Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Seat Ibiza 1.2 12V Reference - Ezen az alapon

Alkalmatos kis családi autó, kezdő motorral, nyitófelszereléssel.

Képekben

Erősen metszettek a vonalak, alul légterelő, oldalt emelkedő övvonal hangsúlyozza a sportosságát
 
A hosszú autó első lámpájától a hátsó kerékig tartanak az oldallemezek hajlatai, gumicsík nem védi őket
 
Egyszerű kialakítású a műszerfal. Alaptartozék a négy légzsák
    

  

Olykor túlárnyékoltak a műszerfal sötét lapjának világos számai, piros nyilai. A fémszín díszítésű kormányküllő az eltolt pedálsorra mutat
 
Oldalról is ad tartást az ülés. Az alig kesztyűzsebből kiszoruló kacatoknak az ülés oldalához tapadó mélyedés kínál helyet
 
Hosszan nyújtózik, így sokat kitakarhat az elülső oszlop
    

  

Kemény műanyagba burkolt az ajtó. Hátul nincs, elöl csöppnyi a zseb rajta
 
Kissé rövid az ülés, a térdhely elegendő. A vaskos oszlopba vágott kis ablak nem segíti a hátralátást
 
Hátul, középen kényelmetlen: magas a padló, közel a kardánbox
    

  

Az ülőlap eltávolításával síkra fekvő támla a kétszeresére nyújtja a 3/4 m-es, nem túl hosszú rakteret
 
Nagy felületet nyit az ajtó a ferdehátún. Magas a rakodóperem
 
Sem a motor, sem a fedele nem burkolt, mégsem zajos a könnyűfém háromhengeres
    

Bővebben az Autó2 2008/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Széles utastér
Jó úttartás
Rövid hátsó ülés
Felütő úthibák
Akadályozott kilátás
 
Kiegyensúlyozott motor
Pontos váltó
Mérsékelt gyorsítóképesség
Biztonság Költségek
Négy légzsák, ABS, övfeszítők
Felárért ESP, függönylégzsák
Hatásos tárcsafékek
Utaslégzsák-kikapcsolás felárért
 
Garancia három évre
Gyakori szervizigény

Bővebben az Autó2 2008/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor Soros háromhengeres benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két vezértengely lánchajtással. Hengerenkénti befecskendezés. Könnyűfém hengerfej és blokk, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1198 cm3, furat: 76,5 löket: 86,9 mm. Sűrítési arány: 10,5:1. Teljesítmény: 70 LE/51 kW (5400/min). Nyomaték: 112 Nm (3000/ min). Olajtöltés: 3,4 l. Akkumulátor: 12V, 44 Ah.

Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség 1000/ min. fordulatszámon ötödik fokozatban: 31 km/h.

Felfüggesztés Elöl segédvázkeret, McPherson-felfüggesztés, kanyarstabilizátor, hátul csatolt hosszanti lengőkarok, tekercsrugók. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS. 2,8 fordulatos fogasléces kormánymű, elektrohidraulikus rásegítés. Karosszéria: Ötajtós, ötüléses karosszéria. Saját tömeg: 999 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1500 kg-ig. Üzemanyagtartály: 45 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 15 s. Végsebesség: 163 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 7,6/4,9/5,9 l/100 km. Tesztátlag: 7,8 l/100 km.* CO2: 139 g/km. * Saját mérés, vegyes használatban, egy-három személlyel, 22–30 Celsius-fok hőmérsékleten. Garancia, szerviz: Általános: három év, km-korlátozás nélkül. Átrozsdásodás elleni: 12 év. Szervizperiódus: 15 000 km vagy egy év, olajcsere és szerviz.

A Reference-kivitel érdemleges tartozékai Kéziállítású külső tükrök, ABS, defektjavító készlet, elektromos ablakemelők elöl, magasságában és tengelyirányban állítható kormánykerék, vezető- és utasoldali elülső és oldallégzsákok, Isofix rögzítési pontok, állítható magasságú vezetőülés, osztva lehajtható hátsó ülés, elektrohidraulikus szervokormány.

Ára: 2 799 000 Ft

A tesztautó további érdemleges tartozékai Kikapcsolható utaslégzsák, manuális légkondicionáló, könyöktámasz, ködfényszóró-kanyarfény, kormányról vezérelhető CD-s rádió, metálfény, sötétített üvegezés a B-oszloptól.

Ára: 3 345 000 Ft

Bővebben az Autó2 2008/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás