A francia tömegautó profi új Twingója a világ útjain dübörög. Magyarországra jókora késéssel érkezik. Miről maradtunk le?
Képekben
A korábbinál lényegesen szellemtelenebb ruha sok belső értéket és nagy teret rejt. Az első műanyag sárvédők a kisebb deformációkat nyom nélkül is elviselhetik
Majdnem kombi meredek hátsó ajtóval. Az ügyes formából még átlósan hátra is jó a kilátás
Egyszerű, vidám és ötletes műszerfal, középen a digitális sebességmérővel. A rádió a kormányról irányítható
Egyszerű, kényelmes, kissé rövid ülőlapos első ülések. Jól látszik, hogy elöl mennyire tágas a tér. A sebességváltó kar egy pici pulton áll, nincsenek körbeépítve az első utasok
Hátul is viszonylag nagy a tér. Az ülés párnája és támlája sem osztott
Egyszerű anyagból készült, mégis látványos ajtóburkolat. Homorú felületével ügyesen növeli a belső szélességet
A csomagtér így tekintélyes, a képen a hátsó zseb mérete is látszik
A 165 literes csomagtér alá a teljes értékű pótkerék is befér
Az évek folyamán nagyon kiművelt nyolcszelepes. Öntöttvas blokk könnyűfém hengerfejjel. A hátratolt elhelyezés a biztonságot növeli. A tengelykapcsoló huzalos. Nálunk az Expression lesz az alapkivitel szervokormánnyal
Ilyen a hibátlan pedálrend. Más szögből, az első ülésről készített képen is jól látszik
A legerősebb örökletes jegy a kilincs maradt
Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei – hátrányai
Karosszéria, felfüggesztés
Motor, erőátvitel
Méretes, magas utastér
Jó kilátás minden irányban
Nagyon kényelmes rugózás, jó úttartással
Tologatható hátsó üléssor
Tágas hátsó hely
Az első műanyag sárvédők a kisebb deformációkat nyom nélkül viselhetik el
Nagyon jó pedálrend
A vezetőülés támladöntésének túl nagy lépései
Csak három ajtó
Nagy kormányáttétel, nagy erőszükséglettel
Kiművelt járású, csendes, dinamikus motor
Finoman kapcsolható, jól áttételezett váltó
Ötödikben húzatásra váltóhang
Biztonság
Költségek
Blokkolásgátló
Elöl, hátul felső Isofix-pontok
Négycsillagos biztonság (EuroNCAP)
Az import hiánya és a rövid teszt miatt nincsenek adataink
Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata
Adatlap
MOTOR Folyadékhűtéses soros négyhengeres, négyütemű benzinmotor elöl keresztben beépítve. Egy vezértengely fogazottszíj-hajtással, hengerenként két szelep. Könnyűfém hengerfej, öntött acélblokk. Hengerűrtartalom: 1149 cm3, furat: 69,0 mm, löket: 76,8 mm. Sűrítési arány: 9,65:1. Teljesítmény: 60 LE/43 kW (5250/min). Nyomaték: 93 Nm (2500/min). Olajtöltés: 4,0 l. Hűtővíz: 5,5 l. Akkumulátor: 12 V, 32 Ah.
ERÕÁTVITEL Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Huzalos működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség 1000/min fordulatszámon ötödik fokozatban 29,28 km/h.
Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...
A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.