Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Mazda2 1.5 GT - A tömeg vonzásában

A Mazda új utat talált. A biztonságot növeli, de a tömeget csökkenti, jelentősen javítva a dinamikát, a fogyasztást és a környezeti terhelést.

Képekben

Az alaktényező (Cw) 0,31. Kis rosszmájúsággal az első trapézbeömlő a Fordra emlékeztet. Mazda-ihletésű a ma már szélesebb körben is használt formai elem, a hangsúlyozott első sárvédőív. Az ablakvonal leereszkedése elöl javítja a kilátást, a magas szélvédő jó lámpalátást eredményez
 
A hátsó ablak alsó, V-szegélye a kilátást javítja. Az ajtónyílást alul leszűkítik a lámpák. A nagyon peres gumik a mi útjainkon erősen rontják a rugózási kényelmet
 
Igényes terv és kivitel kemény műszerfalban. A nagy sebességmérő mellett jobb oldalon a benzinóra, alatta a fedélzeti számítógép kijelzője
    

  

Csupa műanyag, textil nélkül, sportossága miatt mégis elfogadható megjelenítésben
 
Értelmes, egyszerűen kezelhető középpult a szellőzés és szórakoztatás elemeivel
 
Közepes méretű kesztyűtartó, nyitott tárolóval a fedelében
    

  

Méretkategóriájában nagy a hátsó hely, a középső merevítő nem túlzottan emelkedik ki
 
A hátsó ülésnek csak a támlája dől, ha a hátsó külön rekesz bent van, akkor síkba, anélkül lépcsővel
 
A csomagtér csukott és nyitott rekesszel, illetve rekesz nélkül
    

 

 

 
A korszerű, csupa könnyűfém, változó szívószelep-vezérléses DOHC-motor
 
 
 
 
    

Az Autó2 újság 2007/11. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Csendes, méretes és minőségi utastér
Vezetési helyzet, jó ülés
Nagyon jó kormány, egyenesfutás, kanyarstabilitás
Jó útfekvés és rugózási kényelem
Jó kilátás a vezetőülésből
Kis csomagtér
A peres gumik miatt keményen felütő futómű
A műszerfal kemény anyaga
Nem eléggé hangsúlyos benzinóra
Nincsen vízhőmérő
 
Finom járású, modern motor
Dinamikus tulajdonságok
 Nagyon jól kapcsolható ötfokozatú váltó
Nincsen hatfokozatú váltó
Biztonság Költségek
Kitörésgátló (csak a magasabb felszereltségben)
Hat légzsák, alapfelszereltségként (csak a magasabb felszereltségben), öt hárompontos biztonsági öv és fejtámla
Felső Isofix bekötési pontok
  
Hároméves garancia
Jó fogyasztás
Nagyon magas ár (1.5 GT)

Az Autó2 újság 2007/11. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap

Motor Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, négyütemű benzinmotor elöl keresztben beépítve. Két vezértengely lánchajtással, hengerenként négy szelep, változó szívócsőhossz és szívószelep-vezérlés. Könnyűfém hengerfej és blokk. Hengerűrtartalom: 1498 cm3, furat: 78,0 mm, löket: 78,4 mm. Sűrítési arány: 10,0:1. Teljesítmény: 103 LE/76 kW (6000/min). Nyomaték: 137 Nm (4000/min). Olajtöltés: 3,9 l. Hűtővíz: 5,2 l. Akkumulátor: 12V, 52 Ah.

Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség (1000/ min) fordulatszámon ötödik fokozatban 35 km/h.

Felfüggesztés Elöl McPherson-segédalvázon, kanyarstabilizátor. Hátul csatolt hosszanti lengőkarok, tekercsrugók. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek. 2,7 fordulatos fogasléces kormánymű, elektromos rásegítés.

Karosszéria Ötajtós, ötüléses karosszéria. Saját tömeg: 960 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1485 kg-ig. Üzemanyagtartály: 42,8 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 10,4 s. Végsebesség: 188 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 7,6/4,9/5,9 l/100 km Tesztátlag: 8,2 l/100 km* * Saját mérés, vegyes használatban, egy-két személlyel, 9-27 Celsius-fok hőmérsékleten.

Garancia, szerviz Általános: 3 év (vagy 100 000 km) védőszárny-szolgáltatással. Átrozsdásodás elleni: 12 év. Fényezési: 3 év. Olajcsere-periódus: 20 000 km.

A (legolcsóbb) Mazda2 1.3 CE alapkivitelének érdemleges tartozékai: Blokkolásgátló, pánikfékrendszer, elektronikus fékerőelosztó, két frontlégzsák, öt fejtámla és hárompontos biztonsági öv, Isofix bekötési pontok, indításgátló, 175/65 R14-es gumik, állítható fényszórók, elektromos tükörmozgatás, hátsó ablaktörlő, távvezérelt központi zár, állítható magasságú vezetőülés, egyben lehajtható hátsó üléstámla, fordulatszámmérő, sugárirányban állítható kormánykerék. Ára: 2 849 900 Ft

A Mazda2 1.5 GT érdemleges többlettartozékai: Kitörésgátló, függöny- és első oldallégzsákok, 195/45 R16-os gumik, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus fényszóróállítás, ködlámpák, kulcs nélküli nyitó és indító rendszer, a négy oldalablak elektromos mozgatása, automatikus klíma, fűthető első ülések, aszimmetrikusan dönthető hátsó üléstámla, kormányról kezelhető rádió/CD-MP3 hat hangszóróval, fedélzeti számítógép. Ára: 4 169 900 Ft

Az Autó2 újság 2007/11. számában megjelent cikk rövidített változata

Videó

A film megtekintéséhez Internet Explorer ajánlott!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás