Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Nissan Tiida 1.6 16V Acenta - Generációs

Sokáig vártunk az Almera utódjára. Megérte?

Képekben

A nagyméretű külső tükrök közül csak a baloldali osztott, de a holttér így sem nehezíti a városi manőverezést. A ködfényszórók és az alufelnik a 145 000 forintos "Acenta Stílus" csomag részei
 
Az illesztései hézagok nem minden karosszériaelemnél azonosak a hozzánk Mexikóból érkező négyajtóson
 
A C-oszlop széles, a magas és csak hosszas tanulás után kiismerhető far is nehezíti a tolatást. Parkolóradar felárért sincs
    

  

Deréktámasz a vezetőnek sem jár, a karos magasságállító és a támladöntő kallantyú a kézifék mellett, középen kapott helyet; a kezelés nem nehézkes
 
Jól leolvashatók a műszerek, de hiányzik a vízhőfokmérő. A középkonzol felépítése logikus, a rádió Bluetooth-csatlakozót is kínál. A váltó előtti fedeles pohártartóban két 0,5 literes flakon fér el, a középkonzol tetején lévő fiókban zörögnek a kacatok
 
Meghazudtolja az autó méreteit a második sor lábtere, akár 190 cm feletti langaléták is jól érzik itt magukat. Ajtózseb, ülészseb és két pohártartó is kényeztet
    

  

Tágas utat nyit az ajtó, a kartámasz széle puha, így hosszú vezetés után sem fájdul meg a sofőr könyöke. Az elektromos ablakok és a központi zár gombjai kivilágítottak, az ajtózseb öblös
 
A nem állítható magasságú, de a két ülés közé hajtható kartámasz könyöklőrésze puha, belseje kicsi, de kárpitozott rekeszt rejt
 
Ideális a pedálrend. A tükörállító a kormány mögött takarásban és kivilágítatlanul ül a műszerfal bal szélén. A motortér és a tankfedél nyitója egymás mellett van
    

  

A csomagtartó tágas, a rakodóperem magas, a csomagrögzítést nem segíti kampó vagy heveder
 
Az ajtón nincs belső lehúzófül, a belógó zsanér ósdi megoldás
 
Ha ledöntjük a támlákat, 190 cm-es tárgy is befér. Kár, hogy a vaskos ülőlapok a helyükön maradnak, mert így a szűk utastéri átjáró miatt a bővítés korlátozott
    

  

Az ablakot hagyományos törlőlapátok tisztítják – hatékonyan
 
 
 
 
    

Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Kényelmes ülések
Tágas helykínálat elöl-hátul
Tágas csomagtér
Jó minőségű összeszerelés
Komfortos futómű
Számos rakodóhely
Kanyarban sodródásra hajlamos far
Tolatáskor zavaró vaskos C-oszlopok
Nem dönthető hátsó ülőlapok
Csomagtérbe lógó zsanérok
Lemezillesztési pontatlanságok
Hátul csak két személynek kényelmes
 
Csendes üzemű, készséges erőforrás
Finoman dolgozó, pontos váltó
Takarékos üzem
Kissé rövid váltóáttételezés
Biztonság Költségek
Isofix bekötési pontok
Alapáron csak négy légzsák
 
Hosszú szervizperiódus
Magas belépő ár, feláras klíma az alapkivitelhez

Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap

Motor Vízhűtéses, soros négyhengeres benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két felülfekvő, lánchajtású vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej, acélblokk. Hengerűrtartalom: 1598 cm3, furat: 78,0 mm, löket: 83,6 mm. Sűrítési arány: 10,7:1. Teljesítmény: 110 LE/81 kW (6000/min). Nyomaték: 153 Nm (4400/min). Olajtöltés: 4,5 l. Hűtővíz: 6,3 l. Akkumulátor: 12 V 55 Ah.

Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás, egytárcsás száraz kuplung, huzalos működtetésű sebességváltó. Sebesség 1000/min fordulatszámon, ötödik fokozatban: 33 km/h.

Felfüggesztés Elöl segédvázhoz illesztett McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés, spirálrugók, elöl-hátul kanyarstabilizátorral. Elöl hűtött tárcsa-, hátul tömör tárcsafékek, ABS. 3 és 1/4 fordulatos, fogasléces kormánymű, elektromos rásegítéssel.

Karosszéria Négyajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1193 kg. Megengedett össztömeg: 1715 kg. Üzemanyagtartály: 52 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 11,1 s. Végsebesség: 186 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 8,9/5,7/6,9 l/100 km Tesztátlag: 7,8 l/100 km* * Saját mérés, vegyes használatban, egy személlyel, 13-19 Celsius-fok hőmérsékleten.

Garancia, szerviz Általános garancia és védőszárny-szolgáltatás: 3 év vagy 100 000 km, átrozsdásodás elleni garancia: 12 év, fényezési jótállás: 3 év. 

Szervizperiódus, olajcsere 30 000 km vagy 1 év. 

A Visia-alapkivitel lényegesebb tartozékai Blokkolásgátló, vészfékrásegítő, vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsák elöl, állítható magasságú első biztonsági övek előfeszítővel, aktív fejtámaszok az első üléseken, három darab hátsó fejtámasz, állítható magasságú szervokormány, állítható magasságú vezetőülés, elektromos ablakemelők elöl-hátul, elektromos külső tükrök, távirányítós központi zár, osztottan dönthető hátsó ülés, Isofix, fényezett lökhárítók, kilincsek és tükörházak. Ára: 3 999 900 Ft

Az Acenta-szint további érdemleges tartozékai Egyzónás automata klímaberendezés, kartámasz elöl-hátul, függönylégzsák, kormányról vezérelhető rádió 6 hangszóróval, 6 lemezes CD-váltó, Bluetooth-funkció, fedélzeti számítógép, esőérzékelős ablaktörlő és automata fényszóróvezérlés. Ára: 4 420 000 Ft

A tesztautó további felszerelései Metálfényezés (95 000 Ft), Acenta Stílus csomag (ködfényszóró, 15 colos könnyűfém keréktárcsa, 145 000 Ft) Ára: 4 660 000 Ft.

Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás