Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Hyundai Atos Prime 1.1 Base Plus - Városi magaslat

A Hyundai mikroautója csak a hazai sajtónak újdonság; a hat éve bemutatkozott Atos Prime második arcfrissítése után érkezett első tesztjére.

Képekben

Praktikus, feltűnésmentes forma. Szélességét leszámítva méreteivel és helykínálatával a kategória legnagyobbja
A hátsó lámpák a koccanásoktól védett magasságban vannak, a raktér nyílását is kevéssé szűkítik
Az ajtók tágra nyílnak, jó a beszállási kényelem a magas ülésekre. Zseb csak az elülső ajtókon van, a hátsókon könyöklő sincs
A műszerfal kemény műanyagját a látványos légbeömlők teszik barátságossá, a beltér hangulatát a világos oszlopborítások is emelik. A kesztyűtartó fedél nélküli polc, pohártartóból elöl kettő, hátul egy van. Az alapszereltséggel nem járó utaslégzsák helyén és az órapult mögött rakodótálca van
A fűtés/szellőzés tologatós irányítói ódivatúak, a ventilátor kapcsolója korszerű, a középkonzol a légbeömlőkhöz hasonlóan fekete színű
Az órák egyértelműen olvashatók, éjszakai fényük kellemes. A kategóriában erény a vízhőfokmérő

Az ülések hosszabb távon is kényelmesek, a vezetőé alatt fiók bújik meg
Hátul az ülések még az elülsőknél is magasabban vannak, így a kilátás gyerekeknek is jó, az igazi langalétáknak azonban a fejtér kevés. Az elülső ülések hátsó felét az alsóbb szereltségeknél műbőr borítja, a lábtér felnőtteknek is elegendő
A csomagtér nagy, jól pakolható, nyílása széles, ajtaja magasra emelkedik, lehúzófüle is van. A futómű kevéssé nyúlik be, ám baloldalt az üzemanyagtartály helyet foglal

A hátsó öveket praktikus fül fogja, nehogy az ülés visszahajtásánál becsípődjenek. A csatokra azonban vigyázni kell, hogy ne szoruljanak az ülőlapok alá
A hátsó ülések 50/50 százalékos osztással hajthatók, az ülőlap a ráfektetett támlával billen előre, a raktér padlója sík marad
A hengerenkénti háromszelepes motor jól, de zajosan húz, a motortér szigeteltsége szerény

A lökhárítók alapáron fényezettek, védőbetéteik hasznosak. A viszonylag nagy, átlátszó műanyag burás fényszórók jól világítanak, a helyzet- és az irányjelzőknek is fészket adnak

Az Autó2 újság 2006/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztés Motor, erőátvitel
Kényelmes beszállás, magas üléspozíció
Jól átlátható és jó kilátást nyújtó karosszéria
Elektromos elülső ablakok, központi zár az alapszereltségben
Az utaslégzsák és a légkondi felára nagyon kedvező
Nagy, holttérmentes tükrök
Jól pakolható, nagy csomagtér
Jó úttartás
Jól világító fényszórók
Kanyarban dőlő karosszéria
Hosszanti úthibákon a kerekek elpattoghatnak
Fedél nélküli kesztyűtartó
A hátsó ajtón nincs könyöklő
Városban dinamikus motor
Jól kapcsolható és áttételezett váltó
Húzatáskor hangos motor
Lazán megvezetett váltókar
Biztonság Költségek
Állítható fejtámaszok, hárompontos öv minden üléshez
Az elülső övek állítható magasságúak, előfeszítősek
A belépőszint csak vezetőoldali légzsákot ad
ABS csak a csúcsszereltséggel kérhető
Isofix-csatok, oldallégzsákok felárért sincsenek
Kedvező ár
Három év, kilométer-korlátozás nélküli garancia
Gyakori szervizigény (15 000 km)
Az átlagosnál nagyobb értékvesztés
Csupán hat év átrozsdásodás elleni garancia

Az Autó2 újság 2006/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Motor:
Soros négyhengeres benzinmotor elöl keresztben beépítve. Egy vezértengely fogazottszíjhajtással. Hengerenként három szelep. Könnyűfém hengerfej, acél blokk. Hengerűrtartalom: 1086 cm3, furat 67,0, löket 77,0 mm. Sűrítési arány 10,1:1. Teljesítmény 63 LE/46 kW (5500/ min). Nyomaték: 97 Nm (3000/min). Olajtöltés: 3,1 l. Hűtővíz: 4,5 l. Akkumulátor: 12V, 40 Ah.

Erőátvitel:
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség 1000-res fordulatszámon ötödik fokozatban 33 km/óra.

Felfüggesztés:
Elöl McPherson, kanyarstabilizátor. Hátul Panhard-rúd, merev tengely, tekercsrugók. Elöl hűtött tárcsa-, hátul dobfékek. Háromfordulatos fogasléces kormánymű, hidraulikus rásegítés.

Karosszéria:
Ötajtós, négyüléses karosszéria. Saját tömeg: 884 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1336 kg-ig. Üzemanyagtartály: 35 l. Hossz: 3565 mm, Szélesség: 1525 mm, Magasság: 1570 mm, Tengelytáv: 2380 mm, Nyomtáv elöl: 1315 mm, Nyomtáv hátul: 1300 mm, Belső szélesség elöl: 1210 mm, Belső szélesség hátul: 1210 mm, Belmagasság elöl: 1000 mm, Elülső ülőlap: 490 mm, Lábhelyméret: 400–510 mm, Belmagasság hátul: 910 mm, Hátsó ülőlap: 470 mm, Üléstér: 150–340 mm, Csomagtér: 220–990 l, Gumik: 155/70 R13 (Kumho Powerstar 758).

Menetteljesítmények:
Gyorsulás (0–100 km/h): 15,2 s. Végsebesség: 148 km/h.
Fogyasztás (EU)
·város: 6,8 l/100 km
·városon kívül: 4,9 l/100 km
·vegyes: 5,5 l/100 km.
Tesztátlag: 6,6 l/100 km* (csak városban)
* Saját mérés, vegyes használatban, egy-három személlyel, 2-16 Celsius-fok hőmérsékleten

Garancia, szerviz:
Általános: három év, km-korlátozás nélkül. Átrozsdásodás elleni: 6 év. Szervizperiódus: 15 000 km vagy egy év, olajcsere és szerviz.

A Base-alapkivitel érdemleges tartozékai:
Gumik: 155/70 R13. Állítható magasságú fejtámlák elöl-hátul, vezetőoldali légzsák, emelhető magasságú előfeszítős elülső biztonsági övek, színezett üvegek, elektromos elülső ablakok, központi zár, osztottan dönthető hátsó ülés, fordulatszámmérő, rádió-előkészítés (négy hangszóró, antenna), fényezett lökhárítók, hátsó ablaktörlő és mosó.

Ára: 1 857 000 Ft

A Base Plus-kivitel további érdemleges tartozékai: szervokormány.

Ára: 2 007 000 Ft

Az Autó2 újság 2006/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Képgaléria

A tesztautóról készült képeink

Az Autó2 újság 2006/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás