Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Skoda Fabia Ambiente 1.2 12V - Vitézkötés

Piaci esélyek szép reményével lép a legzsúfoltabb küzdőtérre a cseh vitéz.

Képekben

A Roomster orrát kölcsönzi, és a mai swiftes, minis áramlatot követi nagy beltérrel, igényes minőséggel
 
Szinte kombi, mint minden jól kihasználható karosszéria. Valamennyi irányban jól átlátható, egyedül átlósan hátra kicsit nehézkesebben
 

Minőségi, jól áttekinthető műszerfal. A 240 km/h-ig skálázott óra barokkos túlzás. A sebességváltó kar előtt tágas rakodási hely van. A gyári rádió-CD akusztikus mélyhangokat sugároz

    
  

A motor akár íróasztaldíszként is jól mutatna,  és méretét meghazudtolóan szépen dolgozik
 
Szépen burkolt az első ajtó, nagy zsebbel. A merőlegesen kiálló tükörállító kapcsoló kicsit suta
 
Tágas és szellősen magas a hely hátul, a középső merevítő vaskos az üléstámlákon zsebek is vannak, az oldalüvegek teljesen lehúzhatóak
    

  

A csomagtér a kategóriájában nagy, ügyes a flexibilis kivehető kerítés és az italtartó
 
A kettős kesztyűtartó: a két kicsi több, mint egy nagy
 
Kényelmes első könyöklő, tárolórekesszel
    

 

 

 
Az ülések hagyományos módon dönthetők előre, a pótkerék teljes értékű
 
 
 
 
    

Az Autó2 újság 2007/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Osztályában tágas utastér, finom anyagokból
Kényelmes ki-beszállás
Jó vezetési helyzet a kényelmes ülésen
Igen jó kormány-, egyenesfutás és kanyarstabilitás
Csendes, kényelmes és jó útfekvést eredményező felfüggesztések
Alapkivitelben is logikus felszereltség
 Nagy csomagtér, sok rakhely az utastérben
Kilátás átlósan hátra
Magas középső merevítő hátul
 
Hengerszámához és méretéhez képest fokozottan kulturált és csendes motor
 Hengerűrtartalmához képest nagy nyomaték alacsony fordulatszámtól
 Rendkívül jól kapcsolható és osztott, ötfokozatú váltó
  Parádés elindulási hajlam
Apró rezonanciák (üresben) túráztatáskor
Biztonság Költségek
Négy légzsák, alapfelszereltségként, öt hárompontos biztonsági öv és fejtámla
Felső Isofix bekötési pontok hátul
 Hatásos fék
  
Hároméves garancia
Jó fogyasztás
15 000 km-es olajcsereperiódus
Tízéves átrozsdásodási garancia
 Ár

Az Autó2 újság 2007/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap

Motor Folyadékhűtéses, soros háromhengeres, négyütemű, benzinmotor elöl keresztben beépítve. Két vezértengely lánchajtással, hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej és blokk. Hengerűrtartalom: 1198 cm3, furat 76,5 mm, löket 86,9 mm. Sűrítési arány 10,5:1. Teljesítmény 70 LE/51 kW (5400/min). Nyomaték: 112 Nm (3000/min). Olajtöltés: 3,5 l. Hűtővíz: 6,0 l. Akkumulátor: 12V, 44 Ah.

Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség (1000/min) fordulatszámon ötödik fokozatban: 31,5 km/h.

Felfüggesztés Elöl McPherson segédalvázon, kanyarstabilizátor. Hátul csatolt hosszanti lengőkarok, tekercsrugók. Elöl tárcsa, hátul dobfékek. 2,8 fordulatos fogasléces kormánymű, elektrohidraulikus rásegítés. Karosszéria: Ötajtós, ötüléses karosszéria. Saját tömeg: 1040 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1555 kg-ig. Üzemanyagtartály: 45 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 14,9 s Végsebesség: 163 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 7,7/4,9/7,7 l/100 km. Tesztátlag: 7,9 l/100 km. * saját mérés, vegyes használatban, egy-két személlyel, 14–27 Celsius-fok hőmérsékleten

Garancia, szerviz Általános: 3 év (vagy 150 000 km) védőszárny-szolgáltatás (márkaszerviz-látogatás esetén) az autó teljes életére. Átrozsdásodás elleni: 10 év. Fényezési: 3 év. Olajcsere-periódus: 15 000 km.

A (legolcsóbb) Skoda Fabia Classic alapkivite-lének érdemleges tartozékai Két első front- és oldallégzsák, blokkolásgátló, elektrohidraulikus szervokormány, öt biztonsági öv és fejtámla, két irányban állítható kormányoszlop, aszferikus bal tükör, állítható magasságú fényszórók, zöld hővédő üvegezés, osztottan dönthető ülések hátul, Isofix-pontok felső bekötéssel, automatikus lámpakapcsoló, indításgátló. Ára: 2 649 000  Ft

A Skoda Ambiente további érdemleges tartozékai Automatikus klíma, állítható magasságú vezetőülés, fedélzeti számítógép, 15-ös acélkerekek, elektromos első üvegmozgatás, elektromos tükrök, zárt kesztyűtartók, oldalvédő díszlécek, vetítős fényszórók, négyküllős kormány, ködlámpák, távvezérelt központi zár, króm-keretes hűtőrács. Ára: 2 999 000 Ft

Az Autó2 újság 2007/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Mozgásban

A film megtekintéséhez Internet Explorer ajánlott!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás