Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Nissan Qashqai 2.0 Acenta Pack - Gazfickó

Nemcsak napi városi és országúti forgalomra, de gazban gázolásra született.

Képekben

A dél-iráni nomád törzsről elnevezett autó kategóriát alapított. Négykerék-hajtásos szabadidő-autó az alsó-középkategóriában álruhában. Osztálya legpraktikusabb négykerék-hajtását kínálja
 
Nagyobbnak látszik, mint amekkora. A magas építés a városban is jól jön, akárcsak a körbefutó fekete lemezvédelem
 
Áttekinthető, jól használható műszerfal a kormányra tett infotainment és sebességtartó-automata kezelővel
    
  
Az oldalajtó vastag felső burkolata jót tehet az oldalvédelemnek, de indokolatlanul szűkíti a belteret. Az ajtózseb méretes
 
A hajtásmód elektromos kapcsolója, elég fordítani rajta, és kétkerék-hajtásról automatikus, illetve fix négykerék-módra vált. Mögötte a bőrkárpithoz tartozó ülésfűtés és a központi zár kapcsolója.
 
Hatalmas a kesztyűtartó, az első utasülés alatt fiók van
    

  

Az infotainment egység. Használata bonyolultnak látszik, de valójában az ügyes kezelővel pofonegyszerű
 
Méretes a lábtér hátul, de lépcsős merevítő választja ketté , a belmagasság sem magas a mérethez képest
 
Sablonos támladöntéssel növelhető a csomagtér. Egy szellemesebb megoldás sokat javítana a használhatóságán
    

 

 

 
A csomagtér mérete a kategória átlagán van
 
Az új 2.0 literes motor Nissan-fejlesztés
 
 
    

Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Nagy utastér, előre és oldalra jó körbeláthatósággal
Jól alakítható vezetési helyzet
Jellegéhez mérten személyautós rugózási kényelem
Jó egyenesfutás és útfekvés
Gazdag és szélesíthető felszereltségi lehetőség
Jó fordulókör
Hátsó üléssor szegényes variálhatósága
Kevés rakodási hely
Kicsit túláttételezett kormány
 
Kellemes, rezonanciamenetes motorikus tulajdonságok
Zajtalan erőátviteli lánc
Hatfokozatú váltó
Könnyen kapcsolható, igényes négykerék-hajtás
Alacsony fordulaton kicsit nyomatékszegény
Biztonság Költségek
Két front-, két oldal- és két függönylégzsák, öt hárompontos biztonsági öv és fejtámla
Felső Isofix-bekötési pontok
Kitörésgátló szériában (a 4×4-esekhez)
  
Modelltől és a megvásárolható extráktól függő, igen gazdag felszereltség
3 éves általános garancia
12 éves rozsdagarancia
30 000 km-es olajcsere-periódus
A négykerék-hajtásosok között igen jó ár
Fogyasztás

Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap

A tesztautó adatlapja: Nissan Qashqai 2.0

Motor Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, négy- ütemű, elöl keresztben beépítve. Két vezértengely lánc-hajtással. Hengerenként négy szelep, változó szívószelep-vezérlés. Könnyűfém hengerfej és blokk. Hengerűr-tartalom: 1997 cm3, furat: 84,0, löket: 90,1 mm. Sűrítési arány: 10,2:1. Teljesítmény: 140 LE/104 kW (6000/min). Nyomaték: 196 Nm (4800/min). Olajtöltés: 4,4 l. Hűtővíz: 7,6 l. Akkumulátor: 12V, 60 Ah.

Erőátvitel  Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás, kapcsolható automatikus és állandó négykerék-hajtás. Hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség (1000/min) fordulatszámon hatodik fokozatban: 40 km/h.

Futómű Elöl segédkeretes McPherson, kanyar-stabilizátor. Hátul összetett, független karrendszer spirál-rugókkal. Elöl hűtött tárcsa-, hátul tárcsafékek. 3,25 fordulatos fogasléces kormánymű, sebességfüggő elektro-mos rásegítés.

Karosszéria Ötajtós, ötüléses karosszéria. Saját tömeg: 1509 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1960 kg-ig. Üzemanyagtartály: 65 l., Hossz: 4315 mm, Szélesség: 1783 mm, Magasság: 1606 mm, Tengelytáv: 2631 mm, Nyomtáv elöl: 1540 mm, Nyomtáv hátul: 1550 mm, Belső szélesség elöl: 1430 mm, Belső szélesség hátul: 1390 mm, Belmagasság elöl: 935 mm, Elülső ülőlap: 520 mm, Lábhelyméret: 490–710 mm, Belmagasság hátul: 910 mm, Hátsó ülőlap: 510 mm, Üléstér: 140-395 mm, Csomagtér: 275/1020 l, Gumik: Bridgestone Dueler H/P 215/60 R17.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 10,6 s. Végsebesség: 190 km/h. Fogyasztás (EU) ·város: 11,0 l/100 km ·városon kívül: 7,0 l/100 km ·vegyes: 8,4 l/100 km. Tesztátlag: 13,3 l/100 km* (csak városban) * Saját mérés, vegyes használatban, egy-három személlyel, 2-7 Celsius-fok hőmérsékleten

Garancia, szerviz Általános: 3 év, vagy 100 000 km. Átrozsdásodás elleni: 12 év. Szervizperiódus: 30 000 km vagy 2 év, olajcsere és szerviz. Védőszárny-szolgáltatás a garancia teljes idejére.

A 4×4-es Visia-kivitel (alap) érdemleges tartozékai: Hat légzsák; kitörésgátló, Isofix felső pontokkal; elektro-mos szervokormány, állítható magasságú vezetőülés; függőlegesen és tengelyirányban állítható kormányosz-lop; elektromos ablakemelők; távirányítós központi zár; blokkolásgátló; elektromosan állítható, fűthető külső visszapillantók, aszimmetrikusan osztva; dönthető hátsó üléstámla, öt hárompontos biztonsági öv, elöl erőha-tárolóval; öt fejtámla (elöl aktívak), fedélzeti számítógép, légkondicionáló; Bluetooth, kormányról vezérelt négy-hangszórós audiorendszer. Ára: 5 749 000 Ft

Az Acenta Pack érdemleges többlettartozékai: Kulcs nélküli beléptetés, első ködlámpák, panorámatető, xenonfényszórók, 17-es könnyűfém felnik, bőrkárpitozás ülésfűtéssel, esőérzékelő, automata világítás, kétzónás klíma, hat hangszórós rádió-CD, sebességtartó automa-tika, parkolást segítő elektronika. Ára: 6 899 000 Ft

Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás