Újautó
Teszt: Toyota Yaris 1.3 VVT-i Exe - Második menet
A Toyota 1999-ben az előd Yarisszal alaposan megbolygatta a kisautópiacot. A második generáció így az előd sikereinek hátszelével érkezik.
Képekben
Az Autó2 újság 2006/4. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei – hátrányai
Karosszéria, felfüggesztés | ![]() | Motor, erőátvitel | ||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Biztonság | Költségek | |||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
Az Autó2 újság 2006/4. számában megjelent cikk rövidített változata
Adatlap: Toyota Yaris 1.3 VVT-i Exe
Motor: Soros négyhengeres benzinmotor elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő lánchajtású vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Változó szívószelep-vezérlés. Könnyűfém hengerfej és blokk. Hengerűrtartalom: 1296 cm3, furat 72,0 mm, löket 79,6 mm. Sűrítési arány 11:1. Teljesítmény 87 LE/64 kW (6000/min). Nyomaték: 121 Nm (4200/min). Olajtöltés: 3,5 l. Hűtővíz: 5,0 l. Akkumulátor: 12 V 50 Ah.
Erőátvitel: Ötfokozatú kéziváltó, hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Elsőkerékhajtás. Sebesség 1000-es fordulatszámon 5-ikben 38 km/óra.
Felfüggesztés: Elöl segédvázas McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés, spirálrugók. Elöl-hátul kanyarstabilizátor. Elöl hűtött tárcsa-, hátul dobfékek. Háromfordulatos, fogasléces kormánymű, elektromos rásegítéssel. ABS, fékasszisztens.
Karosszéria: Ötajtós, ötüléses, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1020 kg. Megengedett össztömeg: 1480 kg. Üzemanyagtartály: 42 l. Hossz: 3750 mm, Szélesség: 1695 mm, Magasság: 1530 mm, Tengelytáv: 2460 mm, Nyomtáv elöl: 1470 mm, Nyomtáv hátul: 1460 mm, Belső szélesség elöl: 1390 mm, Belső szélesség hátul: 1380 mm, Belmagasság elöl: 930 mm, Elülső ülőlap: 510 mm, Lábhelyméret: 390–590 mm, Belmagasság hátul: 930 mm, Hátsó ülőlap: 450 mm, Üléstér: 40–440 mm, Csomagtér: 272–363–1086 l, Gumik: 185/60 R15 (Semperit Sportgrip).
Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 11,5 s. Végsebesség: 170 km/h. Fogyasztás (EU) ·város: 7,2 l/100 km ·városon kívül: 5,3 l/100 km ·vegyes: 6,0 l/100 km. Tesztátlag: 7,3 l/100 km* (csak városban) * Saját mérés, vegyes használatban, egy személlyel, 8–12 Celsius-fok hőmérsékleten
Garancia, szerviz: Általános: 3 év vagy 100 000 km Átrozsdásodás elleni: 12 év Fényezési: 3 év Védőszárny: 3 év Szervizperiódus, olajcsere: 15 000 km vagy 1 év
Az alapkivitel érdemleges tartozékai: Blokkolásgátló, fékasszisztens, vezető- és utasoldali légzsák, feszítős és erőhatárolós elülső biztonsági övek, színezett üveg, fényezett lökhárító, Isofix-rögzítés, öt állítható magasságú fejtámla és ugyanennyi hárompontos automata öv, osztottan dönthető, tologatható, változtatható támladőlésű hátsó ülés, elektromosan állítható külső tükrök, állítható magasságú szervokormány, CD-s rádió 4 hangszóróval, fedélzeti számítógép, digitális óra.
Ára: 2 675 000 Ft
A tesztautó további érdemleges tartozékai: Oldallégzsákok elöl, vezetői térdlégzsák, függönylégzsákok, elektromos elülső ablakemelők, tengelyirányban is állítható kormányoszlop, állítható magasságú vezetőülés, kulcs nélküli nyitó/indító rendszer, központi zár, 15 colos könnyűfém keréktárcsák, 6 hangszórós MP3/CD rádió, automata klímaberendezés, bőrbevonatú kormány és sebességváltó gomb, kormányról vezérelhető audiorendszer, ködfényszóró, küszöb- és hátsóablakspoiler.
Ára: 3 747 000 Ft
Az Autó2 újság 2006/4. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...