Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Seat Leon 1.6 Stylance - Az idomítás csodája

A Leon ott harapna a Volkswagenbe, ahol annak a legjobban fáj:
a Golf az ő vetélytársa, de mégis mennyire?

Képekben

Feltűnően minőségi a lemezmunka. A masszív fémen alacsony az üvegház (ablaksor), előre és átlósan előre jó, hátra – különösen átlósan hátra – kicsit nehézkes kinézni
A hátsó tér a sportosság ellenére szellős. A csomagtérajtó magasról nyit: a csomagokat át kell emelni
A fordulatszámmérőt középen tartó sportos műszerfal az olvasás és a kezelés öröme. A kormány karakteres
A felső műanyag hangyányit egyszerű, a zseb az elülső ajtón méretes, de zseb hátra nem jut, a nagy hangszórókkal jó a zene
A lámpaburák fényemittáló diódákat imitálnak
A kesztyűtartó nem túl nagy
Nem erőltetett, ötletes megoldás: a nagy billenő emblémával a hátsó ajtót nyitni és emelni egyaránt könnyű
A pedálrend a nagy gáz/fék mélységkülönbség miatt nem ideális
A műanyag ablakba süllyesztett, felvitt hátsó ajtókilincs nem igazán kényelmes

A csomagtér mérete teljesen átlagos (341 l), és magas a pereme, pótkerék helyett azonban csak javítókészlet jár, noha még a teljes értékű pótkerék is befér
A csomagtérnövelés egyetlen eszköze a támladöntés – igaz, két részben. Jól látszik, hogy az átlagos méretű vezetőhöz beállított elülső ülés mögött jókora lábtér van. Hátul is van elektromos csatlakozó
Nagyon igényes, prémiumos megoldás az ajtógumi plüssözött bevonattal

A hangszigeteletlen gépháztető ellenére az 1,6-os motor csendes, viszont a hangos gördülési zajnak akár okozója is lehet

Az Autó2 újság 2005/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztés Motor, erőátvitel
Kis szél- és motorzaj
Minőségi karosszériakivitel
Kényelmes vezetési helyzet, méretes utastér hátul is
Jó kanyarodási tulajdonságok
Igen jó felszereltség (biztonsági is)
Beszállási kényelem
Jelentős gördülési zaj
A hátsó üléseknek csak a támlája dönthető
Mindössze defektjavító készlet
Magas csomagtérperem
Jobb oldalon nem aszferikus tükör
Szép járású, csendes motor
Jól kapcsolható és áttételezett váltó
Kicsit nagy fogyasztás
Picit mérsékelt dinamizmus
Biztonság Költségek
Összes légzsák, hárompontos biztonsági öv és fejtámla
Isofix bekötési pontok
Egyáltalán nincsen Leon-törésteszt
30 000 km-es olajcsere- és szervizperiódus
2 évi (hosszabbítható) védőszárny-szolgáltatás
12 évi átrozsdásodás elleni garancia
Ár

Az Autó2 újság 2005/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Motor
Euro4-es, folyadékhűtéses, négyütemű, soros négyhengeres benzinmotor elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, fogazottszíjhajtásos felülfekvő vezértengely, hengerenként két szeleppel. Könnyűfém blokk és hengerfej. Hengerűrtartalom: 1595 cm3, furat 81,0 mm, löket 77,4 mm. Sűrítési arány: 10,5:1. Teljesítmény: 102 LE/75 kW (5500/min). Nyomaték: 148 Nm (3800/min). Olajtöltés: 4,0 l. Hűtővíz: 8,0 l. Akkumulátor: 12 V 44 Ah. Generátor: 110 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, hidraulikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló. Áttételek: I. 3,769 ; II. 2,095 ; III. 1,433; IV. 1,079; V. 0,851 H. 3,182. Végáttétel: 4,533. Sebesség 1000-es fordulatszámon (5. sebességben) 30 km/h.

Futómű
Elöl McPherson-felfüggesztések, hátul független, összetett karrendszer spirálrugókkal, hidraulikus lengéscsillapítókkal. Elöl-hátul torziós stabilizátor. Hidraulikus fékrendszer elöl-hátul tárcsafékkel. Fogasléces kormánymű, elektromechanikus rásegítéssel.

Karosszéria
Ötajtós, ötszemélyes, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1320 kg tól. Megengedett össztömeg: 1783 kg. Üzemanyagtartály: 55 l. Hossz: 4315 mm, Szélesség: 1768 mm, Magasság: 1768 mm, Tengelytáv: 2578 mm, Nyomtáv elöl: 1533 mm, Nyomtáv hátul: 1517 mm, Belső szélesség elöl: 1480 mm, Belső szélesség hátul: 1460 mm, Belmagasság elöl: 1015 mm, Elülső ülőlap: 520 mm, Lábhelyméret: 465–690 mm, Belmagasság hátul: 945 mm, Hátsó ülőlap: 490 mm, Üléstér: 170–425 mm, Csomagtér: 341 l, Gumik: 205/55 R16 (Bridgestone Turanza ER300).

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0–100 km/h): 11,7 s. Végsebesség: 184 km/h.
Fogyasztás (EU)
·város: 10,4 l/100 km
·városon kívül: 6,0 l/100 km
·vegyes: 7,6 l/100 km.
Tesztátlag: 12,2 l/100 km* (csak városban)
* Saját mérés, egy személlyel 10–20 Celsius-fok között

Garancia, szerviz
Kétévi általános garancia és védőszárny-szolgáltatás (hosszabbítható), 12 évi átrozsdásodás elleni garancia, 15 000 km-es (vagy éves) olajcsere-periódus.

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Az indulómodell (Reference Easy) felszereltsége:
két frontlégzsák, elülső oldallégzsák, függönylégzsák, 3 hátsó fejtámla, blokkolásgátló, sebességfüggő szervokormány, fényszórómagasság-állítás, gumiabroncs légnyomás kontrollámpa, defektjavító készlet, elülső elektromos ablakmozgatás és állítható-fűthető tükrök, indításgátló, hátsó ablaktörlő/mosó, kétirányú kormányállíthatóság, hőmérő, állítható gerinctámasz, ülésmagasság-állítás, osztottan dönthető hátsó üléstámla, rádióvezérelt zár, hővédő üvegezés.
A Stylance-változat többletfelszerelése
Automatikus légkondicionáló, kipörgésgátló, ködfényszóró, könnyűfém kerekek, sebességszabályozó, fedélzeti számítógép, hazakísérő fény, komfortműszerfal.

Ára: 4 170 000

Az Autó2 újság 2005/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás