Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Honda City 1.4i ES - Minőségi nagyítás?

A Jazzen alapuló City a Honda legnagyobb fegyvere lehet a kelet-közép-európai régióban.

Képekben

Markáns, jellegzetesen hondás arcot hord a Jazz alapjaira épülő, külméreteiben az alsó-középkategóriát alulról súroló, belterének igényességével, hangszigeteltségével a kisautókon messze túlmutató City. A szemlélők döntő része áránál jelentősen drágább autónak nézi
 
A Jazzből ismert műszerfal kellemes anyagokból épül fel, a CD-s rádió alapáras. A 3,5 fordulatos kormánykerék a kerekeken is sokat fordít, a városi manőverezés ennek ellenére sok tekeréssel jár
 
A határozott, emelkedő övvonal ellenére nem túlzottan magas a far, a kerekbetétes hátsó lámpák a kor divatját hozzák
    
  
A lábtér mindkét sorban tekintélyes, a hátsó ajtókra nem jutottak rekeszek. Az elülső ülések hátoldali zsebei csak a leggazdagabb kivitelhez járnak mindkét oldalra
 
Az elülső ülések tartása jól eltalált, oldaltámaszuk határozott; igazi pohártartó nincs, erre legfeljebb a kézifék mögötti rekeszek foghatók be
 
A két kesztyűtartó alapfelszerelés, a váltó előtti rekesz fedele előrecsúsztatható
    
  
A szélső helyek hátul is kényelmesek, az ötödik hely szerényebb, de lábterét alig korlátozza a középső padlómerevítő
 
A hátsó ülés 60/40 osztással, könnyedén előrebillenthető. A támla a lesüllyedő ülőlapra fekszik
 
Az ülőlap a ráhajtott támlával együtt hátra is dönthető, így a hátsó térben 1245 milliméterre nő a rakmagasság
    

 

 

Az alapáron járó négy elektromos mozgatású ablak közül a vezetőé egyetlen nyomásra megy le vagy fel. A kárpitozás és a kilincs igényes. Hiba, hogy a tükör a vezető oldalán sem osztott látóterű
 
A formás elülső lámpák külső részén kékes betét alatt a helyzetjelző, belső oldalán az irányjelző trónol, a műanyag burás fényszóró hatásosan világít
 
A csomagtér bejárata széles, az utastéri átjáró szűk. A raktérajtó könynyen emelkedik, nem csapódik viszsza, lehúzófüle azonban nincs. A forgópántok a csomagoktól vesznek el helyet
    

 

 
A pedálrend közel tökéletes, noha a gáz- és a fékpedál szintkülönbsége lehetne kisebb
 
A hengerenkénti kétgyertyás 1,4-es benzines kis fordulatról, egyenletes erővel húz. Hangja és teljesítménye 4000-től sportos, lejjebb szinte némán és kellemes dinamikával viszi a Cityt. Az ablaktörlők hagyományos lapátok
 
 
   

Az Autó2 újság 2006/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztés Motor, erőátvitel
Tágas utas- és csomagtér
Különlegesen és egyszerűen hajtogatható hátsó ülés
Jó kiviteli minőség, igényes kárpitozás
Elektromos ablak- és tükörmozgatás alapáron
Kimagaslóan jó zajszigetelés
Kényelmes ülések
Jó fűtés
A csomagtér és az utastér átjárója szűk
Belülről láthatatlan far
Vaskos, a kilátást zavaró elülső és hátsó oszlopok
Kis fordulatról, egyenletesen húzó motor
Sima járású, halk motor
Csekély fogyasztás
Jó fokozatelosztású, élvezetesen kapcsolható váltó
Finoman működő, puha kuplung
Biztonság Költségek
Állítható fejtámaszok, hárompontos öv minden üléshez
Az elülső övek állítható magasságúak, előfeszítősek
Isofix-pontok, ABS alapáron
Oldallégzsákok csak a csúcskivitellel kérhetők
A visszahajtott ülés reteszelését ellenőrizni kell
Értékarányos ár
Három év vagy 100 ezer km garancia
Jó értéktartás
Nincs védőszárny-szolgáltatás
Csupán 6 év átrozsdásodási garancia

Az Autó2 újság 2006/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap: Honda City 1.4i ES

Motor:
Soros négyhengeres benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Egy vezértengely lánchajtással. Hengerenként két szelep. Könnyűfém hengerfej és blokk. Hengerűrtartalom: 1339 cm3, furat 73,0, löket 80,0 mm. Sűrítési arány 10,8:1. Teljesítmény 83 LE/61 kW (5700/min). Nyomaték: 119 Nm (2800/min). Olajtöltés: 4,2 l. Hűtővíz: 4,7 l. Akkumulátor: 12V, 30 Ah.

Erőátvitel:
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség 1000-res fordulatszámon ötödik fokozatban: 32,5 km/óra.

Felfüggesztés:
Elöl McPherson, kanyarstabilizátor. Hátul csatolt lengőkarok, a csatolókar kanyarstabilizátor is egyben. Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ABS, EBD, 3,5 fordulatos fogasléces kormánymű, elektromos szervorásegítéssel.

Karosszéria: 
Négyajtós, ötüléses karosszéria. Saját tömeg: 1042 kg. Megengedett össztömeg: 1510 kg. Üzemanyagtartály: 42 l. Hossz: 4395 mm, Szélesség: 1695 mm, Magasság: 1485 mm, Tengelytáv: 2450 mm, Nyomtáv elöl: 1440 mm, Nyomtáv hátul: 1440 mm, Belső szélesség elöl: 1360 mm, Belső szélesség hátul: 1350 mm, Belmagasság elöl: 950 mm, Elülső ülőlap: 510 mm, Lábhelyméret: 440–610 mm, Belmagasság hátul: 920 mm, Hátsó ülőlap: 475 mm, Üléstér: 180–370 mm, Csomagtér: 500–1323 l, Gumik: 185/55 R15 (Vredestein Snowtrac 2).

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0–100 km/h): 13,4 s. Végsebesség: 175 km/h.
Fogyasztás (EU)
·város: 7,2 l/100 km
·városon kívül: 4,8 l/100 km
·vegyes: 5,8 l/100 km.
Tesztátlag: 6,9 l/100 km* (csak városban)
* Saját mérés, vegyes használatban, zömében egy személlyel, –10-től +2 Celsius-fok hőmérsékleten

Garancia, szerviz:
Általános: 3 év, vagy 100 ezer km, nincs védőszárny-szolgáltatás.
Átrozsdásodás elleni: 6 év. Fényezési: 3 év.
Szervizperiódus: 20 000 km olajcsere és szerviz.

Az 1.4i S alapkivitel érdemleges tartozékai:
Gumik: 175/65 R14. Állítható magasságú fejtámlák és hárompontos övek valamennyi ülésnél, elöl változatható magassággal és előfeszítővel, állítható magasságú vezetőülés, CD-rádió, két hangszóró, ABS, EBD, elektromos tükrök és elülső-hátsó ablakok, fényezett lökhárítók, Isofix-pontok, fényszórómagasság-állítás, indításgátló, elülső légzsákok, „Magic” hátsó ülés, állítható magasságú kormánykerék, elektromos szervokormány, bekapcsolt fényszóróra figyelmeztető hangjelzés, átlagfogyasztás-mérő.

Ára: 2 899 000 Ft

Az 1.4i ES-kivitel további érdemleges tartozékai:
Elektromosan behajtható, fűtött, fényezett tükrök, tükörházba integrált irányjelzők, 15“ könnyűfém keréktárcsák, 185/55 R15 abroncsok, ködfényszóró, távirányítós központi zár, manuális légkondicionáló, oldalsó légzsákok, „Optitron” műszerfal, két hátsó hangszóró, oldalvédő díszléc.

Ára: 3 349 000 Ft

Az Autó2 újság 2006/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

Haszonjárműként kapható újra a Suzuki Jimny

2020-ban a szigorodó európai károsanyag-kibocsátási szabályozás miatt a japán...

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás