Újautó
Teszt: Nissan Tiida 1.6 16V Acenta - Generációs
Sokáig vártunk az Almera utódjára. Megérte?
Képekben
Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei – hátrányai
Karosszéria, felfüggesztés | ![]() | Motor, erőátvitel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Biztonság | Költségek | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata
Adatlap
Motor Vízhűtéses, soros négyhengeres benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két felülfekvő, lánchajtású vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej, acélblokk. Hengerűrtartalom: 1598 cm3, furat: 78,0 mm, löket: 83,6 mm. Sűrítési arány: 10,7:1. Teljesítmény: 110 LE/81 kW (6000/min). Nyomaték: 153 Nm (4400/min). Olajtöltés: 4,5 l. Hűtővíz: 6,3 l. Akkumulátor: 12 V 55 Ah.
Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás, egytárcsás száraz kuplung, huzalos működtetésű sebességváltó. Sebesség 1000/min fordulatszámon, ötödik fokozatban: 33 km/h.
Felfüggesztés Elöl segédvázhoz illesztett McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés, spirálrugók, elöl-hátul kanyarstabilizátorral. Elöl hűtött tárcsa-, hátul tömör tárcsafékek, ABS. 3 és 1/4 fordulatos, fogasléces kormánymű, elektromos rásegítéssel.
Karosszéria Négyajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1193 kg. Megengedett össztömeg: 1715 kg. Üzemanyagtartály: 52 l.
Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 11,1 s. Végsebesség: 186 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 8,9/5,7/6,9 l/100 km Tesztátlag: 7,8 l/100 km* * Saját mérés, vegyes használatban, egy személlyel, 13-19 Celsius-fok hőmérsékleten.
Garancia, szerviz Általános garancia és védőszárny-szolgáltatás: 3 év vagy 100 000 km, átrozsdásodás elleni garancia: 12 év, fényezési jótállás: 3 év.
Szervizperiódus, olajcsere 30 000 km vagy 1 év.
A Visia-alapkivitel lényegesebb tartozékai Blokkolásgátló, vészfékrásegítő, vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsák elöl, állítható magasságú első biztonsági övek előfeszítővel, aktív fejtámaszok az első üléseken, három darab hátsó fejtámasz, állítható magasságú szervokormány, állítható magasságú vezetőülés, elektromos ablakemelők elöl-hátul, elektromos külső tükrök, távirányítós központi zár, osztottan dönthető hátsó ülés, Isofix, fényezett lökhárítók, kilincsek és tükörházak. Ára: 3 999 900 Ft
Az Acenta-szint további érdemleges tartozékai Egyzónás automata klímaberendezés, kartámasz elöl-hátul, függönylégzsák, kormányról vezérelhető rádió 6 hangszóróval, 6 lemezes CD-váltó, Bluetooth-funkció, fedélzeti számítógép, esőérzékelős ablaktörlő és automata fényszóróvezérlés. Ára: 4 420 000 Ft
A tesztautó további felszerelései Metálfényezés (95 000 Ft), Acenta Stílus csomag (ködfényszóró, 15 colos könnyűfém keréktárcsa, 145 000 Ft) Ára: 4 660 000 Ft.
Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...