Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Subaru Justy 1.0 Active - Új gyökerek

Itthon alig ismerték az eddigi Justyt, pedig Magyarországon készült. Az újdonságnak több esélye van a hódításra.

Képekben

A nagy felületű, de nem osztott terű tükrök sokat segítenek a városi forgalomban, a kilátás csak hátra átlósan korlátozott a vastag C-oszlopok miatt. A lemezek illesztése egyenletesen keskeny. Az összkerékhajtással is kapható ikertestvér Daihatsu Sirion négy csillagot szerzett a EuroNCAP törésteszten, ami jó eredménynek számít
 
Könnyű megszokni a szinte függőleges fart, parkoláskor nem hiányzik a tolatóradar. Az alufelni és a 14 colos gumi az Active-szint sajátja, a belépőmodell dísztárcsát és 13-as kerekeket kap
 
Alig marad lemezfelület, ha kitárjuk az öt „szárnyat”. A hátsó oldalajtó is meglepően tágra nyitható, könnyű bejutni az utastérbe
    

  

A térkínálat minden irányban szellős, nem kényelmetlenek az első ülések; a karos magasság- és háttámla-szabályozó mechanizmus jól használható. A kormányoszlop állítási útja túl kicsi
 
A pedálrendre nem lehet panasz, de furcsa, hogy a gázpedál gumibevonata alól 4000 km után előtűnt a fémfelület
 
A vidám hangulatú műszerpult a kormányoszloppal együtt mozog, vízhőmérője nincs, fedélzeti számítógépe viszont van. A 6500-as piros zónáig készséggel elpörög az aggregát
    

  

Kopogós, egyhangú felületek, még a könyöklő is kőkemény. Hátul hangszóró van a zseb helyén, az ablakemelő kapcsolói közül csak a vezetőé automata és megvilágított
 
A helykínálat eggyel nagyobb kategóriában is elfogadható lenne, de az ülőlap lehetne valamivel hosszabb. Hátul három fejtámlát, három automata, hárompontos övet, valamint két Isofix-csatlakozót találunk
 
Egyszerűen és gyorsan elfektethető a hátsó ülés.
    

 

 

 
A teljes kapacitás 630 l, az első ülésekig 130 cm hosszú tárgy is becsúsztatható
 
Jól kihasználható a műszerfal jobbján végigfutó polc, de a kesztyűtartó nem túl praktikus.
 
A hűtés-fűtés forgótárcsái precízen működnek, a belső levegőkeringetés kapcsolóját túl mélyre rejtették. A tükörállító gombok szokatlan helyen, a kormány mögött jobboldalt kaptak helyet, ráadásul nincsenek is megvilágítva
    

 

 
A csomagtartó ajtaja kellően nagy utat nyit. A kalaptartó mögötti kiegészítő textil szabadon lebeg, ha nincs használatban
 
Itt készül a 70 lóerő, kissé zajos körülmények között. A régimódi ablaktörlő lapátok jól végzik a dolgukat
 
 
    

Az Autó2 újság 2008/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Tágas helykínálat elöl-hátul
Jól átlátható karosszéria
Jó pedálrend
Minőségi összeszerelés
Ötletes rakodóhelyek elöl
Egyszerűen bővíthető csomagtartó
Rövid úton állítható kormányoszlop
Sok kopogós műanyag
Kevés oldaltartást adó első ülések
Gyér hangszigetelés, erős szélzaj
 
Nyomatékos, készséges erőforrás
Pontatlan és gumiszerű váltókulissza
Nagy motorzaj
Biztonság Költségek
Isofix-bekötésipontok hátul
Első oldallégzsák, függönylégzsák
Kitörésgátló nem rendelhető
 
3 év/100 000 km garancia
Gazdag alapfelszereltség
Drága

Az Autó2 újság 2008/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Motor Folyadékhűtéses, soros háromhengeres, négyütemű benzinmotor elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, lánchajtás, hengerenként négy szelep, 4 helyen csapágyazott főtengely. Szívóoldali változó szelepvezérlés. Könnyűfém hengerfej és blokk. Hengerűrtartalom: 998 cm3, furat: 71,0 mm, löket: 84,0 mm. Sűrítési arány: 10,5:1. Teljesítmény: 70 LE/51 kW (6000/min). Nyomaték: 94 Nm (3600/min). Olajtöltés: 3,1 l. Akkumulátor: 12 V 44 Ah.

Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, egytárcsás száraz tengelykapcsoló. Elsőkerék-hajtás. Sebesség 1000/min fordulatszámon ötödik fokozatban: 33 km/h.

Felfüggesztés Elöl McPherson-, hátul csatolt hosszanti lengőkarok, spirálrugók, kanyarstabilizátor. Elöl hűtött tárcsa-, hátul dobfék, ABS, pánikfék. Háromfordulatos, fogasléces kormánymű, elektromos rásegítéssel.

Karosszéria Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 890 kg. Megengedett össztömeg: 1390 kg. Üzemanyagtartály: 40 l. Menetteljesítmények: Gyorsulás (0–100 km/h): 13,9 s. Végsebesség: 160 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 6,1/4,4/5 l/100 km. Tesztátlag: 6,7 l/100 km*. CO2-kibocsátás vegyes üzemben: 118 g/km. * Saját mérés, főleg városban, két személlyel, +15 és +25 Celsius-fok közötti hőmérsékleten.

Garancia, szerviz Általános garancia és fényezési jótállás: 3 év/100 000 km, védőszárny-szolgáltatás: 3 év, átrozsdásodás elleni garancia: 12 év, szervizperiódus, olajcsere: 15 000 km vagy 1 év.

A Trend-alapkivitel lényegesebb tartozékai ABS, elektronikus fékerőelosztó, fékasszisztens, vezető- és utasoldali légzsák, első oldallégzsák, hárompontos öv és állítható magasságú fejtámla valamennyi üléshez, sugárirányban állítható szervokormány, elektromos tükörállítás, elektromos első-hátsó ablakemelő, távirányítós központi zár, hátsó Isofix-rögzítés, osztottan dönthető hátsó ülés, manuális klímaberendezés, CD-s rádió 2 hangszóróval.

Ára: 2 839 000 Ft

Az Active-kivitelű tesztautó további felszerelései Függönylégzsák, könnyűfém keréktárcsa, állítható magasságú vezetőülés, 4 hangszórós audiorendszer, AUX-csatlakozó, metálfényezés (99 000 Ft).

Ára: 3 138 000 Ft

Az Autó2 újság 2008/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás