Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Mercedes-Benz C 220 CDI Elegance automata - Generációs különbség

A legfrissebb C dízelmotorral és automata váltóval is sportos. Az új stílus új hívekhez is szól.

Képekben

A Classic és az Elegance a hűtőmaszk tetején, az Avantgarde a rácsban hordja a jelvényt. A látványos AMG-sportcsomag felára 556 000 forint
 
Minden irányban jó a kilátás, a tányérnyi méretű, aszferikus két külső tükör nagyszerűen mutatja a hátunk mögötti forgalmat. A parkolási manővereket megkönnyíti az első-hátsó radar
 

Egyszerű, jól értelmezhető a középkonzol felépítése. Az alapállásban a műszerpult tetejébe visszahúzódó, külső szemlélőnek láthatatlan kijelző alatt található az elakadásjelző és a kitörésgátló kapcsolója

    
  

Az ülések oldaltartása nem kimagasló, de kialakításuk a legtöbb testmérethez kényelmes. A deréktámasz karral állítható. A kárpitok rossz úton olykor zörögnek
 
Fehér fénnyel világítanak a műszerek. Nem spórolták el a vízhőfokmérőt, a fedélzeti számítógép adatai a főműszer folyadékkristályos közepén jelennek meg
 
A motoros hátsó roló 121 200 forint. A tetőn, az olvasólámpa mögött, a tükörből látható helyen van a tolatóradar kijelzője. Nem hiányzik az Isofix rögzítési pont sem
    

  

A bőrfotel hátul is kényelmes, a középső kartámaszból pohártartó és fiók is előbukkan. A hátsó utasok felárért (192 000 Ft) maguknak szabályozhatják a beáramló levegő hőfokát és mennyiségét
 
Két pohár elfér a váltó mögött, de a könyöktámasz üregei nehezen használhatók. A rekesztől balra elhelyezett központi vezérlő kézre áll
 
A multifunkciós kormány mögött látszanak az automata váltó kapcsolószárnyai. A jobb oldali „kormányküllő” különálló, emberfejet mintázó gombja a beszédfelismerőt aktiválja. A hangvezérlés jól működik
    

 

 

 
Remek a kapcsolók elhelyezése, jó helyen van a kartámasz, a zseb ellenben kicsi. A csomagtérnyitó a hangszóróházra költözött
 
A fedél nagy lendülettel emelkedik a magasba, az elakadásjelző mercis szokás szerint az ajtó belső burkolatán ül. A csomagtartó padlójának vége felfelé emelkedik
 
Nem túl szép részlet a szabadon hagyott fémlemez és kalaptartó
    
    

 

 

 
Az alapjáraton kerregős, de csendes járású dízelmotor hamar eléri üzemi hőmérsékletét. A hűtőrács alsó része nem emelkedik a magasba a teleszkópokkal tartott fedéllel. Az esőérzékelős aeroblade-ablaktörlők kiváló munkát végeznek
 
 
 
 
    

Az Autó2 újság 2007/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Kényelmes vezetési pozíció
Tágas helykínálat elöl
Összeszerelés magas minősége
Tág határok között állítható, komfortos vezetőülés
Erős, jól adagolható fék
Biztonságos futómű
Közvetlen és pontos kormány
Használható külső tükrök
Nem prémiumos hangulatú beltér
Alapáron nem bővíthető csomagtartó
Kis ajtózsebek
Hiányos csomagtérburkolat és belógó zsanérok
 
Csendes, készséges, takarékos erőforrás
Normál menetben finoman dolgozó váltó
Kissé rövid váltóáttételezés
Araszoláskor belengő hajtáslánc
Biztonság Költségek
Isofix bekötési pontok
Vezetői térdlégzsák
Adaptív fékrendszer
Aktív fejtámlák
Szelektív lengéscsillapítás
A hátsókerék-hajtás okozhat meglepetéseket
 
30 év rozsdagarancia
30 év védőszárny-szolgáltatás
Kissé magas indulóár
2 éves általános garancia

Az Autó2 újság 2007/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap

adatlap: Mercedes-Benz C 220 CDi Elegance automata

Motor Soros négyhengeres, közös csöves, közvetlen befecskendezéses, levegő-visszahűtéses, turbós dízelmotor, elöl hosszában beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 2148 cm3, furat: 88,0 mm, löket: 88,3 mm. Sűrítési arány: 17,5:1. Teljesítmény: 170 LE/125 kW (3800/min). Nyomaték: 400 Nm (20/min). Olajtöltés: 00 l. Hűtővíz: 00 l. Akkumulátor: 12 V 62 Ah.

Erőátvitel  Ötfokozatú automata váltó, hátsókerék-hajtás. Sebesség 1000/min fordulatszámon ötödik fokozatban 50 km/h.

Felfüggesztés Elöl segédvázas McPherson-, hátul független, összetett karrendszerű felfüggesztés, spirálrugók, változó karakterisztikájú lengéscsillapítók. Elöl-hátul kanyarstabilizátor. Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek. 2,5 fordulatos, fogasléces kormánymű, hidraulikus rásegítéssel. ESP, fékasszisztens.

Karosszéria Négyajtós, ötüléses önhordó acél karoszszéria. Saját tömeg: 1585 kg-tól. Megengedett össztömeg: 2070 kg. Üzemanyagtartály: 66 l. ,Hossz: 4581 mm, Szélesség: 1770 mm, Magasság: 1444 mm, Tengelytáv: 2760 mm, Nyomtáv elöl: 1550 mm, Nyomtáv hátul: 1550 mm, Belső szélesség elöl: 1460 mm, Belső szélesség hátul: 1460 mm, Belmagasság elöl: 900–960 mm, Elülső ülőlap: 535 mm, Lábhelyméret: 430–670 mm, Belmagasság hátul: 910 mm, Hátsó ülőlap: 450 mm, Üléstér: 90–340 mm, Csomagtér: 475 l, Gumik: 245/40 R17 Michelin Pilot Premacy.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 8,4 s. Végsebesség: 227 km/h. Fogyasztás (EU) ·város: 9,2 l/100 km ·városon kívül: 5,3 l/100 km ·vegyes: 6,7 l/100 km. Tesztátlag: 8,5 l/100 km* (csak városban) * saját mérés, vegyes használatban, két személlyel, 12– 22 Celsius-fok hőmérsékleten

Garancia, szerviz Általános: 2 év km-korlátozás nélkül, átrozsdásodás elleni: 30 év, fényezési: 2 év, védőszárny: 30 év. Szerviz- és olajcsere-periódus: 20 000 km vagy 1 év.

Az Elegance-kivitel érdemleges tartozékai: Blokkolásgátló, kitörésgátló, fékasszisztens, Agility Control lengéscsillapító-szabályzás, adaptív fék, vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsák elöl, függönylégzsák, vezetői térdlégzsák, kétzónás automata klímaberendezés, feszítős és erőhatárolós első és hátsó szélső biztonsági övek, bőrkormány és -váltógomb, ködfényszóró, részben elektromosan állítható, manuális deréktámaszos vezetőülés, ostorcsapásos nyaksérülést mérséklő aktív fejtámlák, Isofix-rögzítés, öt állítható magasságú fejtámla és ugyanennyi hárompontos automata öv, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, négy elektromos ablakemelő, távirányítós központi zár, négy irányban állítható, multifunkciós szervokormány, fedélzeti számítógép, 16 colos könnyűfém keréktárcsa, hátsó könyöktámasz, késleltetett belső világítás, kilépőfény. Ára: 9 684 000 Ft

A tesztautó további érdemleges tartozékai: Metálfényezés (235 200 Ft), bőrkárpitozás (517 200 Ft), parkolóradar (217 200 Ft), AMG-sportcsomag (646 800 Ft), 3 zónás klímaberendezés (186 000 Ft), tempomat (56 400 Ft), fűthető első ülések (98 400 Ft), elektromosan mozgatható napfénytető (322 800 Ft), Pre-safe biztonsági rendszer (104 400 Ft), ötfokozatú automata váltó (582 000 Ft) Command APS navigáció 6 lemezes CD-tárral, MP3-as hifivel, beszédfelismerővel (1 003 200 Ft), elektromos napfényroló (121 200 Ft), esőérzékelő (31 200 Ft). Ára: 13 806 000 Ft

Az Autó2 újság 2007/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás