Újautó
Teszt: Toyota Corolla 1.4 D-4D Luna - Hagyományok útján
Vajon elegendő muníciót kapott a fokozódó konkurenciaharchoz a Corolla legfrissebb generációja?
Képekben
Az Autó2 újság 2007/3. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei – hátrányai
Karosszéria, felfüggesztés | ![]() | Motor, erőátvitel | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Biztonság | Költségek | |||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
Az Autó2 újság 2007/3. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Motor Soros négyhengeres, közös csöves, közvetlen befecskendezéses, levegő-visszahűtéses, változó geo-metriás turbós dízelmotor, elöl keresztben beépítve. Egy felülfekvő lánchajtású vezérműtengely, hengerenként két szelep. Hengerűrtartalom: 1364 cm3, furat 73,0 mm, löket 81,5 mm. Sűrítési arány 17,9:1. Teljesítmény 90 LE/66 kW (3800/min). Nyomaték: 190 Nm (1800–3000/min). Olajtöltés: 4,3 l. Hűtővíz: 5,5 l. Akkumulátor: 12 V 85 Ah.
Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Elsőkerékhajtás. Sebesség 1000/min fordulatszámon 5.-ben 45 km/h.
Felfüggesztés Elöl McPherson-, hátul torziós rudas felfüggesztés, spirálrugók. Elöl-hátul kanyarstabilizátor. Elöl hűtött tárcsa-, hátul tömör tárcsafék. 2,9 fordulatos, fogasléces kormánymű, elektromos rásegítéssel. ABS, fékasszisztens.
Karosszéria Négyajtós, ötüléses önhordó acélka-rosszéria. Saját tömeg: 1275 kg. Megengedett össztömeg: 1780 kg. Üzemanyagtartály: 55 l. Menetteljesítmények: Gyorsulás (0–100 km/h): 12 s. Végsebesség: 175 km/h.
Fogyasztás város/városon kívül/vegyes: 5,8/4,3/4,9 l/100 km. Tesztátlag: 6 l/100 km*. * saját mérés, vegyes használatban, egy személlyel, 8–12 Celsius-fok hőmérsékleten
Garancia, szerviz Általános 3 év vagy 100 000 km, átrozsdásodás elleni 12 év, fényezési 3 év, védőszárny 3 év. Szervizperiódus, olajcsere 15 000 km vagy 1 év.
A Luna-kivitel érdemleges tartozékai Blokkolás-gátló, fékasszisztens, vezető- és utasoldali légzsák, oldal-légzsák elöl, függönylégzsák, vezetői térdlégzsák, manuá-lis klímaberendezés, feszítős és erőhatárolós első bizton-sági övek, bőrkormány és váltógomb, állítható magasságú vezetőülés, ostorcsapásos nyaksérülést mérséklő ülések, ködfényszóró, Isofix-rögzítés, öt állítható magasságú fejtámla és ugyanennyi hárompontos automata öv, osz-tottan dönthető hátsó ülés, elektromosan állítható és fűt-hető külső tükrök, fényezett tükörházak és kilincsek, négy elektromos ablakemelő, távirányítós központi zár, négy irányban állítható szervokormány, kormányról vezérelhető CD-s, MP3-as rádió 6 hangszóróval, fedélzeti számítógép.
Ára: 4 690 000 Ft.
A tesztautó további érdemleges tartozékai Metálfényezés 110 000 Ft, Connect-csomag (tolatóradar, Bluetooth-telefonkihangosítás) 125 000 Ft, Stílus-csomag (16 colos könnyűfém keréktárcsa téli gumival, színezett oldalvédő csíkok) 265 000 Ft.
Ára: 5 190 000 Ft.
Az Autó2 újság 2007/3. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...