Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teszt: Honda Accord 2.0 Executive - Felhangolva

Az új Accord a finom ízlés és a minőség-kényelem irányába erősít, a sportosság mintha alábbhagyóban lenne.

Képekben

Az elődénél mélyebb és szélesebb, elegáns karosszérialemezek alatt különleges merevítők védik az utascella frontját a különböző méretű autókkal szemben
 
A formás far méretes csomagteret rejt, (szereltségtől függően) hátratekintő kamera könnyítheti meg a tolatást
 
Tiszta tekintetű műszerfal finom anyagokból, a kapcsolás esedékességére a takarékosságot segítendő fények figyelmeztetnek. A kormány multifunkcionális
    

  

A fordulatszámmérő közepén a javasolt kapcsolások irányát nyilak jelzik, jobb oldalon, a kilométeróra közepén a pillanatnyi fogyasztásra figyelmeztet a skála (a kép a dízelváltozatról készült, ez a motor 4500-ig forgatható)
 
A középső pultrész az infotainment és fűtés kezelőelemeivel. A zöldes selymes fabetétek finom ízlésről árulkodnak
 
A pedálrend majdnem jó, a fék kissé magas, de kényelmes a teletalpas gázpedál
    

  

Az első ajtó viszonylag nagy zsebbel, alul a csomagtérnyitó gombbal, kilépés megvilágítással
 
A hátsó ajtón a zseb nagyon kicsi, a belső síkra kihozott gyerekzár viszont könnyen elérhető
 
Hátul is nagy a hely, alapvetően két személynek, a középső padlómerevítő ellenben magas
    

  

Az ülések támlája aszimmetrikusan dönthető, felső Isofix bekötési pontok is vannak
 
A műszerfal a bal lábnál kicsit alacsony
 
A kesztyűtartó méretes és hűthető, a bal oldali kapcsolóval a csomagtérnyitás blokkolható
    

  

A csomagtér pereme alacsonyabb, mint az előző generációé, szája nem nagy
 
Ritka szép látvány a tokozatlan motor. Szépen jár, takarékos és tiszta. A rugótornyokat merevítő hidalja át, a pálcás gépháztető-kitámasztó méltatlan a márkához
 
 
    

Bővebben az Autó2 2008/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Jó vezetési helyzet
Nagy hátsó utastér két személynek
Rugózási kényelem, csillapítás, szigetelt felfüggesztések, kanyarstabilitás
Jól áttételezett, pontos, ideálisan szervózott, aktív kormány
Nagyon csendes utastér
Pontos adagolású, jó fék
Sok rakodóhely
Kissé szűk lábtér a vezető térdénél
Keskeny csomagtérszáj
 
Nagyon kiművelt járású, csendes motor
Jól kapcsolható és vezetett váltó
Alacsony fogyasztás
Zajtalan, holtjáték nélküli erőátviteli lánc
Lomha, dinamikátlan, a karosszériához gyenge motor
Kicsit hosszú váltóáttételek
Biztonság Költségek
Kitörésgátló
Aktív kormány
Felső Isofix bekötési pontok a hátsó két ülésen
Mindkét külső tükör aszferikus
  
Versenyképes ár
3 éves garancia és assistance-szolgáltatás
12 év átrozsdásodás elleni garancia
Alacsony fogyasztás
 

Bővebben az Autó2 2008/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, hengerenkénti négyszelepes benzinmotor elöl keresztben beépítve. Változó vezérlés és szelepnyitás, egy vezérműtengely. Könnyűfém hengerfej és blokk. Hengerűrtartalom: 1997 cm3, furat: 81,0 mm, löket: 96,9 mm. Sűrítési arány: 10,6:1. Teljesítmény: 156 LE/115 kW (6300/min). Nyomaték: 192 Nm (4100/min). Olajtöltés: 4,5 l. Hűtővíz: 7 l. Akkumulátor: 12 V 45 Ah.

Erőátvitel Hatfokozatú kéziváltó, hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Elsőkerék-hajtás. Sebesség 1000-es fordulatszámon hatodikban: 40 km/h.

Felfüggesztés Elöl kettős keresztlengőkarok, hátul összetett, független felfüggesztés, spirálrugókkal. Elöl-hátul tárcsafék. Fogasléces kormánymű, elektromos rásegítéssel, ESP.

Karosszéria Négyajtós, ötüléses önhordó acélkaroszszéria. Saját tömeg: 1484 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1935 kg. Üzemanyagtartály: 65 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 9,3 s. Végsebesség: 215 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 9,6/6,0/7,3 l/100 km. CO2: 174 g/km. Tesztátlag: 9,7 l/100 km.* A 2.2 I-DTEC műszaki adatai: Közös csöves, közvetlen befecskendezéses dízel, változó geometriás turbóval és köztes hűtővel, részecskeszűrővel. Könnyűfém hengerfej és blokk. Hengerűrtartalom: 2199 cm3, furat: 85,0 mm, löket: 96,9 mm. Sűrítési arány: 16,3:1. Teljesítmény: 150 LE/110 kW (4000/min). Nyomaték: 350 Nm (2000/min). Olajtöltés: 6,5 l. Hűtővíz: 8,1 l. Akkumulátor: 12 V 74 Ah. Menetteljesítmények: Gyorsulás (0–100 km/h): 9,6 s. Végsebesség: 212 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 7,3/4,6/5,6 l/100 km. CO2: 148 g/km. Tesztátlag: 9,0 l/100 km.* * Saját mérés, csak városban, egy személlyel, 28–34 Celsius-fok hőmérsékleten.

Garancia, szerviz Általános: 3 év/100 000 km, átrozsdásodás elleni: 12 év, fényezési: 3 év, védőszárny: 2 év, szervizperiódus, olajcsere: 20 000 km vagy 1 év.

Az Elegance (alapkivitel) érdemleges tartozékai 6 légzsák, két síkban állítható adaptív szervokormány, aktív fejtámlák, automata kétzónás klíma, tempomat, elektronikus fékerőelosztó, indításgátló, riasztó, kitörésgátló (utánfutó-stabilizálóval), kormányról vezérelhető CD-s rádió (4 hangszóró, aux., USB-, iPod-csatlakozók), Isofix-pontok, automata ablaktörlés és fényszórókapcsolás, 4 elektromos ablakemelő, távvezérelt központi zár, deréktámasz, ülésfűtés elöl, elektromosan állítható és fűthető aszferikus tükrök, ködfényszórók, Bluetooth (hangvezérléssel), fényre sötétedő belső tükör, szemüvegtartó, osztott hátsó ülések.

Ár: 6 490 000 Ft

Az Executive érdemleges többlettartozékai Navigáció, 6 hangszóró, xenonlámpák, napfénytető, parkolássegítő és kamera, hátsó szellőzőrostélyok.

Ár: 6 890 000 Ft

Bővebben az Autó2 2008/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás