Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Lancia Delta 1.4 T-Jet Oro - Non plus?

Óriási feladat vár a Fiat Bravo alapú ötajtósra: egy márkát kell megmentenie. A szá­mok alap­ján hossz­ban 18,5, ten­gely­táv­ban 10 cen­ti­vel, az ár­cé­du­lán pe­dig 895 000 fo­rint­tal több az Oro Del­ta az azo­nos motorizáltságú, de még csúcs­fel­sze­relt­ség­gel is sze­ré­nyebb el­lát­má­nyú Bravónál.

Képekben

Egyedi forma, átgondolt kialakítás: a küszöböket, a köténylemezek és az ajtók alját, de még a tükrök külső sarkait is matt műanyag borítja. A kétszínű fényezés felára 250 ezer Ft
 
Az erőteljesen emelkedő övvonal és a vaskos hátsó oszlop ellenére nehézkes, de nem tragikus az átlós hátralátás. A vezetőoldali tükör látótere osztott
 
A műszerfal szinte egy az egyben a Bravóé, anyaga nagyrészt puha.
    

  

Az órák tipográfiája szép, a sebességmérő nehezen olvasható
 
Apró finomság: a vészvillogó kapcsolója Lancia-emblémát formáz; kis furcsaság: a középkonzol nyolc szélső gombjából négy funkció nélküli. A váltó kissé hosszú úton, de könnyen jár, előtte az USB-csatlakozó feláras
 
A hátsó sorban 190 centisek is elférnek, a lábtér a tologatható, szabályozható támladőlésű ülés leghátsó helyzetében kifejezetten tágas
    

  

Vékony zseb, kilépőfény mindegyik ajtóhoz jár.
 
A hátsó oldalüvegek teljesen leereszthetők
 
A kivilágított kesztyűtartó mély, ajtajában kicsi rekesz várja az apróbb holmikat
    

  

Az ülések méretesek és kényelmesek, de oldaltartásuk szerény, márkaembléma a fejtámaszokra is jutott, a bőr/alcantara kárpitozás az Oro-szinttel jár. A dupla fedelű első könyöklő akár félliteres palackot is elnyel, előtte két pohártartó sorakozik
 
A pedálrend jó, a fék finoman adagolható
 
Az 1,4-es turbómotor az autó egészéhez hasonlóan Fiat-származék. Fogyasztása pénztárcabarát, tesztátlagunk 8,5 l/100 km alatt maradt
    

  

Az irány- és helyzetjelző lámpák mind fényemittáló diódásak
 
Legkisebb méretével is elegendő, 380 literes a magas peremű csomagtér
 

Az osztottan tologatható üléseknek csak a háttámlájuk dönthető, a raktér kihasználhatósága így nem túl jó, az üléshajtogatás rendkívül macerás

    

  

A kalaptartó redőnnyel követi a tologatható üléseket
 
Ahogy a Fiatban, itt is olvasható a modellnév a műszerfal jobb szélén. A tesztautónál a műanyag ragasztása már elengedett
 
 

  

Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Egyedi forma
Sok pakolóhely
Igényes kialakítás
Tologatható, szabályozható támladőlésű hátsó üléssor
Stabil futómű, kényelmes rugózás
Méretes, komfortos ülések
Magas csomagtérperem
Nem dönthető hátsó ülőlapok, nehézkes támlahajtogatás
 
Halk, finom járású motor
Jól áttételezett váltó
Kedvező fogyasztás
Érezhető turbólyuk
Biztonság Költségek
Hat légzsák, kitörésgátló alapáron
Felárért sávelhagyásra figyelmeztető elektronika, vezetőoldali térdlégzsák
LED-es nappali fény
Precíz kormányzás
Kissé nehézkes átlós kilátás
 
Bőséges kényelmi alapellátmány
Hosszú extralista
Hosszabbítható garancia
Kedvező fogyasztás
Ár

Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor Soros négyhengeres, folyadékhűtéses, négyütemű benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két fogazottszíj-hajtású, felülfekvő vezérműtengely. Hengerenként négy szelep. Fix geometriájú turbó, köztes hűtő. Könnyűfém hengerfej, acélblokk. Hengerűrtartalom: 1368 cm3, furat: 72,0, löket: 84,0 mm. Sűrítési arány: 9,8:1. Teljesítmény: 150 LE/110 kW (5500/min). Nyomaték: 206 Nm (2250/min). Olajtöltés: 2,75 l. Hűtővíz: 5,9 l. Akkumulátor: 12V, 60 Ah.

Erőátvitel Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség 1000/min. fordulatszámon hatodik fokozatban 38 km/h.

Felfüggesztés Elöl segédkeretes McPherson-, hátul csatolt hosszanti lengőkarok, tekercsrugók, kanyarstabilizátor elöl-hátul. Elöl-hátul hűtött tárcsafékek, ESP. 2,9 fordulatos fogasléces kormánymű változó intenzitású elektromos rásegítéssel.

Karosszéria Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1320 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1890 kg-ig. Üzemanyagtartály: 58 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h) 8,7 s. Végsebesség: 210 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 9,2/5,7/7,0 l/100 km. Tesztátlag: 8,4 l/100 km*. CO2: 165 g/km. * Saját mérés, vegyes használatban, 2-4 személlyel, +18 és +40 Celsius-fok közötti hőmérsékleten.

Garancia, szerviz Általános garancia és védőszárny-szolgáltatás: 2 év, km-korlátozás nélküli, négy évre, 200 000 km-re hosszabbítható. Átrozsdásodás elleni: 8 év. Szervizperiódus: 30 000 km vagy 1 év, olajcsere és szerviz.

Az Argento-alapkivitel lényeges tartozékai Első, oldalsó és függönylégzsákok, ESP, Dualdrive elektromos szervokormány, kormányról vezérelhető MP3-as, CD-s rádió, elektromos első és hátsó ablakmozgatás, hővédő üvegezés, kanyarvilágítás, ködfényszórók, első kartámasz, állítható magasságú első ülések, állítható deréktámasz a vezetőnél, osztottan dönthető és tologatható hátsó ülések, Isofix-csatlakozók, fedélzeti számítógép, légkondicionáló.

Ára: 4 995 000 Ft (1.4 T-Jet 120 LE)

Az Oro-kivitel további lényeges tartozékai Hátsó kartámasz, bőr kormánykerék és sebváltógomb-borítás, elektromosan állítható és behajtható külső tükrök, 16 colos könnyűfém keréktárcsák, fedélzeti számítógép, bőr/alcantara kárpitozás.

Ára: 5 745 000 Ft

A tesztautó további lényeges tartozékai Kétzónás automata légkondicionáló (100 000 Ft), Blue&Me Bluetooth-kihangosító hangvezérléssel, USB-csatlakozó (60 000 Ft) , bicolor fényezés (250 000 Ft), 12V-os csatlakozó a csomagtérben (25 000 Ft), Techno-csomag (elektrokróm belső tükör, eső- és lámpaszenzor, tempomat) (100 000 Ft).

Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás