Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Renault Twingo 1.2 16V - Iparművész

A francia tömegautó profi új Twingója a világ útjain dübörög. Magyarországra jókora késéssel érkezik. Miről maradtunk le?

Képekben

A korábbinál lényegesen szellemtelenebb ruha sok belső értéket és nagy teret rejt. Az első műanyag sárvédők a kisebb deformációkat nyom nélkül is elviselhetik
 
Majdnem kombi meredek hátsó ajtóval. Az ügyes formából még átlósan hátra is jó a kilátás
 
Tekintse meg videón is!
    
 

 

Egyszerű, vidám és ötletes műszerfal, középen a digitális sebességmérővel. A rádió a kormányról irányítható
 
Egyszerű, kényelmes, kissé rövid ülőlapos első ülések. Jól látszik, hogy elöl mennyire tágas a tér. A sebességváltó kar egy pici pulton áll, nincsenek körbeépítve az első utasok
 
Hátul is viszonylag nagy a tér. Az ülés párnája és támlája sem osztott
    

  

Egyszerű anyagból készült, mégis látványos ajtóburkolat. Homorú felületével ügyesen növeli a belső szélességet
 
A csomagtér így tekintélyes, a képen a hátsó zseb mérete is látszik
 
A 165 literes csomagtér alá a teljes értékű pótkerék is befér
    

 

 

 

Az évek folyamán nagyon kiművelt nyolcszelepes. Öntöttvas blokk könnyűfém hengerfejjel. A hátratolt elhelyezés a biztonságot növeli. A tengelykapcsoló huzalos. Nálunk az Expression lesz az alapkivitel szervokormánnyal
 
Ilyen a hibátlan pedálrend. Más szögből, az első ülésről készített képen is jól látszik
 
A legerősebb örökletes jegy a kilincs maradt 
    

Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Méretes, magas utastér
Jó kilátás minden irányban
Nagyon kényelmes rugózás, jó úttartással
Tologatható hátsó üléssor
Tágas hátsó hely
Az első műanyag sárvédők a kisebb deformációkat nyom nélkül viselhetik el
Nagyon jó pedálrend
A vezetőülés támladöntésének túl nagy lépései
Csak három ajtó
Nagy kormányáttétel, nagy erőszükséglettel
 
Kiművelt járású, csendes, dinamikus motor
Finoman kapcsolható, jól áttételezett váltó
Ötödikben húzatásra váltóhang
Biztonság Költségek
Blokkolásgátló
Elöl, hátul felső Isofix-pontok
Négycsillagos biztonság (EuroNCAP)
 Az import hiánya és a rövid teszt miatt nincsenek adataink 

Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap

MOTOR Folyadékhűtéses soros négyhengeres, négyütemű benzinmotor elöl keresztben beépítve. Egy vezértengely fogazottszíj-hajtással, hengerenként két szelep. Könnyűfém hengerfej, öntött acélblokk. Hengerűrtartalom: 1149 cm3, furat: 69,0 mm, löket: 76,8 mm. Sűrítési arány: 9,65:1. Teljesítmény: 60 LE/43 kW (5250/min). Nyomaték: 93 Nm (2500/min). Olajtöltés: 4,0 l. Hűtővíz: 5,5 l. Akkumulátor: 12 V, 32 Ah.

ERÕÁTVITEL Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Huzalos működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség 1000/min fordulatszámon ötödik fokozatban 29,28 km/h.

FELFÜGGESZTÉS Elöl McPherson segédalvázon, kanyarstabilizátor. Hátul csatolt hosszanti lengőkarok, stabilizátor, tekercsrugók. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek. Szervo nélküli 4,32 fordulatos fogasléces kormánymű.

KAROSSZÉRIA Háromajtós, ötüléses karosszéria. Saját tömeg: 925 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1345 kg-ig. Üzemanyagtartály: 40 l.

MENETTELJESÍTMÉNYEK Gyorsulás (0–100 km/h): 15,0 s. Végsebesség: 154 km/h.

FOGYASZTÁS város/városon kívül/vegyes: 7,2/4,6/5,6 l/100 km.

GARANCIA, SZERVIZ Általános: 2 év (km-korlátozások nélkül) védőszárny-szolgáltatással. Átrozsdásodás elleni: 12 év. Fényezési: 3 év. Olajcsere-periódus: 20 000 km.

A LEGOLCSÓBB TWINGO 1.2 ALAPKIVITELÉNEK ÉRDEMLEGES TARTOZÉKAI Blokkolásgátló, két első légzsák.

Ára: Nincs hazai adat

Az Autó2 újság 2008/1 számában megjelent cikk rövidített változata

Videó

A film megtekintéséhez Internet Explorer ajánlott!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás