Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Opel Corsa Enjoy 1.3 CDTI - Válságmenedzser?

A General Motors válságos állapotán a Corsa is javíthat. Méretével, minőségével és motorparkjával esélye is lehet erre.

Képekben

A gyalogoselütési kritériumoktól eltompult, szinte lökhárító nélküli, színrefújtságával kicsit sérülékeny, de vonzó orr szinte egyterűs képet formál. Ehhez a szereltséghez kanyarfényszóró nem jár. Csinos, de alacsonyabb tárgyaktól sebezhető  a ködlámpaNéhol vékony puhább felülettel bevont, ám alapvetően egyszerűbb anyagokból igényesen és áttekinthetően formált frontfal, a kormányról működtethető rádió-CD-vel és hazai navigációra is képes kijelzővel, értelmesen kezelhető (középen, legalsó sorból) szellőzésselSzépen megfogott ajtóborítás, kicsit apró zsebbel, de ötletes felső polccal (rajta napszemüveg) a könyöklő alatt
A gyalogoselütési kritériumoktól eltompult, szinte lökhárító nélküli, színrefújtságával kicsit sérülékeny, de vonzó orr szinte egyterűs képet formál. Ehhez a szereltséghez kanyarfényszóró nem jár. Csinos, de alacsonyabb tárgyaktól sebezhető  a ködlámpa
 
Néhol vékony puhább felülettel bevont, ám alapvetően egyszerűbb anyagokból igényesen és áttekinthetően formált frontfal, a kormányról működtethető rádió-CD-vel és hazai navigációra is képes kijelzővel, értelmesen kezelhető (középen, legalsó sorból) szellőzéssel
 
Szépen megfogott ajtóborítás, kicsit apró zsebbel, de ötletes felső polccal (rajta napszemüveg) a könyöklő alatt
    
Mokány, kombis, de sportos, szinte astrás hátsó Az Ecotec felirat senkit ne tévesszen meg, a szimpatikus működésű 1,3-as, közös csöves (Multijet) egyenesen a Fiattól jön Spéci megoldás az akkura épített csatlakozósor, de különösen Kossuth-díjasok a saruk könnyű oldásához kifordított rögzítőanyák
Mokány, kombis, de sportos, szinte astrás hátsó
 
Az Ecotec felirat senkit ne tévesszen meg, a szimpatikus működésű 1,3-as, közös csöves (Multijet) egyenesen a Fiattól jön
 
Spéci megoldás az akkura épített csatlakozósor, de különösen Kossuth-díjasok a saruk könnyű oldásához kifordított rögzítőanyák
    
Szellős belmagasság hátul, a lábtér is nagy, a lábfej ügyesen az első ülés alá csúsztatható, a zsebek hiányoznak az üléstámlákról A lambdaszonda, a katalizátor és a turbó közvetlenül a leömlőre épül: hamar tisztább üzemű, és a turbó a gázra jól reagál Nagy a kesztyűtartó
Szellős belmagasság hátul, a lábtér is nagy, a lábfej ügyesen az első ülés alá csúsztatható, a zsebek hiányoznak az üléstámlákról
 
A lambdaszonda, a katalizátor és a turbó közvetlenül a leömlőre épül: hamar tisztább üzemű, és a turbó a gázra jól reagál
 
Nagy a kesztyűtartó
    

Semmi nem megy veszendőbe, a doblemez és a borítás közötti térben mindkét oldalon ajtós tárolóhely van

 

 

Az elődnél a csomagtér 25 literrel nagyobb, a felszereléscsomaggal alátámasztva látszik, hogy kétemeletes és plusz szint van a teljes értékű pótkeréknek is

 Csomagtérbővítés csak támladöntéssel, igaz, aszimmetrikusan és fejtámlákkal együtt
Semmi nem megy veszendőbe, a doblemez és a borítás közötti térben mindkét oldalon ajtós tárolóhely van
 
Az elődnél a csomagtér 25 literrel nagyobb, a felszereléscsomaggal alátámasztva látszik, hogy kétemeletes és plusz szint van a teljes értékű pótkeréknek is
 
Csomagtérbővítés csak támladöntéssel, igaz, aszimmetrikusan és fejtámlákkal együtt
    

Az Autó2 újság 2006/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Biztonságos karosszéria
Jó kidolgozás
Kényelmes lábtér hátul, az elődnél nagyobb csomagtér
Jól beállítható vezetési helyzet
Jó útfekvés, kiváló rugózási-csillapítási tulajdonságok
Gazdag biztonsági és kényelmi felszereltség
A hátsó üléseknek csak a támlájuk dönthető
Rossz pedálrend
Csillogó díszítések a műszerfalon
 
Szép járású, csendes motor
Jól kapcsolható és áttételezett váltó
Kicsit nagy fogyasztás
Picit mérsékelt dinamizmus
Biztonság Költségek
Két frontlégzsák, 5 hárompontos biztonsági öv és fejtámla
Isofix-pontok hátu
Nincs oldallégzsák
 
30 000 km-es olajcsere- és szervizperiódus
Alacsony fogyasztás
Ár
 

 Az Autó2 újság 2006/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Motor Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, közös csöves dízel elöl keresztben beépítve. Két lánchajtású vezértengely, hengerenként négy szelep, változó geometriás turbó, köztes hűtő. Könnyűfém hengerfej és blokk. Hengerűrtartalom: 1248 cm3, furat 69,6 mm, löket 82,0 mm. Sűrítési arány 11,1: 1. Teljesítmény 90 LE/66 kW (4000/min). Nyomaték: 200 Nm (1750/min). Olajtöltés: 3,2 l. Hűtővíz: 6,0 l. Akkumulátor: 12 V, 60 Ah.

Erőátvitel Hatfokozatú váltó, hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló, elsőkerékhajtás. Sebesség 1000-es fordulatszámon (6. fokozatban) 46,3 km/h. Felfüggesztés Elöl McPherson-felfüggesztések, hátul csatolt hosszanti lengőkarok spirálrugókkal, kanyarstabilizátor. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek. 2,8 fordulatos, fogasléces kormánymű, elektromos rásegítés.

Karosszéria Ötajtós, ötüléses karosszéria. Saját tömeg: 1145 kg-tól. Össztömeg: 1565 kg-ig. Üzemanyagtartály: 45 l. Menetteljesítmények: Gyorsulás (0–100 km/h) 12,7 s. Végsebesség: 172 km/h.

Fogyasztás Vváros/városon kívül/vegyes: 5,9/3,8/4,6 l/100 km. Tesztátlag: 6,25 l/100 km*. * Saját mérés, zömében városban, két személlyel, +9–23 C-fok hőmérsékleten.

Garancia, szerviz Általános: 2 év, hosszabbítható kilométer-korlátozás nélküli garancia és védőszárny-szolgáltatás, átrozsdásodás elleni: 12 év. Fényezési: 2 év. Szervizperiódus: 30 000 km.

Az Opel Corsa Enjoy 1.3 CDTI érdemleges tartozékai Két frontlégzsák, öt fejtámla, blokkolásgátló, sebességfüggő elektromos szervokormány, állítható magasságú vezetőülés, aszimmetrikusan dönthető hátsó támlák, két síkban állítható kormány, elektromos ablakmozgatás elöl, távvezérelt központi zár, elektromos tükrök, fiók az utasülés alatt.

Ára: 3 609 000 Ft

Az Autó2 újság 2006/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás