Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Honda Civic 1.8 Comfort - Ûrmester

A Honda az alsó-közép legbátrabb ruhájában ugrott az utcára: megjelenésével kilóg a tömegből.

Képekben

Semmihez sem hasonlítható karoszszéria az elődnél 45 mm-rel rövidebb tengelytávval, 0,30-as alaktényezővel. Jó ötlet a sárvédőszélek műanyagozása a rozsdásodási és sérülési hajlam csökkentésére
Különleges, könnyen értelmezhető és jól kezelhető műszerfal, olvasásához a szemnek alig kell fókuszt váltania. A rádió és a fedélzeti számítógép a kormányról kezelhető
A két kipufogóvég felszereltségtől majdnem független elem. Különösen hóban érezhető buta hiba, hogy a szárny alatt folytatódó hátsó üvegnek nincsen ablaktörlője
A finom anyagok miatt nem feltűnő az ajtón a tenyérnyi kárpit. A zseb méretes, az ablak-, a zár- és a tükörkezelők a finom fémes könyöklő felületen kézre állnak
Közvetlenül a kormány közelébe vitt példásan szabályozható és használható szellőző-kezelés. A beállítások a rádió mellett jelennek meg
Elég nagy a kesztyűtartó. A műszerfal a hátsó övek bekötésére is figyelmeztet
Az ívesen az ülés felé forduló
műszerfalvég a vezető belépési
terét szűkíti
A pedálrend nagyon jó
A jellegzetesre tervezett kilincs benyúlási tere már az új autóban karcos

A hátsó ülőlap átlagon felül hosszú, komfortos. Ha nem is nagy, de nem kényelmetlenül kicsi a hátsó lábtér, a fejtér viszont nem szellős. A padlólemez már-már sík. A jobb üléstámlán van zseb, az ajtókon hátul csak üvegtartó
A felcsapható ülőlapokkal hátul nagy hely támad
Így fest a hátsó tér egy felcsapott üléssel

A burkolat látni engedi a motort, mégis esztétikus. Különlegessége a hengerfejjel egybeöntött kipufogó-leömlősor. Az aeroblade ablaktörlők középen nagy felületet hagynak törletlenül
Impozáns csomagtérméret, sík padlózattal az egymozdulatos karakurimódszerrel előrehajtható ülésekkel
A kategóriájában majdnem a legnagyobb, pótkerék nélkül emeletes csomagtartó a nagy, de a hidegben csekély emelőerőt adó kitámasztók miatt nehezen emelhető ajtó mögött

Az Autó2 újság 2006/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztés Motor, erőátvitel
Nagyon csekély szél- és motorzaj
Minőségi karosszériakivitel
Jó útfekvés és kanyarodási tulajdonságok
Jó pedálrend
A hátsó ülések kétféle hajtogathatósága
Gazdag felszereltség (biztonsági is)
Gyors fűtés és ablakleolvasztás
Középen nagy töröletlen szélvédőfelület
Be- és kiszállási kényelem (alacsony ajtókivágás)
A fékezés hangja hallható az utastérben
A hirtelen úthibákon érezhető tömegű felfüggesztés
Jobb oldalon nem aszferikus tükör
Karcolódó kilincsház
Finom járású, csendes motor
Tág fordulatszámhatárok között meggyőző nyomatékfolyam
Kiemelkedően jó elindulási hajlam
Messze átlagon feletti jól kapcsolható és áttételezett váltó
Biztonság Költségek
Hat légzsák (két front, oldal és függöny), öt hárompontos biztonsági öv és fejtámla
Kitörésgátló
Felsőkkel is kiegészített Isofix bekötési pontok
Jobb első utasérzékelő
Háromévi vagy 100 ezer km-es általános garancia
5 éves kipufogó-átrozsdásodás elleni garancia
10 éves futómű-átrozsdásodás elleni garancia
A Hondának egyáltalán nincsen védőszárny-szolgáltatása

Az Autó2 újság 2006/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap

Motor:
Soros négyhengeres benzinmotor elöl keresztben beépítve. Egy vezértengely lánchajtással. Hengerenként négy szelep, változó szívószelep-vezérlés (i-VTEC). Könnyűfém hengerfej és blokk. Hengerűrtartalom: 1799 cm3, furat 81,0, löket 87,3 mm. Sűrítési arány: 10,5:1. Teljesítmény: 140 LE/103 kW (6300/min). Nyomaték: 174 Nm (4300/min). Olajtöltés: 4,5 l. Hűtővíz: 6,8 l. Akkumulátor: 12 V, 36 Ah.

Erőátvitel:
Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség 1000-es fordulatszámon (6. fokozatban) 42 km/h.

Felfüggesztés:
Elöl McPherson, kanyarstabilizátor. Hátul csatolt hosszanti lengőkarok, tekercsrugók, stabilizátor. Elöl és hátul tárcsafékek, kitörésgátló. 2,25 fordulatos, fogasléces kormánymű, sebességfüggő elektromechanikus rásegítés.

Karosszéria:
Ötajtós, ötüléses karosszéria. Saját tömeg: 1205 kg-tól. Össztömeg: 1750 kg-ig. Üzemanyagtartály: 50 l. Hossz: 4250 mm, Szélesség: 1765 mm, Magasság: 1460 mm, Tengelytáv: 2635 mm, Nyomtáv elöl: 1504 mm, Nyomtáv hátul: 1510 mm, Belső szélesség elöl: 1465 mm, Belső szélesség hátul: 1480 mm, Belmagasság elöl: 980 mm, Elülső ülőlap: 505 mm, Lábhelyméret: 480–700 mm, Belmagasság hátul: 895 mm, Hátsó ülőlap: 510 mm, Üléstér: 185–425 mm, Csomagtér: 453/1352 l, Gumik: 205/55 R16 (Vredestein Snowtrac2).

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0–100 km/h): 8,9 s. Végsebesség: 205 km/h.
Fogyasztás (EU)
·város: 8,2 l/100 km
·városon kívül: 5,2 l/100 km
·vegyes: 6,4 l/100 km.
Tesztátlag: 12,3 l/100 km* (csak városban)
* Saját mérés, zömében városban, két személlyel, +2-től –2 Celsius-fok

Garancia, szerviz:
Általános: 3 év, vagy 100 ezer km, nincs védőszárny-szolgáltatás.
Átrozsdásodás elleni: 12 év. Fényezési: 3 év.
Olajcsere-periódus: 20 000 km.
5 éves kipufogó-átrozsdásodás elleni, és 10 éves futómű-átrozsdásodás elleni garancia

Az 1.4-es motorral szerelt legolcsóbb (Entry-kivitel) érdemleges tartozékai:
Hat légzsák (2 front, elülső oldal, függöny) Isofix-pontok, elektromos szervokormány, fényszórómagasság-állítás, öt hárompontos öv, állítható magasságú vezetőülés, két síkban állítható kormány, Gumik: 205/55 R16, blokkolásgátló, elektromos fékerőelosztás, távvezérelt központi zár, fedélzeti számítógép, külső hőmérő, 4 ablak elektromos mozgatása, elektromos fűtött tükrök, aszimmetrikusan dönthető hátsó ülések, indításgátló.

Ára: 3 749 000 Ft

Az 1.8 Comfort-kivitel további érdemleges tartozékai:
Kitörésgátló, ostorcsapás elleni fejtámla, kormányról vezérelhető, 4 hangszórós rádió-MP3/CD (sebességfüggő hangerő-szabályozás), dupla kipufogóvég, hűtött kesztyűtartó, könyöktámasz, automatikus klímaberendezés.

Ára: 4 549 000Ft

Az Autó2 újság 2006/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Mozgásban

Az igazán egyedi ötajtós legfőbb tulajdonságait Surányi Péter videotesztben is összefoglalta.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás