Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Opel Astra Sedan 1.3 CDTI Enjoy - Farsúlyos

Négy évvel a ferdehátú piacra lépése után lépcsős Astrát is rendelhetünk.

Képekben

Lengyelországban készül az Astra-család leghosszabbja (4587 mm), amely mindössze 23 mm-rel rövidebb, mint a most futó Vectra. A színezett kilincs, tükörház és oldalsó díszléc az Enjoy-szintnél alapáras. Függönylégzsák az opciós listán sincs
 
A C-oszlop széles, a hosszas tanulás után kiismerhető farvég nehezíti a tolatási manővert. Parkolóradar felárért sem kapható hozzá
 
A műszerek jól olvashatók, a vízhőfokról még piktog-ram formában sincs tájékoztatás. A műszerfal puha műanyaga nem tükröződik, az összeszerelés minősége jó. Plusz 69 000 forintért fedélzeti számítógép tájékoztat a középső kijelzőn
    

  

Hátul jókora a térdhely, a kényelmes bejutáshoz az ajtónyílás ideálisan tágas. A hátsó elektromos ablakmozgatás 59 000 Ft, a három fejtámla és hárompontos öv szériatartozék
 
A karos magasságállítás már az alapkivitelben is megtalálható. Az utasülés támláját 42 000 forintért teszik lehajthatóvá
 
Ki kell húzni a szélső fejtámaszokat a teljes döntéshez, ezeknek nem alakítottak ki tárolóhelyet. A két teret összekötő nyílás nem túl magas, és lépcsőt is képez. A terhelhetőség kellően nagy, 520 kg
    

  

Nincs mit markolni se kívül, se belül. A fedél belsejére jutott kárpit, a teleszkópos felemelés szép megoldás
 
 A nyílás 90, a poggyásztér 109,2 cm (a kerékdobok között 102,7) széles. Nem a legpraktikusabb, hogy a rögzítőgyűrűk a kárpit alá bújnak, így nehéz lefogatni a rakományt.
 
Sík raktérpadló, alatta teljes értékű pótkerékkel. Az esti cuccolást világítás könnyíti, a felhajtott padló zsineggel rögzíthető
    

  

Alufelni? A látszat ellenére ez dísztárcsa, amit az Enjoy-szinthez speciális felnivel együtt külön rendelhetünk garnitúrában 69 000 forintért
 
Teleszkóp tartja magasban a motorháztetőt, az ablakot aeroblade törlőlapátok tisztítják – nem mindig hatékonyan. A motor 1500/perc fordulat alatt használhatatlan, 2300/perctől lesz erős. Hangját jól kiszűrték
 
Az ablakemelők és tükörállítók megvilágítottak. A zseb lehetne tágasabb. Az ajtók tompa puffanással, de a megszokottnál nagyobb erőkifejtéssel csukhatók
    

Az Autó2 újság 2008/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Tágas tér elöl-hátul
Jól beállítható vezetési helyzet
Tágas csomagtartó
Jó összeszerelési minőség
Komfortos futómű
Biztonságos úttartás
Minimális utastéri rakodóhely
Hiányzó belső és külső csomagtérfedél-lehúzó
Kissé túlbonyolított fűtés-szellőzés gombok
Kis csomagtérnyílás
Nehézkes hátralátás
 
Csendes, takarékos erőforrás
Finoman pontos váltó
Nem szerencsés váltóáttételezés
Alacsony fordulaton nyomatékszegény motor
Biztonság Költségek
Isofix bekötési pontok hátul
Alapáron csak négy légzsák
Nem rendelhető függönylégzsák
 
Hosszú szervizperiódus
Kedvező alapár, tisztességes alapfelszereltség
Csak 2 év általános garancia

Az Autó2 újság 2008/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap

Motor Folyadékhűtéses soros négyhengeres, négyütemű, közös csöves, változó geometriás turbós, köztes hűtős dízelmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely lánchajtással, hengerenként négy szelep. Öntöttacél blokk, könnyűfém hengerfej. Hengerűrtartalom: 1248 cm3, furat 69,6 mm, löket 82,0 mm. Sűrítési arány 17,6:1. Teljesítmény 90 LE/66 kW (4000/min). Nyomaték: 200 Nm (1750/min). Olajtöltés: 3,2 l. Hűtővíz: 7,4 l. Akkumulátor: 12 V 60 Ah.

Erőátvitel Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás, hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség 1000/min fordulatszámon hatodik fokozatban 60 km/h.

Felfüggesztés Elöl McPherson-, hátul csatolt hosszlengőkaros felfüggesztés, spirálrugók, kanyarstabilizátorral. Elöl hűtött tárcsa-, hátul tömör tárcsafék, ABS. 2,5 fordulatos, fogasléces kormánymű, elektrohidraulikus szervorásegítéssel.

Karosszéria Négyajtós, ötüléses önhordó acélkaroszszéria. Saját tömeg: 1290 kg. Megengedett össztömeg: 1810 kg. Üzemanyagtartály: 52 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 13,7 s. Végsebesség: 172 km/h. Fogyasztás: (város/városon kívül/vegyes) 6,5/4,3/5,1 l/100 km. Tesztátlag: 5,3 l/100 km.* * Saját mérés, főleg országúton, két személlyel, –1 és –5 Celsius-fok közötti hőmérsékleten.

Garancia, szerviz Általános garancia és fényezési jótállás 2 év km-korlátozás nélkül (meghosszabbítható), védőszárny-szolgáltatás: 2 év (meghosszabbítható), átrozsdásodás elleni garancia: 12 év. Szerviz- és olajcsere-periódus,: 30 000 km vagy 1 év.

Az Essentia-alapkivitel lényegesebb tartozékai ABS, vezető- és utasoldali légzsák, első oldallégzsák, hárompontos öv és állítható magasságú fejtámla valamennyi üléshez, négy irányban állítható szervokormány, állítható magasságú vezetőülés, elektromos első ablakemelő, központi zár, fékasszisztens, hátsó Isofix-rögzítés, osztottan dönthető hátsó ülés, elektromos csomagtérnyitás, Essentia Plus csomag (manuális klímaberendezés, bőrkormány, ködfényszóró, kormányról vezérelhető CD-s rádió), 15 colos acélfelni. Ára: 4 333 000 Ft

Az Enjoy-szint további érdemleges extrái elektromosan állítható és fűthető külső tükör, 16 colos acélfelni. Ára: 4 633 000 Ft

A tesztautó további felszerelései metálfényezés (105 000 Ft), téli csomag (ülésfűtés elöl, fényszórómosó, lábtérhűtés/fűtés a második sorban, 89 000 Ft), elektromos hátsó ablakemelő (59 000 Ft), automata klímaberendezés (50 000 Ft), MP3-lejátszós rádió (40 000 Ft), fedélzeti számítógép (69 000 Ft), speciális 16 colos acélfelni (69 000 Ft). Ára: 5 114 000 Ft

Az Autó2 újság 2008/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás