Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Skoda Superb 1.8 TSI Elegance - Antipasszát?

Izgalmas részleteket rejt a Skoda megújult presztízsmodellje.

Képekben

Elegáns, csupa króm négy-vagy ötajtós
 
Volkswagen-elemekkel kialakított fedélzet. Széles a középkonzol, prémiumos a fabetét
 
Hosszan nyújtózó, harmonikus karosszéria, kedvező a cw=0,29 légellenállási érték
    

  

A napelemek segítségével álltában is átszellőztethető az autó napozó utastere
 
A középkonzol nagy képernyője jeleníti meg a fedélzeti számítógép üzeneteit és a navigáció térképét
 
A két szín kombinációjába öltöztetett puha műszerfal az Elegance-kivitel része, akárcsak a hat légzsák
    

  

A mennyezetből szemüvegtartó hajlik ki. A napfénytető elektromosan mozgatható, az oszlop hosszan nyújtózik
 
Kényelmesek és igényesek az elektromosan mozgatható, világos, alcantaraborítású ülések
 
A hátsó ülés közepére könyöklő hajlik. Messze az első ülés, és a középső hőirányító is távol van
    

  

A hátsó ajtó pici rakodózsebet és egy esernyőnek kiképzett üreget tartalmaz
 
Középtermetűek jól elférnek az ereszkedő tető alatt. A hátralátást a fejtámlák és az oszlopok is nehezítik
 
A négyajtós kissé szűk csomagtérfedelét Skoda-állandó lámpák szegélyezik
    

  

Kategóriájának egyik legnagyobb csomagterével büszkélkedhet a Superb. A hátsó ülésen síátjáró is nyitható
 
Könnyű az ötajtós kivitel csomagtartója fölé hajolni, az ajtóból kilógó zár 180 cm magasra emelkedik
 
Ha a C-oszlopon reteszel, négyajtós, ha old a zár, ötajtós a fedél
    

  

Dinamizmussal mozgatja az autót a közvetlen befecskendezéses motor
 
 
 
 
    

Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Variálható csomagtérfedél
Bőséges térkínálat
Kényelmes utastér
Jó úttartás
Méretes csomagtér
Viszonylag kis belmagasság
Felütő úthibák
Akadályozott kilátás
 
Megbízható, erőteljes motor
Pontos, kezes váltó
 
Biztonság Költségek
Hat légzsák, övfeszítők
ABS, ESP szériatartozék
  
Garancia három évre
Bőkezű felszerelések
Magas ár

Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor Soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses benzinmotor, turbófeltöltéssel, köztes hűtővel, elöl keresztben beépítve. Két vezértengely lánchajtással. Hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej és blokk. Hengerűrtartalom: 1798 cm3, furat: 82,5, löket: 84,2 mm. Sűrítési arány: 9,6:1. Teljesítmény: 160 LE/118 kW (5000–6200/min). Nyomaték: 250 Nm (1500–4200/min). Olajtöltés: 3,8 l. Hűtővíz: 8,6 l. Akkumulátor: 12V, 44 Ah.

Erőátvitel Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség 1000/min fordulatszámon hatodik fokozatban 48 km/h.

Felfüggesztés Elöl segédkeretes McPherson, kanyarstabilizátor. Hátul összetett független karrendszer, tekercsrugók. Elöl hűtött tárcsa-, hátul tárcsafékek. Háromfordulatos fogasléces kormánymű, elektrohidraulikus rásegítés.

Karosszéria Ötajtós, ötüléses karosszéria. Saját tömeg: 1454 kg-tól. Megengedett össztömeg: 2074 kg-ig. Üzemanyagtartály: 60 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 8,6 s. Végsebesség: 220 km/h Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 10,4/6,0/7,6 l/100 km. CO2: 179 g/km. Tesztátlag: 9,0 l/100 km.* * Saját mérés, vegyes használatban, egy-három személlyel, 15–28 Celsius-fok hőmérsékleten

Garancia, szerviz Általános: három év, vagy 150 000 km. Átrozsdásodás elleni: 12 év. Szervizperiódus: max. 30 000 km vagy egy év, olajcsere és szerviz.

Az Elegance-kivitel érdemleges tartozékai Két elülső, oldal- és függönylégzsák, överő-határoló elöl-hátul, keréknyomás-figyelő, első ködfény és kanyarvilágítás, bixenon fényszórók mosóval, sebességfüggő elektromechanikus szervokormány, ABS, ESP, aszimmetrikusan osztva dönthető hátsó üléstámla, változtatható hátsó ajtónyílás, kétzónás automata klíma, légáramoltatás a B-oszlopból, sebességtartó, esőérzékelő, CD-s, MP3-as rádió, tolatóradar, függőlegesen és tengelyirányban állítható kormányoszlop, elektromosan szabályozható, fűthető első ülések változtatható deréktámasszal, elektromos ablakmozgatás, elektromosan állítható külső visszapillantók, könnyűfém felnik, bőrkormány, kézifékkar és sebességváltó gomb, krómdíszek kívül-belül, fedélzeti számítógép.

Ára: 7 761 800 Ft

Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás