Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Peugeot 207 Trendy - Értéktöltet

A 207-es egyelőre párhuzamos modell, a 206-os is gyártásban marad. Újdonsága, felszereltségi választéka és nem utolsósorban kifinomultsága fordítja majd a vásárlókat az utód felé

Csábító vonalak

Kompakt, divatos karosszéria elöl jó, hátul a kategória átlagkényelmével. Az elülső alacsony ajtószegély és a kis oldalablak javítja a kilátást. Az ablaktörlők törlésképe a vezetőnek jó, az elülső utasnak nem annyira. Oldalindex is van a visszapillantó tükrök talpazatában
Kompakt, divatos karosszéria elöl jó, hátul a kategória átlagkényelmével. Az elülső alacsony ajtószegély és a kis oldalablak javítja a kilátást. Az ablaktörlők törlésképe a vezetőnek jó, az elülső utasnak nem annyira. Oldalindex is van a visszapillantó tükrök talpazatában

A Peugeot az elsők között ismerte fel, hogy a forma az eladhatóság első kritériuma. Így aztán a szupermini-kategória egyik eladási rekorderének, a 206-osnak az utódja is feltehetőleg a vonalaival fog hódítani. Az elődhöz képest talán némileg az összerakási minőség is javult, ennek egyedül a kicsit karaktertelenül pléhesre sikeredett ajtócsapódási hang mond ellent. De a formaiakon kívül talán a legfőbb változás a magasabb felszereltségű modellek emelkedettebb belső kidolgozása. A korábbi változathoz képest minden mérete nőtt (a hossz 20 cm-rel, a tengelytáv 8-cal). Az elülső hellyel eddig sem volt baj, magasságban most még szellősebb, hátul kicsit nőtt a láb- és a fejtér, és a csomagtér is nagyobb lett.

A beltér kétféle műszerfallal készül, az alapváltozata (Urban) kemény, attól felfelé puhára vált, a Trendy a hierarchia 2. tagja. Ez a puha anyag finom, a terv is modern (nincsen túljátszva), lényegre törően jó értelmezhetőséggel. Kár, hogy a kivitel néhol, mint például az elülső ajtók belső burkolatánál, érdemtelenül elnagyolt. A beszállási kényelem a nem túl magas tetőív alatt közepesen jó, az ülés kényelmes. A minden modellre kiterjedő magasságállítás és a kétirányú kormány szabályozhatósága rugalmasan formálja a vezetési helyzetet, a belső szélesség nagyautós érzetet kelt.

Az anyagával és a kialakításával finom műszerfal-olvashatóság példaként is szolgálhat. Élvezetes a kormány áttétele és működése. A CD-játszó MP3-állományokat is lejátszik
Az anyagával és a kialakításával finom műszerfal-olvashatóság példaként is szolgálhat. Élvezetes a kormány áttétele és működése. A CD-játszó MP3-állományokat is lejátszik

A vezetőülés hosszú úton fut a sineken: hátratolhatósága még az óriásoknak is helyet enged a volán mögött, és az ülés a picikéknek is kedvezően jól előrehúzható. A mélyre vitt felső ajtószélnek és az értelmes kis elülső oldalablakoknak köszönhetően a körbeláthatóság is jó, de már-már szinte szégyen, hogy még a bal oldalra sem jutott aszferikus tükör. Rakodási hely is van, elég nagyok az ajtózsebek, a kesztyűtartó pazar, felette a kis nyitott polc is jó ötlet, italtartók is vannak, még a hátsó ajtózsebek is viszonylag nagyok, az első ülések háttámlájára viszont nem jutottak zsebek.

Hátul a lábtér kategóriatársaihoz képest jó, a belső magasság sem rossz, az ívesen leforduló plafon az ajtónál korlátozó, a középső padlómerevítő közepesen magas, hárman is utazhatnak. A hátsó ülőlap hátulról két részben hajtható fel, a támla két részben dönthető majdnem vízszintesen előre; az így meghosszabbított csomagtér 925 liter, de a padló síkjára a támla lépcsőt épít. A csomagtér padlózata alatt teljes pótkerék van.

Az Autó2 újság 2006/8. számában megjelenő cikk online-ra szerkesztett változata

Az övek bekapcsoltságát piktogramok jelzik. A fotózáshoz kivett kapszulából finom illatok keverhetőek a levegőbe
Az övek bekapcsoltságát piktogramok jelzik. A fotózáshoz kivett kapszulából finom illatok keverhetőek a levegőbe
Kár, hogy a műszerfal szélétől egyébként takart oldalburkolat pereme elnagyolt
Kár, hogy a műszerfal szélétől egyébként takart oldalburkolat pereme elnagyolt
A hátsó ülés párnái is elég hosszúak, a belmagasság és a lábtér sem rossz a kategóriában
A hátsó ülés párnái is elég hosszúak, a belmagasság és a lábtér sem rossz a kategóriában

Technikai háttér

Jellegzetes peugeot-os hátsó, a matt betét a fényezett lökhárítót védi. Kár, hogy ha már van, az alatta levő, jobban kiálló élezést semmi sem óvja
Jellegzetes peugeot-os hátsó, a matt betét a fényezett lökhárítót védi. Kár, hogy ha már van, az alatta levő, jobban kiálló élezést semmi sem óvja

Az elülső McPhersonok és a hátsó csatolt lengőkarok a kategória szinte kizárólagos szereplői, egy nemzetközi ki-mit-tud-belőlük-kihozni verseny elemei. A francia ipar és különösen a Peugeot, amely saját maga gyártja a lengéscsillapítóit, a kényelem és a stabilitás nem elérhető kompromisszumából logikusan az előbbit helyezi előtérbe, a 207 esetében masszív sikerrel. A csendes, rezonanciaszegény felfüggesztés – legalábbis új korában – kényelmes rugózással és zajok nélkül zabálja fel az úthibákat, ugyanakkor a hétköznapi autózáshoz a kanyarstabilitása is kifejezetten jó. A 2,8 fordulatos, direktre áttételezett elektromos szervokormány megfelelő erőkkel dolgozik, a viszszatérítő erők is jók, hasonlóképpen az a 207-es egyenesfutása. Az elülső tárcsa- és a hátsó dobfékek hatásosan lassítanak.

Erős pontja az összeállításnak a minden körülmények között csendes motor is. Ez a váltózó szívószelep-vezérléses, hengerenkénti négyszelepes 1,4-es 90 lóerős (133 Nm) alumíniumtöltet a városi autózáshoz kifejezetten elég annak is, aki takarékos és nem rohanós autózáshoz szokott. Az autópályás 130 még kevés is a motornak, ha nem is utánégetősen, de még gyorsítani is lehet: 150-nel kényelmesen utazik. A kisebb motorokhoz olyan fontos gáz és kuplung kezelési viszonya példás elindulási kényelmet nyújt.

A gépháztető két fokozatban támasztható ki. A kis motor viszonylag csendes, paraméterei elegendőek a szelíd autózáshoz, a mindennapokhoz. Mint látható, egy nyest összemászkálta, de semmit nem rágott össze
A gépháztető két fokozatban támasztható ki. A kis motor viszonylag csendes, paraméterei elegendőek a szelíd autózáshoz, a mindennapokhoz. Mint látható, egy nyest összemászkálta, de semmit nem rágott össze

Az ötfokozatú, jól kapcsolható váltó áttételei igazodnak karakterisztikájához, a motor városban fürgén és csöndesen húz, a nem erőltetetten hosszú végáttétel az országúton csendes, gyors autózást enged meg, az igazi gyorsításokhoz azonban vissza-vissza kell kapcsolni. A váltó szépséghibája a zajossága, a tesztautó váltója különösen ötödikben húzásra-tolásra sírt; ez ma már a csendes váltók korszakában súlyos és idegesítő hibának számít.

A 207-es felszereltsége alapvetően a modell kiválasztásának kérdése. Ám föltétlenül pozitívum, hogy minden változatban van négy légzsák, elektromosság mozgatja a két elülső oldalablakot és a tükröket, az ülés magassága és a kormány két irányban állítható. A Trendy tartalmazta mindazokat a fontosabb szerelvényeket, amelyekre valóban érdemes költeni (lásd táblázatunkat). Különlegesebb megoldás az extrapénzért vásárolható illatosító, vagy ami fontosabb, a műszerfalról vezérelhető központi gyermekzár.

A Peugeot 207-es ízléstől függően formájával, rugózási komfortjával, rezonanciaszigeteltségével és csöndes utasterével tehet szert előnyre versenytársaival szemben, és méretéhez mérten dinamikus, csendes, takarékos motorja is figyelemre méltó.

– Surányi –

Az Autó2 újság 2006/8. számában megjelenő cikk online-ra szerkesztett változata

A csomagokat a hátsó szegélyen át kell emelni. A csomagtér az ülőlapok és az üléstámlák előrehajtásával növelhető, de a támla lépcsőzi is a padlósíkot, és nem alakítható ki egységesen sík padlózatú tér
A csomagokat a hátsó szegélyen át kell emelni. A csomagtér az ülőlapok és az üléstámlák előrehajtásával növelhető, de a támla lépcsőzi is a padlósíkot, és nem alakítható ki egységesen sík padlózatú tér
Az ajtók oldalburkolata a kemény műanyag ellenére esztétikus, a zseb is nagy rajta
Az ajtók oldalburkolata a kemény műanyag ellenére esztétikus, a zseb is nagy rajta
A kesztyűtartó hatalmas, még nagyobb autóknak is becsületére válna
A kesztyűtartó hatalmas, még nagyobb autóknak is becsületére válna

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás