Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Renault Kangoo 1.5 dCi Privilége - A család haszna

A személy-Kangoo egyterűszerepre pályázik.

Képekben

A meredek szélvédő óriási, s a többi ablak is méretes, így az átláthatóság jó. A tükrök és a lökhárítók fényezése a leggazdagabb, Privilége-szint sajátja, a jókora védőbetétek praktikusak
 
A 180 fokban nyíló, 2/1 arányban osztott hátsó ajtó felára 40 000 Ft, a bal oldali tolóajtó az alapváltozathoz 120 000 forintért kapható, feljebb szériatartozék. A pótkerék kívülről kapaszkodik a csomagtér alá
 
Az első ajtók szövetkárpitozása a második, Expression-felszerelési szinttől jár, az 1,5 l-es palackokat is elnyelő méretes zseb alaptartozék
    

  

Az előrebillenthető utasülés és a hátul ülőket kényeztető felnyitható asztalka egyaránt a Privilége-csúcskivitel hozománya
 
Így fest a teljes, 1,1 m széles, 2880 literes raktér. Jól látható az üléssorok feletti, hátul fedeles rakodópolc
 
A helykínálat hátul is bőséges, az ülés szélessége pazar, az ülőlap azonban kurta, az ajtókárpit még a legpuccosabb kivitelben is meglehetősen puritán
    

  

A kézifék a Mégane-ból ismert helytakarékos kar, mögötte pohártartó és a könyöklő alatt mély szekrény
 
A pedálrenden lenne mit finomítani: a fék és a gáz jelentős szinteltéréssel, túlságosan jobbra került 
 
A kesztyűtartó öblös, felette baloldalt egy nyitott rekesz is hasznosítható
    
   
A kalaptartó 50 kilót bír, ha ki szeretnénk használni a bő 1 méteres raktérmagasságot, akár a hátsó támla mögé is tolhatjuk. A hátsó ülések a támlák felső sarkára tett karokkal a csomagtérből is síkba billenthetők
 
Az 1,5-ös dízel kellő dinamikával mozgat, étvágya csekély, zajszigetelése azonban nem a legjobb. A „flatblade” (lapos pengés) ablaktörlők csak a belépőverzió felett jelennek meg
  

Az Autó2 újság 2008/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Kényelmes beszállás, magas üléspozíció
Helykínálat elöl és hátul
Ötletes, igényes kialakítás
Könnyedén bővíthető csomagtér
Pakolóhely-kínálat
Kilátás
Kényelmes rugózás
Rövid ülőlapok, főként hátul
Puritán hátsó ajtókárpit
Zajos ventilátor
Oldalszél-érzékenység
 
Nyomatékos, dinamikus motor
Jól elhelyezett, precízen vezetett váltókar
Hatfokozatú váltó
Hangos váltókapcsolás
Nem kellően zajszigetelt motor
Biztonság Költségek
Állítható fejtámasz, hárompontos öv minden üléshez
Pluszpénzért függönylégzsák, kitörésgátló
Aktív fejtámlák elöl
Oldallégzsák és Isofix-csatlakozó csak felárért

 

 
Kielégítő kényelmi alapellátmány
Sok rendelhető extra
Hosszabbítható garancia
Kedvező fogyasztás
 

Az Autó2 újság 2008/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Motor Soros négyhengeres, közös csöves turbódízel motor, elöl keresztben beépítve. Egy fogazottszíj-hajtású, felülfekvő vezérműtengely, hengerenként két szelep. Könnyűfém hengerfej, acélblokk. Hengerűrtartalom: 1461 cm3, furat: 76,0, löket: 86,5 mm. Sűrítési arány 15,6:1. Teljesítmény: 106 LE/78 kW (4000/min). Nyomaték: 240 Nm (2000/min). Olajtöltés: 5,0 l. Hűtővíz: 5,0 l. Akkumulátor: 12V, 72 Ah.

Erőátvitel Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség 1000/min. fordulatszámon hatodik fokozatban: 46 km/h.

Felfüggesztés Elöl segédkeretes McPherson-, hátul csatolt hosszanti lengőkarok, tekercsrugók, kanyarstabilizátor elöl-hátul. Elöl-hátul hűtött tárcsafékek, ESP. 3,2 fordulatos fogasléces kormánymű, sebességfüggő elektromos rásegítéssel.

Karosszéria Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1430 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1944 kg-ig. Üzemanyagtartály: 60 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h) 13,0 s. Végsebesség: 170 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 6,4/5,0/5,5 l/100 km. Tesztátlag: 6,4 l/100 km*. CO2: 146 g/km. * Saját mérés, vegyes használatban, 2–4 személlyel, +2 és +16 Celsius-fok közötti hőmérsékleten.

Garancia, szerviz Általános garancia és védőszárny-szolgáltatás: 2 év, km-korlátozás nélkül. Átrozsdásodás elleni: 12 év. Szervizperiódus: 30 000 km vagy 1 év, olajcsere és szerviz.

Az Authentique-alapkivitel érdemleges tartozékai Első légzsákok, ABS, állítható magasságú szervokormány, központi zár, osztottan dönthető hátsó ülések, CD-s rádió.

Ára: 3 560 000 Ft (1.5 dCi 68 LE)

A Privilége-kivitel további felszerelései Állítható magasságú vezetőülés, távirányítós központi zár, többállású csomagtértakaró, „flatblade” ablaktörlők, szövetbetét az első ajtókon, utasülés alatti tároló, kétoldali tolóajtó billenthető ablakkal, elektromos ablakemelők elöl, fordulatszámmérő, felső rakodópolc, légkondicionáló, összehajtható első utasülés, Isofix-rögzítésipontok, elektromosan állítható, fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszórók, fedélzeti számítógép, színre fújt lökhárítók és külső tükrök, ülések közötti könyöktámasz, felhajtható asztalka az első ülések háttámláján, központi rádiókijelző.

Ára: 4 440 000 Ft

A tesztautó további érdemleges tartozékai Kitörésgátló (100 000 Ft), oldallégzsák és függönylégzsák (90 000 Ft), tempomat (80 000 Ft), elektromos csomag: hátsó elektromos ablakemelők, elektromosan behajtható külső tükrök, automata fényszórókapcsolás, esőérzékelős ablaktörlő (70 000 Ft), függőleges osztású csomagtérajtó (40 000 Ft), MP3-as CD-rádió (40 000 Ft), metálfényezés (90 000 Ft).

Az Autó2 újság 2008/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás