Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Renault Thalia 1.4 16V Privilége - Nem a régi lemez

Kívülről nagyon, tartalmában csak kicsit új a Renault Thalia.

Képekben

A korábbi technikát vadonatúj köntösbe öltöztette a Renault. A hossz 11,1 cm-t nőtt, a tengelytáv változatlan
 
Kemény műanyagokból áll a kéttónusú műszerfal. A központi kijelzős, kormányoszlopról vezérelhető rádió praktikus, a váltókar előtti egyetlen pohártartó nehezen elérhető. A műanyagok rossz úton zörögnek
 
Kívülről csak az ajtók sziluettjéből ismerhető fel a régi Thalia, a csomagtérre ültetett szárny utólagos, de gyári kiegészítő. Előnye, hogy sokat segít tolatáskor
    

  

Jól formázottak, ám hosszú távon túlságosan puhák az ülések
 
A hátsó tér viszonylag tágas, a lábhely a kategóriában nagy, a fejtér csak átlagmagasságig elegendő. A középső padlódudor és az ülésforma miatt a második sor két felnőttnek kényelmes
 
A beszállási tér, ha nem is tágas, elegendő. Az ajtókárpitok a kifutott Thaliából valók
    

  

A csomagtér óriási, de zsanérjai a hasznos térbe fordulnak
 
A csomagtérbővítés alig jelent pluszt, az ülőlap és a támla is csak egyben dönthető. Az átjáró alig 40 centi magas, a bővített raktér padlója lépcsős
 
A kesztyűtartó A5-ös méretű, egy szabványdossziénak kicsi
    

  

A pedáltér szellős, de a fék/gáz szintkülönbség túlzott
 
Praktikus a fényezett tükörházak külső koptatóbetétje. A vezető oldalán osztott látóterű tükörlap nem elég nagy
 
Az ablaktörlő lapátok aeroblade-ek, jól törölnek, de nem a motorháztető szélárnyékában utaznak, így autópályán hangosak
    

  
Régi ismerős az 1,4-es 16 szelepes, már alacsony fordulatról élénk
 
A fényszórók jól világítanak, a ködlámpa körüli, málló festésű betét az utólagos gyári kiegészítők közül való
 
Prak­ti­kus a fé­nye­zett tü­kör­há­zak kül­ső kop­ta­tó­be­tét­je. A ve­ze­tő ol­da­lán osz­tott lá­tó­te­rű tü­kör­lap nem elég nagy 
    

Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Nagy csomagtér
Komfortos futómű
Négy felnőttnek bőséges hely
Magas csomagtérperem
Szűk utas/csomagtér átjáró
Pontatlan összeszerelés
Gyenge zajszigetelés
Kevés pakolóhely
Nagy kanyarodási oldaldőlés
 
Alacsony fordulaton is élénk motor
Dinamikus menetteljesítmények
Kedvező fogyasztás
Pontatlanul megvezetett váltókar
Nagy sebességnél zajos motor
Biztonság Költségek
Két légzsák és ABS alapáron
Oldallégzsák csak felárért
Az alapkivitelben nincs kormányszervo
 
Ár
Hosszú szervizperiódus
 

Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor Soros négyhengeres, folyadékhűtéses benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két, fogazottszíj-hajtású, felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej, acél blokk. Hengerűrtartalom: 1390 cm3, furat: 79,5, löket: 70,0 mm. Sűrítési arány: 9,7:1. Teljesítmény: 98 LE/72 kW (6000/min). Nyomaték: 127 Nm (3750/min). Olajtöltés: 4,0 l. Hűtővíz: 5,7 l. Akkumulátor: 12V, 55 Ah.

Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség 1000/ min. fordulatszámon ötödik fokozatban 32 km/h.

Felfüggesztés Elöl McPherson-futómű, hátul csatolt lengőkarok, kanyarstabilizátor elöl-hátul. Elöl hűtött tárcsa-, hátul dobfékek, ABS. 3,3 fordulatos fogasléces kormánymű hidraulikus rásegítéssel.

Karosszéria Négyajtós, ötüléses önhordó acélkaroszszéria. Saját tömeg: 956 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1500 kg-ig. Üzemanyagtartály: 50 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h) 11,5 s. Végsebesség: 185 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 9,9/5,4/7,0 l/100 km. Tesztátlag: 7,9 l/100 km*. CO2: 165 g/km. * Saját mérés, vegyes használatban, 1–4 személlyel, +3 és +15 Celsius-fok közötti hőmérsékleten.

Garancia, szerviz Általános garancia és védőszárny-szolgáltatás: 2 év, km-korlátozás nélkül (hosszabbítható). Átrozsdásodás elleni: 12 év. Szervizperiódus: 30 000 km vagy 1 év, olajcsere és szerviz.

Az Authentique-alapkivitel érdemleges tartozékai ABS, két légzsák, erőhatárolós övfeszítők elöl, Isofix-gyerekülésrögzítés a hátsó szélső helyeken, öt fejtámasz, rádió-előkészítés, egyben dönthető hátsó ülőlap és támla.

Ára: 2 090 000 Ft (1.2 16V 75 LE)

A Privilége-kivitel további felszerelései Szervokormány, távnyitós központi zár, elektromos első ablakemelők, fedélzeti számítógép, változtatható magasságú vezetőülés és kormányoszlop, elektromosan állítható és fényezett külső tükrök, légkondicionáló, távirányítós,  MP3-as CD-s rádió két hangszóróval, ködfényszórók, bőrkormány és sebességváltó gomb.

Ára: 2 640 000 Ft

Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás