Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Toyota Corolla 1.4 D-4D Luna - Hagyományok útján

Vajon elegendő muníciót kapott a fokozódó konkurenciaharchoz a Corolla legfrissebb generációja?

Képekben

Japánból jön a tizedik generáció. Az illesztési hézagok keskenyek, az ajtózáráshoz leheletnyi erő kell. Az Auris ötcsillagos EuroNCAP- tesztje után a Corolla is hasonlóra számíthat

Védtelen helyen van az alsó sarkokra kitett kerek fényvisszaverő prizma. A tolatóradar sokat segít, egyébként nem könnyű kitalálni, hol az autó vége
Japánból jön a tizedik generáció. Az illesztési hézagok keskenyek, az ajtózáráshoz leheletnyi erő kell. Az Auris ötcsillagos EuroNCAP- tesztje után a Corolla is hasonlóra számíthat
 
A tükör állítógombja nem látszik a kormány takarásában. A középkonzol két szélén és a kormány bal oldalán apró rekeszt találunk
 
Védtelen helyen van az alsó sarkokra kitett kerek fényvisszaverő prizma. A tolatóradar sokat segít, egyébként nem könnyű kitalálni, hol az autó vége
    
A finoman csukódó fedelű kesztyűtar-tókban sok minden elfér. Alsóvilágítást is kapott Az ülőlap magassága racsnis karos megoldással változtatható, a támla dőlésszögének beállítása is karral lehetséges 

A pedálrend csaknem tökéletes.

A finoman csukódó fedelű kesztyűtartókban sok minden elfér. Alsó világítást is kapott
 
Az ülőlap magassága racsnis karos megoldással változtatható, a támla dőlésszögének beállítása is karral lehetséges
 
A pedálrend csaknem tökéletes
    
 Nem aeroblade típusúak a lapátok, de csendben és hatékonyan tisztítanak 
Tágra nyílnak az ajtók, jó helyre kerültek a behúzó- fogantyúk. Minden ajtón kialakítottak közepes vizes-palacknak is megfelelő méretű zsebet. Az első ajtó kapcsolói közül csak a vezető ablakemelője kapott világítást
 
Nem aeroblade típusúak a lapátok, de csendben és hatékonyan tisztítanak
 
A csomagtartó ajtaja belülről vagy kulccsal nyílik, hiányzik róla a lehúzófül. A rögzítőháló és a kosztűrő műanyag tálca praktikus. A padló szükségkereket rejt. A ledöntött ülések 2 méter hosszú, 95 cm széles tárgyat is beengednek. Nem lesz teljesen sík a tér, küszöb marad az üléseknél
    
A motorháztetőt egyszerű kitámasztó tartja a ma-gasban. A kis ,,kerregő" nem hangoskodik, és jól is viszi a testes karosszériát. 210 000 forintért kapható hozzá robotizált kéziváltó. A 126 LE-s 2,0-ás D-4D felára az 1,4-eshez képest 680 000 forint Nem a legjobb helyre, a sárga fényű Optitronműszerpult bal szélére tették a fedélzeti számítógép kis gombját. A műszerfal közepén nyilak jelzik, mikor érdemes sebességet váltani Ha nem langalétát küldünk a hátsó ülésre, nem lesz gondja a lábtér és a fejtér méretével. A sík padló a középső utasnak ajándék. Széria a három három-pontos isofix-pont is 
A motorháztetőt egyszerű kitámasztó tartja a ma-gasban. A kis ,,kerregő" nem hangoskodik, és jól is viszi a testes karosszériát. 210 000 forintért kapható hozzá robotizált kéziváltó. A 126 LE-s 2,0-ás D-4D felára az 1,4-eshez képest 680 000 forint
 
Nem a legjobb helyre, a sárga fényű Optitronműszerpult bal szélére tették a fedélzeti számítógép kis gombját. A műszerfal közepén nyilak jelzik, mikor érdemes sebességet váltani
 
Ha nem langalétát küldünk a hátsó ülésre, nem lesz gondja a lábtér és a fejtér méretével. A sík padló a középső utasnak ajándék. Széria a három három-pontos isofix-pont is
    
A két ülés között jut hely flakonnak, CD-nek, kacatoknak. A könyöklő párnája tologatható  
A két ülés között jut hely flakonnak, CD-nek, kacatoknak. A könyöklő párnája tologatható
  
    

  Az Autó2 újság 2007/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Jó vezetési pozíció
Széles beltér
Kiváló összeszerelési minőség
Praktikus utastéri tárolóhelyek
Komfortos futómű
Jól adagolható fék
120 km/óra felett erős szélzaj
Hiányzó csomagtérajtó lehúzófül
190 cm magasság felett szűkös hátsó lábtér és fejtér
Vaskos C-oszlop
 
Kulturált járású, jó gázreakciójú motor
Takarékos dízel
Pontos váltó
Csendes üzem
 
Biztonság Költségek
Hat + vezetői térdlégzsák
Alapkivitelhez nem rendelhetők további légzsákok
Kitörésgátló csak magasabb szinthez jár
 
Hosszú garancia és tartós rozsdagarancia
Sűrű olajcsere/szerviz periódus
Kissé drága indulóár

 

 Az Autó2 újság 2007/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Motor Soros négyhengeres, közös csöves, közvetlen befecskendezéses, levegő-visszahűtéses, változó geo-metriás turbós dízelmotor, elöl keresztben beépítve. Egy felülfekvő lánchajtású vezérműtengely, hengerenként két szelep. Hengerűrtartalom: 1364 cm3, furat 73,0 mm, löket 81,5 mm. Sűrítési arány 17,9:1. Teljesítmény 90 LE/66 kW (3800/min). Nyomaték: 190 Nm (1800–3000/min). Olajtöltés: 4,3 l. Hűtővíz: 5,5 l. Akkumulátor: 12 V 85 Ah.

Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Elsőkerékhajtás. Sebesség 1000/min fordulatszámon 5.-ben 45 km/h.

Felfüggesztés Elöl McPherson-, hátul torziós rudas felfüggesztés, spirálrugók. Elöl-hátul kanyarstabilizátor. Elöl hűtött tárcsa-, hátul tömör tárcsafék. 2,9 fordulatos, fogasléces kormánymű, elektromos rásegítéssel. ABS, fékasszisztens.

Karosszéria Négyajtós, ötüléses önhordó acélka-rosszéria. Saját tömeg: 1275 kg. Megengedett össztömeg: 1780 kg. Üzemanyagtartály: 55 l. Menetteljesítmények: Gyorsulás (0–100 km/h): 12 s. Végsebesség: 175 km/h.

Fogyasztás város/városon kívül/vegyes: 5,8/4,3/4,9 l/100 km. Tesztátlag: 6 l/100 km*. * saját mérés, vegyes használatban, egy személlyel, 8–12 Celsius-fok hőmérsékleten

Garancia, szerviz Általános 3 év vagy 100 000 km, átrozsdásodás elleni 12 év, fényezési 3 év, védőszárny 3 év. Szervizperiódus, olajcsere       15 000 km vagy 1 év.

A Luna-kivitel érdemleges tartozékai Blokkolás-gátló, fékasszisztens, vezető- és utasoldali légzsák, oldal-légzsák elöl, függönylégzsák, vezetői térdlégzsák, manuá-lis klímaberendezés, feszítős és erőhatárolós első bizton-sági övek, bőrkormány és váltógomb, állítható magasságú vezetőülés, ostorcsapásos nyaksérülést mérséklő ülések, ködfényszóró, Isofix-rögzítés, öt állítható magasságú fejtámla és ugyanennyi hárompontos automata öv, osz-tottan dönthető hátsó ülés, elektromosan állítható és fűt-hető külső tükrök, fényezett tükörházak és kilincsek, négy elektromos ablakemelő, távirányítós központi zár, négy irányban állítható szervokormány, kormányról vezérelhető CD-s, MP3-as rádió 6 hangszóróval, fedélzeti számítógép.

Ára: 4 690 000 Ft.

A tesztautó további érdemleges tartozékai Metálfényezés 110 000 Ft, Connect-csomag (tolatóradar, Bluetooth-telefonkihangosítás) 125 000 Ft, Stílus-csomag (16 colos könnyűfém keréktárcsa téli gumival, színezett oldalvédő csíkok) 265 000 Ft.

Ára: 5 190 000 Ft.

Az Autó2 újság 2007/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás