Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Toyota Yaris 1.3 VVT-i Exe - Második menet

A Toyota 1999-ben az előd Yarisszal alaposan megbolygatta a kisautópiacot. A második generáció így az előd sikereinek hátszelével érkezik.

Képekben

A rövid orrú karosszéria négyből két csillagot szerzett gyalogosvédelemből. A szélzaj nagyobb tempónál sem zavar
 
Tágra nyílnak az ajtók, jó helyre kerültek a behúzófogantyúk. Minden ajtóra tettek zsebet, de sajnos mindegyik szűk
 
A törés elől megmenekítve, a kiálló lökhárító felett ülnek a lámpák. A hátsó- és küszöbspoilerek együtt 152 400 forintba kerülnek
    
  
Praktikumban bajnok a Yaris: rekesz, fiók, tároló mindenhol. Kár, hogy a fedélzeti számítógép kezelőgombjáért a műszerek plexijéig előre kell nyújtózkodni
 
Egyszerű és jól használható karos magasságállítás és támladöntés. A tekerőgombos megoldásnál kevésbé finoman változtatható a dőlésszög. Néha a karokba akad a biztonsági öv alsó szára
 
A hátsó lábtér jókorára növelhető, a támlák dőlésszöge is szabályozható
    
  
A középkonzol keskeny, így a hosszabb lábúak térde sem ütközik neki a kemény műanyagnak. A csúcs-Exéhez adott automata klíma csak egyzónás, de jól párátlanít. Az összezsúfolt szellőzésfunkciók kezelése megszokást igényel
 
A második sorban hárman is elférnek. Az ülésekre „kívülről“ nem sok energiát fordítottak (rövidek és csak minimálisan formázottak), de a hajtogatási rendszer remek
 
A vízszintesen osztó merev polc nehéz, nem könnyű ki-be rakosgatni. A két kivehető rekeszben a kötelező tartozékok és néhány apróság fér el
    

 

 

Szinte tökéletes a pedálrend. A kezelés nagyobb cipővel sem problémás, a bal láb pihentetésére is gondoltak
 
Egy kézzel elbillentjük a kart, és előretoljuk a lapot, illetve döntjük a támlát. A kezelés kívülről könnyű, de a bent ülő csak nehezen tudja állítani a dőlésszöget
 
Ez az alaphelyzet. Az előretolt ülések mögött kis vályú keletkezik. Az ötödik ajtót könnyű lecsukni, és elég magasra is nyílik
    

 

 
Nagyobb tárgyak elől sem „futamodik meg“ a Yaris. A rakodóperem kissé magas
 
A korábbi Yaris 1,3-asa dolgozik (kicsit hangosan) a csöppnyi motortérben. Az 1,0 litereshez képest plusz 298 köbcenti és 18 lóerő felára 140 ezer forint
 
 
   

Az Autó2 újság 2006/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Tágas beltér elöl-hátul
Jó összeszerelési minőség
Praktikus utastéri tárolóhelyek
Többféleképpen variálható csomagtartó
Komfortos futómű
Pontos, ideális áttételezésű kormány
Jól adagolható, erős fék
Kopogós műanyagok
Kicsit körülményes a fűtés/szellőzés kezelése
Magas peremű csomagtér
Vaskos C-oszlop
 
Kulturált járású, jó gázreakciójú motor
Kedvező fogyasztás
Pontos váltó
Nagy motorzaj
Biztonság Költségek
Alapáron is megfelelő biztonsági felszereltség
Isofix-bekötési pontok
Vezetői térdlégzsák
Alapkivitelhez nem rendelhetők további légzsákok
Kitörésgátló nem rendelhető
 
Versenyképes ár
3 év vagy 100 000 km garancia
12 év átrozsdásodás elleni garancia
15 000 km vagy 1 évi olajcsere / szervizperiódus

Az Autó2 újság 2006/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap: Toyota Yaris 1.3 VVT-i Exe

Motor: Soros négyhengeres benzinmotor elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő lánchajtású vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Változó szívószelep-vezérlés. Könnyűfém hengerfej és blokk. Hengerűrtartalom: 1296 cm3, furat 72,0 mm, löket 79,6 mm. Sűrítési arány 11:1. Teljesítmény 87 LE/64 kW (6000/min). Nyomaték: 121 Nm (4200/min). Olajtöltés: 3,5 l. Hűtővíz: 5,0 l. Akkumulátor: 12 V 50 Ah.

Erőátvitel: Ötfokozatú kéziváltó, hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Elsőkerékhajtás. Sebesség 1000-es fordulatszámon 5-ikben 38 km/óra.

Felfüggesztés: Elöl segédvázas McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés, spirálrugók. Elöl-hátul kanyarstabilizátor. Elöl hűtött tárcsa-, hátul dobfékek. Háromfordulatos, fogasléces kormánymű, elektromos rásegítéssel. ABS, fékasszisztens.

Karosszéria:  Ötajtós, ötüléses, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1020 kg. Megengedett össztömeg: 1480 kg. Üzemanyagtartály: 42 l. Hossz: 3750 mm, Szélesség: 1695 mm, Magasság: 1530 mm, Tengelytáv: 2460 mm, Nyomtáv elöl: 1470 mm, Nyomtáv hátul: 1460 mm, Belső szélesség elöl: 1390 mm, Belső szélesség hátul: 1380 mm, Belmagasság elöl: 930 mm, Elülső ülőlap: 510 mm, Lábhelyméret: 390–590 mm, Belmagasság hátul: 930 mm, Hátsó ülőlap: 450 mm, Üléstér: 40–440 mm, Csomagtér: 272–363–1086 l, Gumik: 185/60 R15 (Semperit Sportgrip).

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 11,5 s. Végsebesség: 170 km/h. Fogyasztás (EU) ·város: 7,2 l/100 km ·városon kívül: 5,3 l/100 km ·vegyes: 6,0 l/100 km. Tesztátlag: 7,3 l/100 km* (csak városban) * Saját mérés, vegyes használatban, egy személlyel, 8–12 Celsius-fok hőmérsékleten

Garancia, szerviz: Általános: 3 év vagy 100 000 km Átrozsdásodás elleni: 12 év Fényezési: 3 év Védőszárny: 3 év Szervizperiódus, olajcsere: 15 000 km vagy 1 év

Az alapkivitel érdemleges tartozékai: Blokkolásgátló, fékasszisztens, vezető- és utasoldali légzsák, feszítős és erőhatárolós elülső biztonsági övek, színezett üveg, fényezett lökhárító, Isofix-rögzítés, öt állítható magasságú fejtámla és ugyanennyi hárompontos automata öv, osztottan dönthető, tologatható, változtatható támladőlésű hátsó ülés, elektromosan állítható külső tükrök, állítható magasságú szervokormány, CD-s rádió 4 hangszóróval, fedélzeti számítógép, digitális óra.

Ára: 2 675 000 Ft

A tesztautó további érdemleges tartozékai: Oldallégzsákok elöl, vezetői térdlégzsák, függönylégzsákok, elektromos elülső ablakemelők, tengelyirányban is állítható kormányoszlop, állítható magasságú vezetőülés, kulcs nélküli nyitó/indító rendszer, központi zár, 15 colos könnyűfém keréktárcsák, 6 hangszórós MP3/CD rádió, automata klímaberendezés, bőrbevonatú kormány és sebességváltó gomb, kormányról vezérelhető audiorendszer, ködfényszóró, küszöb- és hátsóablakspoiler.

Ára: 3 747 000 Ft

Az Autó2 újság 2006/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás