Újautó
Teszt: Lancia Delta 1.4 T-Jet Oro - Non plus?
Óriási feladat vár a Fiat Bravo alapú ötajtósra: egy márkát kell megmentenie. A számok alapján hosszban 18,5, tengelytávban 10 centivel, az árcédulán pedig 895 000 forinttal több az Oro Delta az azonos motorizáltságú, de még csúcsfelszereltséggel is szerényebb ellátmányú Bravónál.
Képekben
Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!
Előnyei-hátrányai
Karosszéria, felfüggesztés | ![]() | Motor, erőátvitel | ||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
| |||||||||||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||
Biztonság | Költségek | |||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Motor Soros négyhengeres, folyadékhűtéses, négyütemű benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két fogazottszíj-hajtású, felülfekvő vezérműtengely. Hengerenként négy szelep. Fix geometriájú turbó, köztes hűtő. Könnyűfém hengerfej, acélblokk. Hengerűrtartalom: 1368 cm3, furat: 72,0, löket: 84,0 mm. Sűrítési arány: 9,8:1. Teljesítmény: 150 LE/110 kW (5500/min). Nyomaték: 206 Nm (2250/min). Olajtöltés: 2,75 l. Hűtővíz: 5,9 l. Akkumulátor: 12V, 60 Ah.
Erőátvitel Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség 1000/min. fordulatszámon hatodik fokozatban 38 km/h.
Felfüggesztés Elöl segédkeretes McPherson-, hátul csatolt hosszanti lengőkarok, tekercsrugók, kanyarstabilizátor elöl-hátul. Elöl-hátul hűtött tárcsafékek, ESP. 2,9 fordulatos fogasléces kormánymű változó intenzitású elektromos rásegítéssel.
Karosszéria Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1320 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1890 kg-ig. Üzemanyagtartály: 58 l.
Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h) 8,7 s. Végsebesség: 210 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 9,2/5,7/7,0 l/100 km. Tesztátlag: 8,4 l/100 km*. CO2: 165 g/km. * Saját mérés, vegyes használatban, 2-4 személlyel, +18 és +40 Celsius-fok közötti hőmérsékleten.
Garancia, szerviz Általános garancia és védőszárny-szolgáltatás: 2 év, km-korlátozás nélküli, négy évre, 200 000 km-re hosszabbítható. Átrozsdásodás elleni: 8 év. Szervizperiódus: 30 000 km vagy 1 év, olajcsere és szerviz.
Az Argento-alapkivitel lényeges tartozékai Első, oldalsó és függönylégzsákok, ESP, Dualdrive elektromos szervokormány, kormányról vezérelhető MP3-as, CD-s rádió, elektromos első és hátsó ablakmozgatás, hővédő üvegezés, kanyarvilágítás, ködfényszórók, első kartámasz, állítható magasságú első ülések, állítható deréktámasz a vezetőnél, osztottan dönthető és tologatható hátsó ülések, Isofix-csatlakozók, fedélzeti számítógép, légkondicionáló.
Ára: 4 995 000 Ft (1.4 T-Jet 120 LE)
Az Oro-kivitel további lényeges tartozékai Hátsó kartámasz, bőr kormánykerék és sebváltógomb-borítás, elektromosan állítható és behajtható külső tükrök, 16 colos könnyűfém keréktárcsák, fedélzeti számítógép, bőr/alcantara kárpitozás.
Ára: 5 745 000 Ft
A tesztautó további lényeges tartozékai Kétzónás automata légkondicionáló (100 000 Ft), Blue&Me Bluetooth-kihangosító hangvezérléssel, USB-csatlakozó (60 000 Ft) , bicolor fényezés (250 000 Ft), 12V-os csatlakozó a csomagtérben (25 000 Ft), Techno-csomag (elektrokróm belső tükör, eső- és lámpaszenzor, tempomat) (100 000 Ft).
Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...