrott. Rövidebb, de szélesebb az elődnél, tengelytávja megnyúlt. Nézze meg mozgásban is!
 
A változás nem forradalmi, amolyan „találja meg, mi a különbség a régihez képest!” játék, ráadásul a felfüggesztések is maradtak, igaz, rengeteget fejlődtek
 
Anyagminőségben, illesztésben, olvashatóságban bravúros a rendkívül konzervatív műszerfal
    

  

Az automata, kétzónás klíma jól kezelhető, már az alapkivitel rádiója is olvassa az MP3-at
 
A kesztyűtartó nem nagy, bélése finom plüss
 
Ízléses formaterv, finom anyagok és viszonylag nagyobb zseb az első ajtón
    

  

Nagyon jó első ülések, a fiók alattuk extra, a magasságállítás szériában jár
 
A hátsó ajtó zsebe nagyon kicsi, az osztott ablak ellenére teljesen lehúzva, az üvegből kb. 4 centi kilóg
 
Nagy a lábhely és a plafonmagasság, a középső merevítő viszont igen magas
    

  

A csomagtér csak a támla egyszerű előrehajtásával növelhető
 
… mérete megegyezik az elődével, oldalai síkok
 
Az 1,4-es, benzines, hengerenkénti négyszelepes, „vizes köztes hűtős”, változó szívószelep vezérlésű, közvetlen befecskendezéses turbómotor műszaki csoda. Járása és nyomatékfolyama lenyűgöző, mért városi fogyasztása viszont kicsit magas
    

  

A telitalpas gáz élmény, ám a pedálrend a magasabb fék miatt kifogásolható. A felirat a térdzsákot hirdeti: szériaszerelvény
    
    

Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Tágas hely elöl-hátul
Széles határok közt állítható vezetőülés
Nívós anyagok és átlag feletti kiviteli minőség az utastérben
Kényelmes rugózás, szokatlanul jól szigetelt felfüggesztések, kanyarstabilitás
Pontos, finoman szervózott kormány
Kiemelkedően csendes motor és utastérPrecízen adagolható, hatásos fék
Gazdag szereltség
A hátsó oldalüvegek nem ereszthetők le teljesen
Kis rakodóhelyek
Kifogásolható pedálrend (magas fék)
Csak a támlák dönthetők hátul
 
Szuperkiművelt járású, csendes motor
A mérethez képest igen nagy nyomaték már alacsony fordulatszámon is
Finom kapcsolású, jól osztott váltó
Zajtalan erőátviteli lánc
Csak a kuplung kinyomásával indítható a motor
 
Biztonság Költségek
Oldal-, függöny- és térdlégzsák
Nincsenek felső Isofix-pontok
A lámpakapcsoló takarásban van
Csak a bal tükör aszferikus
 
Az elődhöz képest kedvező ár
12 év átrozsdásodás elleni garancia
15 000 km-es olajcsere
Kicsit magas (10,3 l/100 km) mért városi fogyasztás

Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor Folyadékhűtéses soros négyhengeres, hengerenkénti négyszelepes, közvetlen befecskendezéses benzinmotor elöl keresztben beépítve. Két vezértengely, változó vezérléses szívószelepek, vízhűtéses köztes hűtő. Könnyűfém hengerfej és blokk. Hengerűrtartalom: 1390 cm3, furat: 76,5 mm, löket: 75,6 mm. Sűrítési arány: 10,0:1. Teljesítmény: 122 LE/100 kW (5000/min). Nyomaték: 200 Nm (1500/min). Olajtöltés: 3,6 l. Hűtővíz: 5,6 l. Akkumulátor: 12 V 44 Ah.

Erőátvitel Hatfokozatú kéziváltó, hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Elsőkerék-hajtás. Sebesség 1000-es fordulatszámon hatodikban 31,2 km/h.

Felfüggesztés Elöl McPherson, hátul összetett, független, spirálrugókkal. Elöl-hátul tárcsafékek. Fogasléces kormánymű, elektromos rásegítéssel.

Karosszéria Ötajtós, ötüléses, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1550 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1820 kg. Üzemanyagtartály: 55 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 9,5 s. Végsebesség: 200 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 8,2/5,1/6,2 l/100 km. CO2: 159 g/km. Tesztátlag: 10,3 l/100 km* * Saját mérés, csak városi használatban, egy személlyel, 5–20 Celsius-fok hőmérsékleten. Garancia, szerviz: Általános: 3 év (150 000 km). Átrozsdásodás elleni: 12 év. Fényezési: 3 év. Védőszárny: 3 év. Szervizperiódus, olajcsere: 15 000 km vagy 1 év.

A Trendline-kivitel (belépőmodell) érdemleges tartozékai Két első légzsák, első oldallégzsákok, függönylégzsákok, Isofix-pontok hátul, automatikus légkondicionáló, állítható magasságú vezetőülés, kétirányú kormányállítás, elektromos szervokormány, rádió-CD/MP3, hűthető kesztyűtartó, elöl-hátul tárcsafék, távvezérelt központi zár, oldalablakok elektromos mozgatása, elektromosan állítható tükrök, osztva dönthető hátsó üléstámla, automatikus lámpakapcsolás, indításgátló, kipörgés- és blokkolásgátló, 3 hátsó fejtámla, fényszórómagasság-állítás.

Alapára: 4 497 000 Ft

Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Videó

Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás