2009. március 16. hétfő, 00:52
Teszt: Opel Antara 2.0 CDTI Cosmo Automata - Párválasztás?
Az Antara a Chevrolet Captiva testvérmodellje, azonos műszaki alapokon.
Képekben
 |  |  |  |  |
Az alapvetően elsőkerék-hajtású Antarát nem komoly terepezésre szánja az Opel, 20 centis hasmagasságával éppen a szabadidő-összkerekesek átlagába illik. A karosszéria lemezillesztései pontosak, a motort alulról műanyag burkolat védi, az ajtók és a sárvédők védőelemei a városi autózásban is hasznosak |
| | A csomagtartóküszöb az emelt padlómagasság ellenére sem vészesen magas, a C-oszlopok háromszögablakai tolatáskor nem sokat segítenek, de a térérzetet hatásosan javítják. A vékony oldaloszlopok előnyösek a városi manővereknél |
| | Hamisítatlanul opeles a puha burkolatú műszerfal, pedig alsó része és szerkezeti elemeinek többsége is a Captivából való. Az ötfokozatú automata választókarja a tesztautóban nagyon nehezen járt |
|
| |  | | |

| |  | | 
|
A könyöklőtől lefelé a belső ajtóburkolat a Captiváé. A zseb elég nagy, italtartója félliteres palackoknak is megfelel |
| | A bővített csomagtér alja sík, a rögzítőfülek mellett a kötözősínek is alapárasak. A kerékdobok burkolatának rekeszei jól használhatók, de a kiemelt kalaptartónak nincs külön helye |
| | Az ötödik ajtó magasra nyílik, de a kilógó zárszerkezet a magasabbak fejére veszélyes lehet |
|
| |  | | |

| | 
| | 
|
Egyterűs szolgáltatás: kacatfiók az első utasülés alatt |
| | A széles és méretes hátsó pad teljes értékű, háromszemélyes. Különösen a középen ülőnek előnyös, hogy a padlólemez teljesen sík. A hátsó fejtámlák a belső tükör képébe lógva zavarnak tolatáskor |
| | A középkonzol környékén csak ide lehet pakolni. Ez a „felső szint", lejjebb van egy másik, méretesebb üreg is |
|
| |  | | |
 | |  | |  | |
Tágas, hatásos világítású a kesztyűtartó |
| | Az olasz segédlettel fejlesztett, modern, koreai gyártású alapáron részecskeszűrős dízel csendes, de az alsó régiókban még automata váltóval is nyomatékszegény. 2500/perc felett vehemensebbre vált, így viszont a fogyasztása emelkedik meg. A motorháztetőt gázrugók támasztják ki |
| | A tágas lábtérben a két pedál magasságkülönbsége nagy. A fékpedál ereje átlag feletti, de a fékerő jól adagolható |
|
| |  | | |
 | |  | | 
|
Praktikus kacatrekeszek a csomagtér padlója alatt, a szükségpótkerék felett |
| | A nagyméretű, csekély holtterű tükrök látótere egyik oldalon sem aszferikus, a Cosmo-szinten maguktól sötétednek |
| | A méretes, kényelmes tömetű és hosszú lapú ülések a Captivából valók |
|
| |  | | |
Az Autó2 újság 2007/8. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei – hátrányai
Karosszéria, felfüggesztés |  | Motor, erőátvitel |
 | Tágas, kényelmes utastér |  | Kényelmes ülések |  | Jól áttekinthető karosszéria |  | Nagy, jól pakolható csomagtér |  | Teljes értékű háromszemélyes hátsó pad |
|  | A lengéskényelmet rontó, nagy, rugózatlan futóműtömegek |  | Gyenge oldaltartású ülések |  | Erős kanyarodási oldaldőlés |  | Nagy gördülési zaj |
| |  | Viszonylag csendes, könnyen induló dízel |  | Zajtalan erőátviteli lánc |  | Gyors reakciójú összkerékhajtás |
|  | Régies viselkedésű automata váltó |  | Nagy szlip a hidrodinamikában |  | 2500/perc alatt nyomatékszegény motor |
|
 |
Biztonság | | Költségek |
 | Nyolc légzsák |  | Kitörésgátló |  | Lejtmenetasszisztens |  | Alapáras összkerékhajtás |
|  | A hátsó fejtámlák mindig belelógnak a visszapillantó képébe |  | Egyik külső tükör sem aszferikus |  | Nagy fékpedálerő |  | Kevés visszajelzést adó szervokor |
| |  | Gazdag alapfelszereltség |
|  | Viszonylag nagy fogyasztás |
|
Az Autó2 újság 2007/8. számában megjelent cikk rövidített változata
Adatlap
Motor Soros négyhengeres, közös csöves befecskendezésű turbódízel, változó turbógeometriával, köztes hűtővel, elöl keresztben beépítve. Egy vezértengely szíjhajtással. Hengerenként négy szelep. Könynyűfém hengerfej, acélblokk. Hengerűrtartalom: 1991 cm3, furat 83,0, löket 92,0 mm. Sűrítési arány 17,5:1. Teljesítmény 150 LE/110 kW (4000/min). Nyomaték: 320 Nm (2000/min). Olajtöltés: 6,5 l. Hűtővíz: 10,0 l. Akkumulátor: 12V, 90 Ah.
Erőátvitel Ötfokozatú automata váltó, összkerékhajtás. Sebesség (1000/min) fordulatszámon ötödik fokozatban 52 km/h.
Felfüggesztés Elöl segédkeretes McPherson, kanyarstabilizátor. Hátul oldalanként többlengőkaros, multilink, kanyarstabilizátorral. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl-hátul belső hűtéssel. 3 fordulatos fogasléces kormánymű, hidraulikus rásegítés.
Karosszéria Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1820 kg-tól. Megengedett össztömeg: 2505 kg-ig. Üzemanyagtartály: 65 l.
Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 12,1 s. Végsebesség: 178 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 11,5/6,8/8,6 l/100 km. Tesztátlag: 11,6 l/100 km.* * Saját mérés, vegyes használatban, egy-három személlyel, +20–33 Celsius-fok hőmérsékleten
Garancia, szerviz Általános: 2 év, kilométerkorlátozás nélkül (meghosszabbítható). Átrozsdásodás elleni: 12 év. Védőszárny-szolgáltatás: 1 év (meghosszabbítható). Szervizperiódus: 30 000 km vagy egy év, olajcsere és szerviz.
Az alapkivitel (Enjoy) érdemleges tartozékai Automatikus világításkapcsolás, fűthető első ülések, automata légkondicionáló, könnyűfém keréktárcsák, hátsó légrugózás, kormányról vezérlehető CD-s rádió, kitörésgátló, fékasszisztens, 8 légzsák, elektromos ablakemelők, távirányítós központi zár, aszimmetrikus osztással dönthető hátsó támla, Isofix-gyerekülésrögzítés, elektromosan állítható, fűthető külső visszapillantók, összkerékhajtás. Alapár: 9 196 000 Ft
A Cosmo-szint további érdemleges tartozékai Esőérzékelő, tempomat, fedélzeti számítógép, első-hátsó parkolóradar, hővédő szélvédő. Ára: 9 680 000 Ft
Az Autó2 újság 2007/8. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
comments