Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Opel Antara 2.0 CDTI Cosmo Automata - Párválasztás?

Az Antara a Chevrolet Captiva testvérmodellje, azonos műszaki alapokon.

Képekben

Az alapvetően elsőkerék-hajtású Antarát nem komoly terepezésre szánja az Opel, 20 centis hasmagasságával éppen a szabadidő-összkerekesek átlagába illik. A karosszéria lemezillesztései pontosak, a motort alulról műanyag burkolat védi, az ajtók és a sárvédők védőelemei a városi autózásban is hasznosak
 
A csomagtartóküszöb az emelt padlómagasság ellenére sem vészesen magas, a C-oszlopok háromszögablakai tolatáskor nem sokat segítenek, de a térérzetet hatásosan javítják. A vékony oldaloszlopok előnyösek a városi manővereknél
 
Hamisítatlanul opeles a puha burkolatú műszerfal, pedig alsó része és szerkezeti elemeinek többsége is a Captivából való. Az ötfokozatú automata választókarja a tesztautóban nagyon nehezen járt
    

  

A könyöklőtől lefelé a belső ajtóburkolat a Captiváé. A zseb elég nagy, italtartója félliteres palackoknak is megfelel
 
A bővített csomagtér alja sík, a rögzítőfülek mellett a kötözősínek is alapárasak. A kerékdobok burkolatának rekeszei jól használhatók, de a kiemelt kalaptartónak nincs külön helye
 
Az ötödik ajtó magasra nyílik, de a kilógó zárszerkezet a magasabbak fejére veszélyes lehet
    

 

 

Egyterűs szolgáltatás: kacatfiók az első utasülés alatt
 
A széles és méretes hátsó pad teljes értékű, háromszemélyes. Különösen a középen ülőnek előnyös, hogy a padlólemez teljesen sík. A hátsó fejtámlák a belső tükör képébe lógva zavarnak tolatáskor
 
A középkonzol környékén csak ide lehet pakolni. Ez a „felső szint", lejjebb van egy másik, méretesebb üreg is
    
   
Tágas, hatásos világítású a kesztyűtartó
 
Az olasz segédlettel fejlesztett, modern, koreai gyártású alapáron részecskeszűrős dízel csendes, de az alsó régiókban még automata váltóval is nyomatékszegény. 2500/perc felett vehemensebbre vált, így viszont a fogyasztása emelkedik meg. A motorháztetőt gázrugók támasztják ki
 
A tágas lábtérben a két pedál magasságkülönbsége nagy. A fékpedál ereje átlag feletti, de a fékerő jól adagolható
    
  

Praktikus kacatrekeszek a csomagtér padlója alatt, a szükségpótkerék felett
 
A nagyméretű, csekély holtterű tükrök látótere egyik oldalon sem aszferikus, a Cosmo-szinten maguktól sötétednek
 
A méretes, kényelmes tömetű és hosszú lapú ülések a Captivából valók
    

Az Autó2 újság 2007/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Tágas, kényelmes utastér
Kényelmes ülések
Jól áttekinthető karosszéria
Nagy, jól pakolható csomagtér
Teljes értékű háromszemélyes hátsó pad
A lengéskényelmet rontó, nagy, rugózatlan futóműtömegek
Gyenge oldaltartású ülések
Erős kanyarodási oldaldőlés
Nagy gördülési zaj
 
Viszonylag csendes, könnyen induló dízel
Zajtalan erőátviteli lánc
Gyors reakciójú összkerékhajtás
Régies viselkedésű automata váltó
Nagy szlip a hidrodinamikában
2500/perc alatt nyomatékszegény motor
Biztonság Költségek
Nyolc légzsák
Kitörésgátló
Lejtmenetasszisztens
Alapáras összkerékhajtás
A hátsó fejtámlák mindig belelógnak a visszapillantó képébe
Egyik külső tükör sem aszferikus
Nagy fékpedálerő
Kevés visszajelzést adó szervokor
 
Gazdag alapfelszereltség
Viszonylag nagy fogyasztás

Az Autó2 újság 2007/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap

Motor Soros négyhengeres, közös csöves befecskendezésű turbódízel, változó turbógeometriával, köztes hűtővel, elöl keresztben beépítve. Egy vezértengely szíjhajtással. Hengerenként négy szelep. Könynyűfém hengerfej, acélblokk. Hengerűrtartalom: 1991 cm3, furat 83,0, löket 92,0 mm. Sűrítési arány 17,5:1. Teljesítmény 150 LE/110 kW (4000/min). Nyomaték: 320 Nm (2000/min). Olajtöltés: 6,5 l. Hűtővíz: 10,0 l. Akkumulátor: 12V, 90 Ah.

Erőátvitel Ötfokozatú automata váltó, összkerékhajtás. Sebesség (1000/min) fordulatszámon ötödik fokozatban 52 km/h.

Felfüggesztés Elöl segédkeretes McPherson, kanyarstabilizátor. Hátul oldalanként többlengőkaros, multilink, kanyarstabilizátorral. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl-hátul belső hűtéssel. 3 fordulatos fogasléces kormánymű, hidraulikus rásegítés.

Karosszéria Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1820 kg-tól. Megengedett össztömeg: 2505 kg-ig. Üzemanyagtartály: 65 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 12,1 s. Végsebesség: 178 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 11,5/6,8/8,6 l/100 km. Tesztátlag: 11,6 l/100 km.* * Saját mérés, vegyes használatban, egy-három személlyel, +20–33 Celsius-fok hőmérsékleten

Garancia, szerviz Általános: 2 év, kilométerkorlátozás nélkül (meghosszabbítható). Átrozsdásodás elleni: 12 év. Védőszárny-szolgáltatás: 1 év (meghosszabbítható). Szervizperiódus: 30 000 km vagy egy év, olajcsere és szerviz.

Az alapkivitel (Enjoy) érdemleges tartozékai Automatikus világításkapcsolás, fűthető első ülések, automata légkondicionáló, könnyűfém keréktárcsák, hátsó légrugózás, kormányról vezérlehető CD-s rádió, kitörésgátló, fékasszisztens, 8 légzsák, elektromos ablakemelők, távirányítós központi zár, aszimmetrikus osztással dönthető hátsó támla, Isofix-gyerekülésrögzítés, elektromosan állítható, fűthető külső visszapillantók, összkerékhajtás. Alapár: 9 196 000 Ft

A Cosmo-szint további érdemleges tartozékai Esőérzékelő, tempomat, fedélzeti számítógép, első-hátsó parkolóradar, hővédő szélvédő. Ára: 9 680 000 Ft

Az Autó2 újság 2007/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Michelisz Norbi idén két sorozatban is versenyez

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Hangos Az Autó! – 3. rész

A 3. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Luxus a luxusban – Pappas Showroom a Matild Palace-ban

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás