Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Opel Insignia 2.0 CDTI Sport - Éles vágás

Az Opel stí­lust vál­tott, az Insignia tel­je­sen más, mint a Vectra volt.

Képekben

Fel­is­mer­he­tet­len­sé­gig új meg­je­le­nés, a jel­leg­hez ké­pest tá­gas beltérrel
 
Stí­lu­sos ku­pés ki­ala­kí­tás az aj­tó­ra ráfor­du­ló mű­szer­fal­lal
 
No­ha négy­aj­tós, cso­mag­te­re je­len­tős. A cso­mag­tar­tó­fe­dél a táv­nyi­tó meg­nyo­má­sá­val tel­je­sen fel­nyit­ha­tó
    

  

Az aj­tó­bur­ko­lat fi­nom, a zseb nagy raj­ta
 
Ké­nyel­mes az elekt­ro­mo­san ál­lít­ha­tó ma­gas­sá­gú ve­ze­tő­ülés, a né­met szak­ér­tők és or­vo­sok dí­ját is el­nyer­te
 
Az infotainment-képernyő és an­nak jel­zé­sei a sze­relt­ség­től füg­ge­nek
    

  

A kesz­tyű­tar­tó na­gyobb és hűt­he­tő is le­het­ne
 
Há­tul tá­gas, a bel­ma­gas­ság eny­hén, a kö­zép­ső me­re­ví­tő ha­tá­ro­zot­tan kor­lá­toz­za a te­ret
 
A cso­mag­tér csak a tám­la­dön­tés­sel nö­vel­he­tő
    

  

A cso­mag­tar­tó öb­lös, a szá­ja ki­csi, pad­ló­za­ta alatt de­fekt­ja­ví­tó kész­let fog­lal­ja el a pót­ke­rék he­lyét
 
Ér­té­kes ele­me a mo­tor. Nyo­ma­ték­fo­lya­ma és sze­rény fo­gyasz­tá­sa ér­té­ke­len­dő
 
 
    

Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Kényelmes, nagy csomagterű karosszéria
Igényes kialakítás kívül-belül
Vezérelt karakterisztikájú felfüggesztések
Kiemelten jó kanyarodási tulajdonságok
Csendes utastér
Jó fék és kormány
Gazdag felszereltség
Csend az utastérben
A magasabbra állított üléshez nem ideálisan igazítható a kormány
Alacsonyabb magasság hátul
Csak a támlák dönthetők hátul
Széles és magas középső padlómerevítő hátul (a négykerék-hajtás lehetősége indokolja)
 
Dinamikus, takarékos motor
Egyenletes járású, erős motor
Jelentős, folyamatos nyomaték már alacsony fordulatszámtól is
Élvezetesen kapcsolható, megfelelő osztású váltó
Csendes erőátviteli lánc
Csak a kuplung kinyomásával indítható a motor
Hosszabb izzítási idő
Biztonság Költségek
Első oldal- és függönylégzsákok
Kitörésgátló
Nincsen térdzsák
Csak a bal tükör aszferikus
 
Az elődhöz képest kedvező ár
30 000 km-es olajcsere
12 év átrozsdásodás elleni garancia
Alacsony, mért városi fogyasztás
 

Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Adat­lap­: Opel Insignia 2.0 CDTI Sport

Motor Folyadékhűtéses soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, közös csöves dízel elöl keresztben beépítve. Két vezértengely, hengerenkénti négy szelep, változó geometriás turbó, közteshűtő. Könnyűfém hengerfej, acélblokk. Hengerűrtartalom: 1956 cm3, furat: 83,0 mm, löket: 90,4 mm. Sűrítési arány: 16,5:1. Teljesítmény: 160 LE/118 kW (4000/min). Nyomaték: 350 Nm (1750–2500/ min). Olajtöltés: 4,5 l. Hűtővíz: 7,0 l. Akkumulátor: 12 V 44 Ah.

Erőátvitel Hatfokozatú kéziváltó, hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Elsőkerék-hajtás. Sebesség 1000-es fordulatszámon hatodikban 60 km/h. 

Felfüggesztés Elöl McPherson, hátul összetett, független, spirálrugókkal. Elöl-hátul tárcsafék. Fogasléces kormánymű, hidraulikus rásegítéssel.

Karosszéria Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1503 kg-tól. Megengedett össztömeg: 2020 kg. Üzemanyagtartály: 70 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 9,5 s. Végsebesség: 218 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 7,6/4,8/5,8 l/100 km. Tesztátlag: 9,3 l/100 km.* *Saját mérés, csak városi használatban, egy személlyel, 5–14 Celsius-fok hőmérsékleten. CO2: 154 g/km

Garancia, szerviz Általános: 2 év (km-korlát nélkül). Átrozsdásodás elleni: 12 év. Fényezési: 2 év. Védőszárny: 2 év. Szervizperiódus, olajcsere: 30 000 km vagy 1 év.

A belépőmodell érdemleges tartozékai Első oldal- és függönylégzsákok, kitörésgátló, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, két síkban állítható kormány, elektromos első ablakok, automatikus lámpakapcsolás, klíma, elektromosan emelhető vezetőülés, fedélzeti számítógép, rádió-CD/MP3 7 hangszóróval, távvezérelt központi zár a csomagtérfedél felnyithatóságával, ködlámpák, indításgátló, színezett hővédő üvegezés.

A Sport-kivitel érdemleges többletfelszerelése 15 mm-rel ültetett FlexRide felfüggesztések, bőrkormány és váltógomb, 18-as kerekek, ergonomikus sportülés.

Még nincs ára, a legolcsóbb változat 1,6-os motorral 5 550 000 Ft lesz.

Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás